Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Remont silnika, pierwszy raz Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Remont silnika, pierwszy raz
PostWysłany: Sob 18:46, 08 Gru 2007
Polonez
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Witam! zamierzam w tą zimę przeprowadzić sobie mały remoncik ogara, ale dopiero pierwszy raz będę zaglądał do silika(dotychczas odkręcałem tylko prawy dekiel, głowicę i cylinder) więc mam pewne obawy. Czy sam dam radę. Ogólnie to jawka chodziła ale słabo, 50 to jak z lekkiej górki a obroty to już max że aż hamowało prawie(zębatka 13 Sad ) Chciałbym też rozłożyć silnik aby poznać dobrze jego budowę, żeby nabrać doświadczenia. Ale boję się że później nie złożę Sad A ojciec powiedział że nie będzie mi składał bo w ogóle jest źle nastawiony do jawki "bo mu miejsce w garażu zajmuje".
Jak wy pierwszy raz rozkładaliście silnik to jak było?
Dopiero co wyjąłem go z ramy, na razie łatwo było Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:52, 08 Gru 2007
adrian
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Suwałki


Ja tez myślałem ,że to będzie trudne ale okazało sie ze wcale tak nie jest. Myślę ze ten link ci dużo rozjaśni: http://www.extreme50.yoyo.pl/223r.html


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:58, 08 Gru 2007
mateusz001
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Puławy


Ja pierwszy raz rozbierałem silnik sam bez niczyjej pomocy. Miałem trochę problem z zdjęciem łożysk z wału ale popukałem młotkiem przez grubą blachę żeby nie uszkodzić wału i zeszło. Jak łożyska z wału nie będą chciały zejść to też tak zrób. Później miałem problem bo nie wiedziałem jak mają iść tryby. Posiedziałem przy tym z 20min i jakoś doszedłem sam. Jeżeli będziesz wymieniał łożyska to możesz mieć problem z wyjęciem ich z rowków w karterze. Ten problem można rozwiązać poprzez polanie szczeliny między łożyskiem a otworem na łożysko smarem płynnym. Jeżeli to nie pomoże to weźniesz młotek i jakiś kołek metalowy żeby był większy niż otwór w łożysku, przytykasz do łożyska i bijesz młotkiem. Po złożeniu karterów możesz mieć problem ze złożeniem sprzęgła. Wytnij w rogu jakiejś grubej blachy otwór na kształt litery U. Najlepiej jak byś miał kogoś do pomocy, mi pomogla siostra xD. Wkładasz sprężynę dajesz podkładkę i tam gdzie wyciołeś literę U to tam wkładasz bolec od kosza sprzęgła i naciskasz mocno w dół, druga osoba daje zapinkę i po sprawie. Na takie problemy możesz sie napotkać przy remoncie silnika. Jeżeli pomogłem daj pochwałę Mr. Green


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:59, 08 Gru 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Ja pierwszy raz już mam dawno za sobą oczywiście ze złożeniem też miałem problemy ale zdjęcia na forum mi pomogły Mr. Green do tej pory co najmniej 5razy rozłożyłem i złożyłem silnik jawki,więc tak jak na pierwszy raz będziesz miał problem z odkręceniem zębatki z wału ponieważ jest ona mocno zapieczona i podważanie śrubokrętem albo czymś innym nic raczej nie da więc polecam kupić ściągacz do "łożysk" (koszt u mnie 28zł) potem będziesz problem może sprawiać kosz sprzęgłowy gdzie trzeba odgiąć zabezpieczenie i odkręcić śrubę kluczem nasadowym 14'' no a później to moim zdaniem najtrudniejsze do tego trzeba podchodzić z rozwagą i wd-40 Mr. Green czyli śrubki które trzymają kartery więc tak polecam znaleźć najodpowiedniejszy śrubokręt płaski który pasuje prawie idealnie do rowka śruby (będzie mniejsze prawdopodobieństwo że zjedziesz rowek śruby)no jak spełniasz to wszystko co napisałem powinno iść gładko czyli na śruby psikasz wd-40 i potem śrubokrętem odkręcasz śrubę no a dalej to jest opisane na forum (wyciąganie wału z łożysk,składanie skrzyni,itp).


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:13, 08 Gru 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


Nie bój się rozbierania silnika świat do odważnych należy Mr. Green Weź ze mnie przykład 0 jestem dziewczyną i jakoś sobie radze sama, więc ty jako chłopak to tym bardziej dasz sobie radę. Rób wszystko na spokojnie dokładnie i przede wszystkim nie śpiesz się. Do niektórych rzeczy będzie potrzebna pomocna dłoń, przytrzymać czy coś (przy składaniu już kosz sprzęgła sprawia trochę trudności i jest to raczej trudne (nawet bardzo) do zrobienia samemu)

ale wszystko jest dla ludzi Smile


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:40, 08 Gru 2007
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


heh,wiem jak to jest za pierwszym razem,nie ma sie czego bać
rozbieraj powoli,stosuj porady kolegów,nie wal młotkiem w wał,rób to najlepiej przez drewienko,niech ci ktoś pomoze przy rozpołówce,potrzyma silnik itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:53, 08 Gru 2007
Pianek
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Ja pierwszy raz bende teraz dlubal głębiej w Silniku Wink Oczywiście pod okiem kolegi który ten silnik zna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:11, 09 Gru 2007
Conqeror
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozorków
Płeć: Mężczyzna


Powiem tak , sprzęgła potem nie złożysz samemu , bo to jest masakra z tymi sprężynkami . Resztę da się przeżyć , trzeba mieć ogólne pojecie i dobre chęci


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:50, 22 Gru 2007
Polonez
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


dopiero teraz się za to zabrałem,
z lewej strony odkręciłem wszystkie 6 śrubek i jedną 13 a dekiel ani drgnie. Czy trzymają go jakieś śruby z drugiej strony?
aha, żeby wyjąć wajchę zmiany biegów musiałem wyjąć takie coś z automatu zmiany biegów bo wajchę mam przymocowaną w jakiś samoróbny sposób. Czy to nie przeszkadza, czy nic się przez to nie zepsuje? mogę dać fotki jakby co.
wyjąłem tą część: http://img519.imageshack.us/img519/9624/269116786zv1.jpg
wyszło takie coś: http://img258.imageshack.us/img258/6866/p1000138rg1.jpg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Polonez dnia Sob 19:37, 22 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:52, 22 Gru 2007
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Popukaj drewnianym młotkiem w dekiel i powinien zejść.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:05, 22 Gru 2007
Polonez
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


dobrze, już zeszło.
ciekawe czemu mam tam tak czystko, na stronie co podał adrian to wszystko jest w środku czerwone a u mnie to czyściutko jak nówka... pewnie dlatego że oleju było malutko....
a jak z tym automatem? czy ktoś już wyjmował z niego tą część?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:08, 22 Gru 2007
mateusz1991
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chotyniec City:)!!
Płeć: Mężczyzna


hmm.... automat, jak powoli rozpołowisz to nic nie powinno sie stac, ale mozliwe ze cos sie tam z biegami przestawi, nie jestem pewny na 100% nie moge sobie przypomniec jak to bylo u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:08, 22 Gru 2007
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


To prawidłowo że masz czyściutko;] Na stronie pewnie czymś miał upieprzone i dlatego. I z tego co widze to nowiutki automat;] U mnie tam gdzie ty masz seger w automacie jest pospawane;] A jeżeli chodzi o rozkładanie silnika to rozpołowiałem go ze 2 dni temu i czeka w garażu na złożenie. Jak masz jakieś pytanie to wal;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:30, 22 Gru 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Ze złożeniem automatu to nie problem ale u mnie było tak że jak go wkładałem w karter to ciągle się rozkraczał aż w końcu wsadziłem to badziewie na pręt co zmienia biegi i wstawiłem go bez żadnych kłopotów w karter.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:08, 23 Gru 2007
Polonez
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


wyjąłem na razie tarcze sprzęgłowe i te sprężynki, już czuje że przy składaniu nie będzie łatwo Wink ale poszło mi jedno zabezpieczenie... da radę je gdzieś kupić czy szukać z innych silników?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Remont silnika, pierwszy raz
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 9  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin