Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego? Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego?
PostWysłany: Wto 17:34, 27 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam, założyłem ten temat, ponieważ czekałem na odpowiedź na pytania zadane przeze mnie w innym temacie. Odpowiedzi nie uzyskałem, dlatego zakładam nowy temat, myślę, że tutaj pójdzie sprawnie Wink

Otóż do wczoraj wszystko było z jawką ok, oprócz braku mocy, ale z ojcem przyspieszyliśmy zapłon i jako tako na trójce pod mniejsze górki podjeżdzałem. W międzyczasie regulowałem poziom paliwa z gaźniku, ciekło z niego więc odginałem blaszkę do momentu aż przestanie cieknąć. W końcu ostatnia próba po północy, jawka odpaliła, pod górkę wjeżdzałem na 75% mocy trzeciego biegu, więc o wiele lepiej jak na początku. Dzis rano jadąc do pracy, zaczeła mi przygasać, no to ja ją odpalam na pych, jadę kawałek i znowu gaśnie. I tak caly czas. Zauważyłem, że na wyższych obrotach, jak załapie temperature to przygasa, za chwile jak ostygnie odpala, jadę kawałek i znowu gaśnie. W końcu jakoś na dwójce wróciłem do domu... Zastanawiam się nad tym co jest przyczyną. Kondensator? Cewka pod bakiem? Może źle ustawiony zapłon? Ustawienie paliwa raczej odpada, bo paliwo do gaźnika dochodzi i stan się nie przelewa. Czekam na wasze pomysły, z góry dzięki wielkie za odpowiedzi, pozdro.

@edit

Dodam też, że w kraniku paliwa nie działa rezerwa, jedynie na otwartym paliwo płynie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Wto 18:06, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:41, 27 Mar 2012
lukasz9
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Solec Wlkp
Płeć: Mężczyzna


kondesator lub tłok puchnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:45, 27 Mar 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Może nie dokręciłeś klinów iskrownika i sie zapłon przestawił. A przerwa na przerywaczu (platynkach) na ile ustawiłeś ?

W sumie tłok może puchnąć ale chyba go nie wymianiałeś, a wczoraj było dobrze ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kondzio310 dnia Wto 20:49, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:49, 27 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Ja szczerze mówiąc zawsze na oko ustawiałem i jakoś jeździł, ale chce ustawic porządnie tylko nie do końca rozumiem tych poradników z ustawianiem. Wiem, że na GMP mam ustawić 0,4mm przerwy między młoteczkiem i kowadełkiem. A z obracaniem aparatu zapłonowego w lewo czy prawo to nie ogarniam o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:53, 27 Mar 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Jesteś w GMP potem wałem przekręcasz tak by się przysunął o te 1.8 mm i dopiero teraz kręcisz iskrownikiem tak aby na styku przerywacza była przerwa 0.05 mm czyli grubość bibuły.

W sumie to z zapłonem też na oko ustawiam, po prostu jak jest słaby, albo nie odpala to w lewo dajesz ale zawsze nie do samego końca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:57, 27 Mar 2012
dav6030
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Pozwolicie że się wypowiem, jeżeli chcesz szybko ustawić zapłon to przekręć iskrownik
maksymalnie w prawo i później KAWAŁECZEK w lewo dokręć ew. sprawdź przerwę na przerywaczu w GMP ma być 0,4mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:19, 27 Mar 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Mr. Green ja znawe wersje odwrotną do twojej iż brzmi ona tak :
Przekręć maksymalnie w lewo później odrobine w prawy dokreć no i jest git."


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:44, 27 Mar 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Równie dobrze można ustawić zapłon na oko, a resztę doregulować sobie przerwą na przerywaczu, żeby motor kręcił się do jak najwyższych obrotów... Poradnicy z was tacy, że hej.

Czytasz poradnik odnośnie regulacji zapłonu i czego nie rozumiesz kol. Jamaican? Lepiej każde słowo wytłumaczyć niż z takimi poradami niszczyć sprzęt. W lewo obracając - przyspieszasz zapłon, szybciej pojawia się przerwa na przerywaczu, w prawo - opóźniasz, później pojawia się. Pojawianie się iskry jest zależne od położenia tłoka - właśnie przed tym mitycznym Górnym Martwym Punktem Tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:25, 27 Mar 2012
dav6030
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


kondzio310 napisał:
Mr. Green ja znawe wersje odwrotną do twojej iż brzmi ona tak :
Przekręć maksymalnie w lewo później odrobine w prawy dokreć no i jest git."


Sorry mój błąd po prostu dzisiaj mam wyłączone myślenie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:51, 27 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Irzyk napisał:
Równie dobrze można ustawić zapłon na oko, a resztę doregulować sobie przerwą na przerywaczu, żeby motor kręcił się do jak najwyższych obrotów... Poradnicy z was tacy, że hej.

Czytasz poradnik odnośnie regulacji zapłonu i czego nie rozumiesz kol. Jamaican? Lepiej każde słowo wytłumaczyć niż z takimi poradami niszczyć sprzęt. W lewo obracając - przyspieszasz zapłon, szybciej pojawia się przerwa na przerywaczu, w prawo - opóźniasz, później pojawia się. Pojawianie się iskry jest zależne od położenia tłoka - właśnie przed tym mitycznym Górnym Martwym Punktem Tłoka.


Spoko spoko, ja ustawiałem zapłon w kilku motorkach i mi śmigały, ale teraz chcę ustawić tak jak książka pisze. Otóż nie rozumiem tego, że w niektórych poradnikach ktoś opisuje, żeby ustawić na GMP 0,4mm (tak jak ustawiłem dzisiaj) a następnie, żeby zjechać tłokiem 2mm w dół, odkręcić drugi raz iskrownik, wsadzić bibułę, docisnąć, zakręcić i powinno śmigać. Znowu w innym poradniku jest napisane, żeby jedynie ustawić na GMP 0,4mm i nic poza tym. Więc przez to się pogubiłem. Ale jak teraz ustawiłem na 0,4 GMP, to nagar elegancki, jasnobrązowy, czyli taki jak ma być. To już nie muszę od GMP zjechać te 2mm tłokiem , odkręcac iskrownik itd. ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:40, 28 Mar 2012
evL
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Zapłon to pestka, tylko należałoby mieć szczelinomierz i suwmiarkę, u mnie dla wygody jest to elektroniczna..

W gmp ustawiasz 0.4mm na przerywaczu, cofasz tłok o 1,8mm mierząc to suwmiarką (jej głębokościomierzem), i krecisz tym całym statywem tak żeby przerwa na przerywaczu była 0.05mm, robi się to tak: Odkręcasz iskrownik, obracasz w stronę która jest potrzeba, dokręcasz i sprawdzasz czy jest 0.05mm, i tak aż do uzyskania efektu. Dokręcasz statyw i zakręć silnikiem, znowu daj gmp i sprawdź przerwę na przerywaczu, zmieniła się? To znowu ustawiasz 0.4mm i znowu powtarzasz całą operację ustawiania kąta zapłonu, i znowu sprawdzasz czy wszystko się zgadza, ja zawsze po takim sprawdzeniu zakręcam parę razy silnikiem, sprawdzam iskre, nastepnie ponownie sprawdzam czy jest 0.4mm w gmp na przerywaczu, cofam tłok o 1,8mm i sprawdzam czy przerwa wynosi 0.05mm Wink..
Pamiętaj że świeca ma duże znaczenie, ja polecam iskra f80s, w mojej jawce jeździ już jakieś 4 miesiące bez wykręcania, szczerze powiem że przez 4 miesiące miałem tylko jedną awarię, zapchała się dysza w gaźniku Smile, i to nie jest tak że jawki się psują, wystarczy ustawić raz a dobrze i mieć spokój!, moja jawka nie ma ze mną łatwo, przyznam się, ciągłe jeżdżenie na max, czasami katowanie, ale to rzadko, ale dodam że rzadko kiedy zdarza mi się jeździć samemu, prawie że zawsze poruszam się na niej z kolegą Wink Należy również pamiętać że duże znaczenie ma również przerwa na świecy, powinna wynosić ona 0.4mm, iskra powinna być niebieska.

Skoro nagar na świecy jasnobrązowy to mogę stwierdzić że raczej gaźnik dobrze ustawiony, radzę ustawić zapłon tak jak napisałem, zrobić przebieg 50km i na zimnym silniku wykręcić świecę i sprawdzić nalot. (czemu na zimnym? Ponieważ gdy wykręcimy na gorącym możemy w łatwy sposób uszkodzić gwint w głowicy, nie lekceważcie tego.., ja tak właśnie zrobiłem gdy zaczynałem przygodę z moim motorkiem, a potem musiałem pchać do domu bo świeca po kopnięciu wylatywała ;])

Jakie szczelinomierze potrzebujesz?
odpowiedź brzmi - 0.4mm oraz 0.05mm
ja osobiście nie posiadam 0.05mm, dlatego robię tak że używam szczelinomierza 0.1mm, robię tak żeby wchodził po prostu z dużym oporem.
Dodam że szczelinomierz załóżmy przerwa 0.4mm ma przechodzić pomiędzy stykami przerywacza z leciutkim oporem, gdy nie ma oporu w ogóle to przerwa jest za duża, gdy z za dużym oporem, przerwa jest za mała. Radzę się skupić przy ustawianiu tych wartości, to naprawdę pomaga, nie warto robić na bele jak Smile

Rozwalają mnie odpowiedzi typu: przekręć iskrownikiem w prawo a potem pół cm w lewo czy coś w tym stylu.. I potem są problemy typu że świece trzeba wykręcać co 2 godziny, moje pytanie: po co? Można stracić 30-40 minut na ustawieniu dokładnym, ale już się nie brudzić niepotrzebnie, a nie zrobić w 5 minut i brudzić się co 2 godziny.. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez evL dnia Śro 11:46, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:01, 28 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, mam nadzieję, że po Twoim poście raz na zawsze zapamiętam jak ustawia się zapłon Wink Kilka razy przeanalizuje to co napisałeś i powoli może ustawie. Pozdro Wink

@edit
I jeszcze jedno pytanie, później od GMP cofnąć o te 1,8mm kiedy tłok idzie w kierunku DMP czy GMP? Chyba, że to nie ma znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Śro 17:07, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:56, 28 Mar 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Oczywiście żę ma to znaczenie.
Przekręcasz wałem w odwrotnym kierunku przy pracy. Czyli w Lewo kręcisz wałem te około. 1.8 mm.
Gdy kopiesz wał kręci sie w prawo, to po przekręceniu wału o te 1.8 mm kopiąc kopką tłok powinien wędrować ku GMP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:59, 28 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


To w takim razie po co na początku ustawiać o,4 na GMP, skoro jak przesunę o 1,8mm, to musze ustawić przerwę na 0,05? Nie lepiej od razu ustawić od GMP 1,8mm i te 0,05mm ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:20, 28 Mar 2012
evL
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nie nie nie, w gmp ustawiasz 0.4mm na przerywaczu luzując lekko śrubkę która go trzyma, a gdy cofniesz o 1,8mm to potem te 0.05mm masz ustawić kręcąc całym tym iskrownikiem z cewkami. Myślę że zrozumiałeś Smile

@Edit
W gmp ustawiasz 0.4mm na przerywaczu, wtedy ustawiasz po prostu jego przerwę, a gdy ustawiasz już 1,8mm przed gmp te 0.05mm to ustawiasz kąt wyprzedzenia zapłonu - po prostu kręcisz iskrownikiem..

Mówię po raz drugi, gdy ustawisz te 0.4mm na przerywaczu w gmp, cofniesz ten tłok o 1,8mm to sprawdź jaka jest przerwa, jak jest za duża to obracasz chyba w prawo, a jak za mała to chyba w lewo. Nie jestem pewien teraz do tych stron, no ale możesz to w prosty sposób sprawdzić że po prostu obrócisz sobie max w prawo i zobaczysz czy się powiekszyla przerwa czy zmalała Smile. I tą przerwe na przerywaczu sprawdzaj dopiero po dokręceniu iskrownika, ja zawsze gdy ustawie przerwe na przerywaczu w gmp, cofne to sprawdzam jaka jest przerwa, powiedzmy że jest 0.1mm, no to luzuje śruby iskrownika i przekręcam go w prawo (?), leciutko, dokręcasz i sprawdzasz, i tak cały czas aż uzyskasz 0.05mm ;] Gdy ustawisz to tak jak pisałem, kopnij sobie parę razy i sprawdź znowu w gmp przerwę, jak się zmieniła to zmień ją na taką jaka ma być i znowu jedziesz ustawianie kąta zapłonu ;]

Tu więcej nie ma co tłumaczyć.. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez evL dnia Śro 19:30, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin