Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane » Elektryka,
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Elektryka,
PostWysłany: Czw 22:06, 01 Paź 2009
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Wygrzebałem swoją Jawkę Mustang u kolegi w garażu. Cała w rdzy bez pokrywki schowka z wgniecionym i pękniętym zbiornikiem. Na innym forum znalazłem zbiornik i pokrywkę. Zbiornik, schowek, błotniki dostały nowy lakier. Koła dostały nowe obręcze, szprychy, łożyska i szczęki, dętki, opony. Zawieszenie otrzymało nowe tuleje i tylne amortyzatory. Doszły takie detale jak: linki, podnóżek, cały zestaw przeniesienia napędu. Silnik dostał nowy cylinder, tłok i gazior. Ciągle były jakieś problemy i Jawka uczy mnie pokory i cierpliwości. Teraz mnie elektryka samochodowego rzuciła na kolana swoją elektryką.
Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem jak jest podłączona tylna lampka. Nigdy w życiu nie spotkałem takiego rozwiązania.
Wracając do tematu w Jawce spalona była tylna żarówka. Miałem tylko 6V 20W. Po założeniu reflektor świecił jak gromnica. Jednak po kilku minutach jak uruchomiłem motor obie żarówki tył i przód paliły bardzo jasno. Tylna żarówka dostała powietrza, a przednia też jakoś dziwnie świeciła. Pomimo przełączenia: mijania/ drogowe świeciła jednakowo. Wczoraj zauważyłem, że jedno włókno w żarówce jest spalone. Założyłem odpowiednią żarówkę na tył i odpaliłem motor (przedniej nie miałem w zapasie). Tylna żarówka zaczęła świecić jak 100 W, a nie 5W. Zmierzyłem napięcie i okazało się że iskrownik na cewkach daje od 12 do 14 Volt. Skąd to się wzięło. Dobrze, że mam w zapasie 2 koła magnesowe i iskrowniki.
Czym mnie Jawka jeszcze rzuci na kolana mnie 40 letniego faceta?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:10, 02 Paź 2009
Monia
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta


Ot ciekawostka przyrodnicza Shocked . Cos maja z elektryka jaweczki - u mnie na cewkach jest od 8 do 12 Volt. Bedziemy przy nich jeszcze dlubac, chcialabym miec stabilne swiatelka, na forum jest tez ciekawy pomysl na wzmocnienie zasilania klaksonu.
Jezeli bedzie koniecznosc przewiniecia cewek, znajomy moj pracuje w bardzo solidnym warsztacie. Sluze namiarami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:15, 02 Paź 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Smile mam to samo ale w niczym to nie przeszkadza
Zapewne mierzyliście na wyłączonych światłach, zmierzcie napięcie pod obciążeniem, bez obciążenia u mnie nawet do 20V dochodziło


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:33, 02 Paź 2009
Monia
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta


Mierzylam pod obciazeniem, dlatego ze swiatelka wariowaly.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:25, 02 Paź 2009
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


W poniedziałek Jawka kolejne starcie. Założę nowe żarówki i sprawdzę pod obciążeniem. Zakładając ten temat nie dopisałem, że obecnie po przekręceniu kluczyka na pozycję światła motorek gaśnie. Kiedy rozłączę żarówkę silnik pracuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:48, 02 Paź 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


posprawdzaj instalacje czy jakiś magik tam nie dłubał schemat znajdziesz na forum


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:45, 07 Paź 2009
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Sprawdziłem stacyjkę i przyznaję kabel od masy źle przylutowałem gdy się urwał. Po wymianie żarówek na dobre wszystko hula, świeci i trąbi bardzo dobrze. Serdeczne dzięki za pomoc.
Do zamknięcia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Elektryka,
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin