Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane » Co się mogło stać? Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Co się mogło stać?
PostWysłany: Pią 16:08, 09 Paź 2009
Boluś
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzezie
Płeć: Mężczyzna


Siema! Dzisiaj jechałem sobie jawką po polnej drodze tak 55km/h i najechałem przednim kołem na dość duży kamień... słychać było że coś strzeliło w przedniej części motorka po czym licznik przestał działac. tzn wskazówka licznika teraz nie działa gdy jadę, lub wacha sie od 0 - 60 km/h. Co się mogło stać? proszę o odpowiedź Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boluś dnia Pią 16:23, 09 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:13, 09 Paź 2009
Requiemm
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


linka lub slimak predkosciomierza Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Requiemm dnia Sob 16:49, 10 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:15, 09 Paź 2009
michal_b17
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zielonej Góry
Płeć: Mężczyzna


Coś z linką...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:55, 09 Paź 2009
Boluś
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzezie
Płeć: Mężczyzna


Sprawdzałem linka jest ok. na nowo ją przymocowałem i to samo. Dodam, że te cyferki które pokazują ilość przejechanych kilometrów to tak drgają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:42, 09 Paź 2009
Requiemm
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jak moga drgac cyferki na liczniku analogowym ?...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:50, 09 Paź 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Pamiętajcie kto smaruje ten jeździ Exclamation nasmaruj linkę i kapnij kropelkę oleju do licznika od strony linki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:23, 09 Paź 2009
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


linka mogła wsunąć się jeszcze bardziej w zębatkę napędu prędkościomierza. Napędzie prędkościomierza dziurka jest bardzo głęboka i linka potrafi tam wejść na ponad 2 cm. Niewiele potem wchodzi do licznika i wskazówka skacze jak pchła po całym cyferblacie. W prywaciarskich linkach pancerz jest zbyt długi w stosunku do linki. Ja wsunąłem do napędu prędkościomierza kawałek aluminiowego drucika, tak aby dziurka miała 1,5 cm głębokości, a następnie skróciłem pancerz o 2 cm. Tulejki które kończą linkę są wykonane z miękkiego materiału i dają się rozgiąć wbijając ostrożnie starą śrubę o średnicy M5, lub M6. Wskazówka prędkościomierza teraz płynnie odchyla się po cyferblacie licznika. Tak jak pisał Rutowski kapnij oleju do linki. Co do licznika nie stosuje jego smarowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:29, 10 Paź 2009
Boluś
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzezie
Płeć: Mężczyzna


Dzisiaj kombinowałem z tym licznikiem i mogę powiedzieć tyle że linka jest na 100% dobra i licznik też (jak obracałem linką to wskazówka podskakiwała do góry) , problem więc tkwi w ślimaku. Moje pytanie brzmi;
1.Co się mogło stać w ślimaku?
2.Jak wygląda wnętrze ślimaka?
3.Czy jak chcę wyjąć ślimak to czy muszę odkręcać całe tylne koło?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:35, 10 Paź 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


1 mógł wytrzeć się ślimak albo ślimacznica
2 poszukaj na allegro "napęd licznika" to zobaczysz
3 demontaż tylnego kola jest konieczny

Jak już rozbierasz ślimak to napakuj do niego smaru stałego to dłużej pożyje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:36, 10 Paź 2009
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


nowy napęd (zębatka i wałek) kosztują 27 zł. Rozbieraj napęd ostrożnie. Musisz z napędu z tej strony co dochodzi do zębatki tylnego koła ściągnąć podkładkę. Składa się ona z dwóch blaszanych części i łatwo ją uszkodzić. Użyj wąskich i cienkich śrubokrętów. Po zdjęciu tej podkładki napęd będzie na wierzchu. Jednak spróbuj jeszcze odkręcić linkę od licznika wsunąć ją maksymalnie w napęd prędkościomierza i zobacz czy pracuje gdy motor stoi na podnóżkach i obraca się koło. Możliwe że wyrobiła się końcówka wałka napędu i wystarczy tylko wsunąć linkę głębiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:49, 10 Paź 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


pomiędzy blaszanymi osłonkami powinna być przekładka z filcu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:30, 10 Paź 2009
Boluś
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzezie
Płeć: Mężczyzna


Rozebrałem to koło i mam ślimaka wyjętego. Zgadza się, pomiędzy blaszanymi osłonkami jest przekładka z filcu. I teraz jak wyjmę te osłonki to powinno widać ten wałek i zębatkę? Co może świadczyć o zniszczeniu wałka lub zębatki? wyrobione zęby?
I jeszcze jedno pytanko; jest łatwo wymienić ten wałek czy trzeba się męczyć? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:12, 10 Paź 2009
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Zębatka wychodzi bez problemu. U mnie nie były uszkodzone, więc nie próbowałem wyciągać wałka. Uszkodzenia zobaczysz. Na zębach będzie widać ślady zużycia. Na wałku po środku będzie widać że zęby są dużo niższe od zębów na początku i końcu wałka. Przy składaniu bardzo nasmaruj smarem stałym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:24, 10 Paź 2009
Boluś
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzezie
Płeć: Mężczyzna


Sprawdzę tę zębatkę i odpowiem, ale ciekawi mnie to, że wszystko fajnie działało zanim najechałem na ten kamień...Sad. Kolega powiedział mi dzisiaj że może to być winą felgi... ale co ma felga do prędkościomierza? Wytłumaczy mi to ktoś bo zabardzo nie wiem? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:34, 10 Paź 2009
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Nic nie ma felga do prędkościomierza. Przecież widzisz jak to działa. Napęd kręci zębatka tylna. W zębatce są dwa bolczyki na które osadzona jest zębatka napędu prędkościomierza. Obudowa napędu musi być dobrze osadzona na napinaczu łańcucha, aby się nie okręciła razem z zębatką i nie narobiła bałaganu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Co się mogło stać?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin