Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Przeczytaj to dla dobra jawki!!!!! Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Przeczytaj to dla dobra jawki!!!!!
PostWysłany: Pią 22:31, 21 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


Cytat:
Eksploatacja
"Szybka jazda wpływa na szybsze zużycie się silnika" - często można usłyszeć takie stwierdzenie. Jak się okazuje, dwusuw najlepiej pracuje przy całkowicie otwartej przepustnicy, gdyż wówczas smarowanie i wewnętrzne chłodzenie mieszanką jest najlepsze - co prawda silnik jest wtedy mocno obciążony, ale na takie obciążenie został przecież obliczony i skonstruowany (w silniku Jawki elementy są nawet mocniejsze). Jedyne co przemawia za przymknięciem gazu to zużycie paliwa - wiadomo że jest wtedy największe. Z kolei zbyt małe obroty przy dużym obciążeniu są zabójcze dla silnika, ponieważ smarowanie i chłodzenie jest wtedy niewielkie (np. przy męczeniu silnika wjazdem pod górę).
Również bardzo niekorzystną sytuacją są duże obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy - smarowanie jest bardzo małe a obroty duże. Typowym przykładem jest jazda z góry z zamkniętym gazem lub długie hamowanie silnikiem.
Kiedyś szwedzka firma Saab (zresztą produkująca samochody do dzisiaj) wykonała doświadczenie na dwucylindrowym dwusuwie. Pracował on bez zarzutu przez długie godziny z całkowicie otwartą przepustnicą. Następnie poddali go specjalnej próbie - pracował z dużymi obrotami po przymknięciu przepustnicy (po prostu został napędzony innym silnikiem). W takich warunkach łożyska wału po 20 minutach zatarły się - widać więc jak niekorzystne jest długie hamowanie silnikiem. Oczywiście silnikowi nie zaszkodzi wytworzenie takich warunków przez krótką chwilę.
Natomiast problem ten nie występuje w silnikach z oddzielnym układem smarowania (niezależnym od paliwa), gdyż elementy są smarowane automatycznie.


Więc prosze nie jeździć jawką 20km/h i myśleć że silnika nie katujemy bo go zabijamy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:12, 22 Sie 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nic nowego,ale teoria jak najbardziej prawdziwa dlatego nie powinno się hamować silnikiem w przypadku 2T,co do wysokich obrotów,może silnik został przeliczony na duże obroty ale przy jakich częściach.. mocnych i trwałych teraz? najtańsze zostawię bez komentarza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:16, 22 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


ale jak napierdzielisz dobrego oleju 1:25-30 to sie raczej nic nie stanie. a jak 1:50 to......

Bo teraz są złe części a dobre oleje, a dawniej na odwrot.


Edit:Ja bym radził podkleić żeby nowicjusze nie zacierały Motórów, ale zróbcie jak uważacie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Sob 8:22, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:26, 22 Sie 2009
Godzik
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Nowy
Płeć: Mężczyzna


zloty1996 napisał:
Edit:Ja bym radził podkleić żeby nowicjusze nie zacierały Motórów, ale zróbcie jak uważacie.



Odezwał się doświadczony ^^ ;p ja również proponuję podkleić

a w skutek gwałtownego hamowania silnikiem automat od biegów się krzywi :P sprawdziłem na własnej skórze ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Godzik dnia Sob 8:31, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:31, 22 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


[quote="Godzik"]
zloty1996 napisał:


a w skutek gwałtownego hamowania silnikiem automat od biegów się krzywi :P sprawdziłem na własnej skórze ;p


Shocked Dlaczego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:34, 22 Sie 2009
Godzik
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Nowy
Płeć: Mężczyzna


jedziesz na 3 z 70km/h i redukcja do 2 nagle Razz to jest gwałtowne hamowanie i zaraz jedynka, ja tak zrobiłem bo baba mi wyjechała i zahamowałem po piskach miałem z 75 spadło do 65 i linka strzeliła bo była mocno zużyta no i co panika jak cholera to redukcja i hamowanie biegami


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:57, 22 Sie 2009
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Fajnie złoty, ale trzeba umieć czytać ze zrozumieniem - "Z kolei zbyt małe obroty przy dużym obciążeniu są zabójcze dla silnika, ponieważ smarowanie i chłodzenie jest wtedy niewielkie (np. przy męczeniu silnika wjazdem pod górę)."
Jazda z prędkością 20km/h, na pierwszym biegu raczej, ma się nijak do tego cytatu - obroty średnie, o ile już nie wyższe (nie wiem, jak u was, ja 3jkę przy 50km/h wrzucam...), a obciążeń wielkich nie ma... Każdy kto myśli logicznie, wie jak poruszać się maszyną, a źródło zaczerpnąć można z pierwszej lepszej książki o choćby podstawach poruszania się pojazdem mechanicznym (pozycje, np. Zanim wystartujesz, Doświadczony kierowca radzi).
Jak dla mnie, sensu podwieszania tematu nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:05, 22 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


Ale chyba jak się jedzie po równej na 3 biegu 20km/h to silnik ma ciężko bo sięmęczy,nie ma chłodzenia i smarowania no nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:03, 23 Sie 2009
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Nie schodź poniżej obrotów biegu jałowego jak już na takie szczegóły patrzycie... Ja tam swoją gniotę jak mi się podoba i i ładnie pali i w ogóle na każdej przejażdżce łapę koło 70km/h i git jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mefisto dnia Nie 0:33, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:06, 23 Sie 2009
Flinston
HandlarZ
HandlarZ

 
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 1191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysieki
Płeć: Mężczyzna


mefisto, chcesz powiedziec "kazdy orze jak moze"? hehe zgadzam sie z tym xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:09, 23 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


a takie komóry są biedne. one po pierwszym odpaleniu bo remoncie generalnym już są wykończone Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:45, 23 Sie 2009
Godzik
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Nowy
Płeć: Mężczyzna


zloty1996 napisał:
a takie komóry są biedne. one po pierwszym odpaleniu bo remoncie generalnym już są wykończone Mr. Green


się nie dziwić ja mam znajomego takiego co rozebrał silnik złożył ( na starych uszczelkach simerach itp.) i mówi tak "zrobiłem kapitalny remont w ogarze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:37, 23 Sie 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


... i zapewne nie wymienił łożysk, a tylko to co się posypało.
Znam takiego cwaniaka co robił remont WSK 125 i wymienił tylko tarcze sprzęgłowe, a resztę tylko wyczyścił i poskładał na starych uszczelkach dojechanych łożyskach wale i puszczających uszczelniaczach.
Niektórzy nie rozumieją co oznacza pojecie remont silnika i odstawiają fuszerkę, a potem psioczą że Jawka, czy WSK to stary szmelc który ciągle się psuje, i kupują kible bo myślą że nowe to lepsze i się nie sypnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:58, 23 Sie 2009
Godzik
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Nowy
Płeć: Mężczyzna


Rutkowski łożysk oczywiście też nie wymienił, ale fakt faktem nowe lepsze i się tak szybko nie sypie jak jawka nawet po porządnym remoncie ale za to jawka jak się *jestem idiotą, bo przeklinam* to się ją naprawi a nowe coś to już ciężko ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:06, 23 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


ale taki komar jak ma silniczek w IDEALNYM stanie to też tak jest Mr. Green Ta moc....

czyli dla komara zwykłe ruszanie jest zabójcze dla silnika !!?!! a szczegulnie gdy kierowca się nie odpycha nogami.

http://www.youtube.com/watch?v=7K6bLplHzIo

te kwadraciaki były silniejsze od jaja a pomimo tego patrzcie jak się męczy przy ruszaniu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przeczytaj to dla dobra jawki!!!!!
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin