Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » tuning sprzęgła Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 12:58, 25 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


I chcesz mi wmówić że są sportowe kosze sprzęgła do jawki... żal.pl..... I to ze jest tuningowy sklep to co z tego sprawdź najpierw czy są zrób fotki a potem mów że są takie kosze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:13, 02 Wrz 2007
krawiec_
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Hmmm... co wogóle da wam ten tuning sprzęgła?? czym bardziej byście dokręcali te nakrętki tym ciężej chodziłoby sprzęgło i szybciej zużywałaby sie linka.
PS. ja juz cholera trzy linki wymienilem przez pół roku!!!! bez przerwy mi sie strzępią...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:18, 02 Wrz 2007
pawlak200192
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


mariush_15 napisał:
Hmmm... co wogóle da wam ten tuning sprzęgła?? czym bardziej byście dokręcali te nakrętki tym ciężej chodziłoby sprzęgło i szybciej zużywałaby sie linka.
PS. ja juz cholera trzy linki wymienilem przez pół roku!!!! bez przerwy mi sie strzępią...


ja mam to samo Sad

co do sprzęgła to wystarczy jezeli pod zabezpieczenie da sie 2 podkładki i gitara


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:41, 02 Wrz 2007
dido1214
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodków
Płeć: Mężczyzna


chłopaki co wy to ja miałem ogara 200 i jeździłem niecały rok i tylko linke od gazu wymieniłem nie licząc tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:40, 02 Wrz 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Mariush_15 da to że przy silnikach po naprawde potężnym już tuningu ( jak mój ) sprzęgło bedzie sie wolniej zużywało i bedzie lepiej odbijało itp. nie bedzie sie kleić przy wysokim obciążeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:07, 02 Wrz 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


ten tuning sprzęgła nie długo zacznę robić z jakiegoś drewna może po starych meblach Laughing heh nie no tak naprawdę to zamierzam ściąć brzoze która rośnie nie daleko mnie :P tylko nie wiem czy ona nie jest za miękka szkoda że leśnika nie ma powiedział by coś o tej roślince Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:28, 02 Wrz 2007
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Gadałem z ojcem - on jest inżynierem nadzoru w lasach państwowych (leśnikiem) i mówi że drewno można zakładac dopiero po jego wyschnięciu - w normalnych warunkach to oznacza któryś rok, albo oddać drewno do suszarni, bo wysychające drewno zmniejsza swoje wymiary a tarcze sprzęgła
wirują z bardzo duzymi prędkościami obrotowymi więc ewentualne wypadnięcie klocka zrobi w silniku sajgon totalny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:01, 02 Wrz 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


hmm akurat koło mnie leży wyschnięta brzoza ścięta zeszłym roku przez mojego kolegę więc się pokuszę może nawet dzisiaj by po nią iść Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:04, 02 Wrz 2007
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


ale chodzi o to żeby to wyschło, gdzieś pod dachem a nie tak na powietrzu, bo to bardziej gnije niż wysycha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:08, 02 Wrz 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


no to można ściąć brzozę odpalić piekarnik na 250C wsadzić odpowiednią ustruganą brzozę do piekarnika i suszymy tylko na pewno w tych suszarniach do drewna panują większe lub mniejsze temperatury tylko nie wiem dokładnie jakie? a po za tym przecież jak klocki będą w sprzęgle to będą cały czas namaczane olejem więc co ma do tego suszenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:19, 02 Wrz 2007
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


No pomyśl, tarcze sprzęgła wirują z prędkością 6000 obr/min. Drewno pod wpływem temperatury troche sie zeschło i klej puszcza, klocek uderza w pokrywę, sprzęgłą i ją niszczy. Albo gdy ty kogoś wyprzedzasz sie coś takeigo dzieje i wypadek gotowy. Z drewenm to nie tak znowu łatwo, takto już byśmy to mięli


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:24, 02 Wrz 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


dobra nie wziąłem pod uwagę kleju nanoszącego na kawałki mokrego drewna bo to będzie odchodzić od siebie i powstanie sajgon w silniku więc masz racje a co do suszenia mogę ususzyć drewno w piekarniku co nie? temperatura będzie jakaś 250C ale najpierw zaczne pół godziny na 150C


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:27, 02 Wrz 2007
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Co do suszenia drewna w piekarniku to nie jestem pewny, spytam sie jeszcze dokładnie ojca i dopiero napisze Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:42, 02 Wrz 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Ludzie, jakie kawałki drewna, co? To woła o pomste do nieba, jak to wyważycie. Przy tej prędkości obrotowej taki okrągły kawałek rozpadnie się na drzazgi.

Tylko i wyłącznie metalowo-ceramiczne sprzęgło...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:00, 02 Wrz 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


leśnik napisał:
Popieram pomysł z zastosowaniem gwintowanych trzpieni lub śrub, to że materiał musi być twardy - to pewne. Myślę że śruby (czy trzpienie) muszą być jednak dłuższe od oryginalnych bolców na które wchodzi seger z podkładką, bo nakrętka też ma swoją wysokość a poza tym trzeba mieć pewność że da się ją nakręcić chociaż o 1-2 pełne obroty zanim zacznie tak naprawdę ściskać spręzynę. Trzeba więc sprawdzić czy takie wysokie bolce zmieszczą sie pod pokrywą sprzęgła.Jakby się dało tak zrobić, to najbardziej wkurzający problem przy składaniu silnika byłby z głowy...
Nie wiem jwk długo żyje sprzęgło w innych Jawkach, bo w mojej zwykle kończyły się korki w tarczy po 2,5-3tys.km. Silnik mam podrasowany, nie zawsze jeżdzi się delikatnie, czasem na dokładkę wozi się pasażera - i tak to się kończy. Znalazłem skuteczny patent żeby nie rozbierać silnika po 3-4 razy na sezon. Sprzęgło korkowe zmieniłem na...drewniane!Nie robię sobie jaj! Zamiast korka mam wstawione na żywicę Distal drewniane klocuszki, po dwa w każdy otwór tarczy (u mnie jest to drewno olchowe, ale na pewno może też być topola lub brzoza - są bardziej miękkie, sprzęgło olchowe wydaje się na początku bardzo twarde). W sumie trzeba wyciąć 64 klocki na komplet tarcz - robota dla cierpliwych i tych co nie mogą spać po nocach! Very Happy Po wklejeniu "okładzin" tarcze sprzęgła szlifuje na równym arkuszu papieru ściernego, mierząc potem ich grubość na całym obwodzie tarczy - musi być taka sama! Ja zrobiłem tarcze grubsze niż oryginały, mają po 6,5mm zamiast 6. Mimo to dałem jeszcze grubsze podkładki pod segery. Jak wciskam sprzęgło, na klamce jest dość duży opór (ale bez obaw, linka nie pęka). Na tym sprzęgle zrobiłem ponad 12tys.km, pomierzyłem grubość tarcz - zjechały się o ok.0,2mm.Po takim czasie na oryginalnych korkach już ze cztery razy musiałbym zmieniać tarcze! A te tylko się ciut przypaliły (już pisałem że z delikatnościa to różnie bywa). Jak ktoś ma stare tarcze sprzęgła, to może je w ten sposób regenerować - oszczędzi kasę na paliwko, rzadziej będzie musiał zaglądać w silnik i przy okazji "zabije nadmiar czasu".Polecam, sprawdzone w praktyce.Fotkę z rysunkami dołączę jutro na:
http://spitfiremk14.fotosik.pl

matura chodzi nam o to przeróbkę co leśnik napisał tylko nie wiem jak te drewno na okładziny do sprzęgła mam ususzyć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tuning sprzęgła
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin