Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » tuning sprzęgła Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 20:03, 28 Mar 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Moim zdaniem dobry jast pomysł z tym nagwintowaniem bolców ponieważ to jest łatwo wykonać i zabezpieczenie żeby śruba się nie odkręcała też.Bo przcież można wykorzystać istniejący rowek w który wkałada się zabezpieczenie.Śrubą można dokręcić sprężynę zeby się nie cofała a w stary rowek normalnie załorzyć zabezpieczenie a puźniej odkręcić śrubę aż się oprze o zabezpieczenie i wszystko gra. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:47, 28 Mar 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Popieram pomysł z zastosowaniem gwintowanych trzpieni lub śrub, to że materiał musi być twardy - to pewne. Myślę że śruby (czy trzpienie) muszą być jednak dłuższe od oryginalnych bolców na które wchodzi seger z podkładką, bo nakrętka też ma swoją wysokość a poza tym trzeba mieć pewność że da się ją nakręcić chociaż o 1-2 pełne obroty zanim zacznie tak naprawdę ściskać spręzynę. Trzeba więc sprawdzić czy takie wysokie bolce zmieszczą sie pod pokrywą sprzęgła.Jakby się dało tak zrobić, to najbardziej wkurzający problem przy składaniu silnika byłby z głowy...
Nie wiem jwk długo żyje sprzęgło w innych Jawkach, bo w mojej zwykle kończyły się korki w tarczy po 2,5-3tys.km. Silnik mam podrasowany, nie zawsze jeżdzi się delikatnie, czasem na dokładkę wozi się pasażera - i tak to się kończy. Znalazłem skuteczny patent żeby nie rozbierać silnika po 3-4 razy na sezon. Sprzęgło korkowe zmieniłem na...drewniane!Nie robię sobie jaj! Zamiast korka mam wstawione na żywicę Distal drewniane klocuszki, po dwa w każdy otwór tarczy (u mnie jest to drewno olchowe, ale na pewno może też być topola lub brzoza - są bardziej miękkie, sprzęgło olchowe wydaje się na początku bardzo twarde). W sumie trzeba wyciąć 64 klocki na komplet tarcz - robota dla cierpliwych i tych co nie mogą spać po nocach! Very Happy Po wklejeniu "okładzin" tarcze sprzęgła szlifuje na równym arkuszu papieru ściernego, mierząc potem ich grubość na całym obwodzie tarczy - musi być taka sama! Ja zrobiłem tarcze grubsze niż oryginały, mają po 6,5mm zamiast 6. Mimo to dałem jeszcze grubsze podkładki pod segery. Jak wciskam sprzęgło, na klamce jest dość duży opór (ale bez obaw, linka nie pęka). Na tym sprzęgle zrobiłem ponad 12tys.km, pomierzyłem grubość tarcz - zjechały się o ok.0,2mm.Po takim czasie na oryginalnych korkach już ze cztery razy musiałbym zmieniać tarcze! A te tylko się ciut przypaliły (już pisałem że z delikatnościa to różnie bywa). Jak ktoś ma stare tarcze sprzęgła, to może je w ten sposób regenerować - oszczędzi kasę na paliwko, rzadziej będzie musiał zaglądać w silnik i przy okazji "zabije nadmiar czasu".Polecam, sprawdzone w praktyce.Fotkę z rysunkami dołączę jutro na:
http://spitfiremk14.fotosik.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:06, 28 Mar 2007
Kozioł
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa


To moze byc nieglupie Smile Do motorynki są takie tuningowe tracze z włokna węgowego i tez bardzo duzo wytrzymują, z tym ze one sa cale z wlokna weglowego. W jawce tylko te wklady mogly by byc z wlokna, bo zębatka z wlokna weglowego by sie szybko wyjechala, ale drewno tez moze byc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:17, 26 Cze 2007
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


według mnie jest to nieopłacalne a zeby poprawic sobie sprzegło wystarczy do tych miseczek co sie sprzezyny wkłada włorzyc podkładke sprzegło lepiej odbija twrdziej chodzi mam tak zrobione i jest lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:37, 26 Cze 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Tu chodzi o żywotność sprzęgła a nie o to jak odbija. I chyba sam sie zabiore za robienie tarczek z drewna Mr. Green Leśnik świetny pomysł <spoko>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:31, 26 Cze 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


hej leśnik a te fotki załadujesz bo bym z chęcią zobaczył jak to wygląda


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:42, 26 Cze 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Spoko, już dawno miałem to zrobić tylko przewód do łączenia kompa z aparatem szwankuje i chyba będę miał wkrótce wydatek. Jak już go kupię to wgrywam, spokojna głowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:23, 27 Cze 2007
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


lesnik a ze świerka korki mogą byc????? padają mi akurat tarcze to bede testował Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:41, 27 Cze 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Świerk jest bardziej miękki i łatwiej się obrabia, więc ma zarówno wadę jak i zaletę w porównaniu z olchą: takie sprzęgło będzie żyło nieco krócej niz moje, ale z wycięciem klocków będzie mniej zachodu bo lepiej poddadzą się narzędziom. Sprzęgło z tym materiałem może być też bardziej przyjemne w użytkowaniu (twarde, olchowe wymaga na początku nieco przyzwyczajenia). Spoko, myślę że ze świerkiem też warto próbować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leśnik dnia Śro 22:46, 27 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:38, 27 Cze 2007
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


mam drewno swierkoe to dorobie sobie klocki. i bedzie gites ale bedzie smigał Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:12, 01 Lip 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Udało sie, fotka schematu wykonawczego już jest:


Wymiary klocków są nieco większe, tzn. sam stosuję szerokość prawie nie zmienioną (różnica na plus może 1mm), wysokość klocka większa o 1mm w górę i w dół, mierząc o występu mocującego. Optymalny rozmiar każdy dobierze sobie sam, na próbę wkładając klocki w stalowe tarcze i przymierzając do nich przekładkę lub sam kosz sprzęgłowy. Idealnie, jeśli ani klocki nie wystają poza obrys tarczy, ani na odwrót - dążymy do tego by wykorzystać na maksa powierzchnie cierne wszystkich elementów sprzęgła. To chyba tyle z ważniejszych rzeczy. Aha, oczywiście tarcze przed wklejeniem klocków muszą być odtłuszczone, ale to raczej jasna sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:46, 16 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Hmm wszystko ładnie pięknie ale ja np. u siebie rozebrałem silnik i jak zobaczyłem tarcze to sie przewróciłem..... Zjechane niemal do zera a były z innego materiału wykonene gdy już kupowałem w sklepie. Klocki tego drewienka mogłem palcem wyciskać a sam krąg tarczy na żąbkach był ostry jak nóż kuchenny do mięs.... Pytałem sie w sklepie czemu tak sie dzieje a spytał mi sie gdzie jeżdże jak jeżdze i czy coś mam przerobione i jaki olej wlałem. Powiedziałem że w terenie często przeciągne na sprzęgle i że nalałem hipolu... jak usłyszał hipol to zrobił na mnie oczy jak na wariata Neutral Powiedział mi że nigdy nie mam lać takiego gówna do silnika po jakichkollwiek przeróbkach poza fabryke. Wiec panowie i pani ( jedna) nie lejcie gównianego hipolu do silników po przeróbkach zwiększy to żywotność całego układu. A wracając do klocuszków zrobie sobie jutro takie coś ale nie bede wklejał tylko wezme na wcisk wbije młoteczkiem i bedzie si. Może zrobie to z dębu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:31, 24 Lip 2007
liroy
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Góra


najlepiej kupić sportowy kosz sprzęgłowy za ok 100zł. daje to niezłago kopa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:45, 24 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Tak to mi znajdź sportowy kosz sprzęgłowy do jawki. Widze że za takie teksty już nie jeden warn padł. NIE MA SPORTOWYCH KOSZY SPRZĘGŁA DO JAWKI. I wcale nie daje kopa tylko lepiej działa jak masz większą moc i lepiej ją przenosi na koło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:27, 25 Lip 2007
liroy
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Góra


w sklepie w Pszyczynie jest to jest taki tuningowy sklep Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tuning sprzęgła
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin