Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » "tuning sprzęgła"
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
"tuning sprzęgła"
PostWysłany: Sob 20:16, 17 Mar 2012
skopek123
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Może ktoś wie jak je zmodyfikować / wzmocnić nie wstawiając nic od innych motorów bo w to sie bawił nie bd.

MOżna zrobić sprzęgło 3 tarczowe?

Pytanie do osób obeznanych w temacie.


Poradźcie coś Smile



Niechce tuningu sałka kolega wykonał identycznie sprzęgło jak on kazał wzmocnić jednak p. T.sałek zapomiał napisać o efektach ubocznych tego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:36, 17 Mar 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


patent leśnika się kłania :P


wkleję tutaj tekst bo nie mogę znaleźć na naszym forum tego tematu teraz ...

tzw. "wieczne sprzegło" W jednym z tematow poruszalem temat tarz i ich wypelniaczy i oto jest rozwiazanie:

Jednym ze słabszych elementów silnika Jawki jest niestety sprzęgło. Jego konstruktorzy najwyraźniej nie potraktowali tematu poważnie, bo tarcze sprzęgłowe kosztują w sumie newiele, ale w silniku po solidnym rasowaniu nie żyją dłużej niż 2-3tys.km, po czym nadają się do naprawy przez wyrzucenie.
Ponieważ wymiana tarcz sprzęgłowych jest kłopotliwa, postanowiłem ułatwić sobie życie i zastosować zmiany w sprzęgle które sprawią że nie będę musiał za często rozbierać silnika. W czym tkwi sekret? W materiale użytym na okładziny w tarczach. W oryginale są one wykonane z korka, który zapewnia co prawda przyzwoite tarcie między tarczami a stalowymi przekładkami, lecz ściera się stanowczo za szybko. Ja postanowiłem zastąpić korek drewnem - w moim przypadku olchowym, ale mogą być też inne gatunki, z tym że lepszy współczynnik tarcia zapewnią gatunki miękkie (lipa, topola) a większą żywotność lecz i trudniejszą obróbkę elementów - gatunki twarde (dąb, buk itp.).
Bajka polega na tym, że zmuszeni jesteśmy jednorazowo wyciąć i wyszlifować 64 identyczne klocki na komplet tarcz, więc jest to zabawa dla cierpliwych. Klocki wklejamy w tarczę (po usunięciu pozostałości tych korkowych i wymyciu tarcz czystą benzyną) na klej epoksydowy, może być Distal lub podobny. Zadanie kleju polega nie tyle na przyklejeniu klocków do tarczy, co na wzajemnym ustaleniu ich położenia w wycięciach tarczy. Dzięki temu można całą tarczę wyrównać papierem ściernym (ręcznie trwa to wieki, ale da się zrobić) albo szliferką taśmową - ale z wyczuciem, bo tarcza musi mieć identyczną grubość w każdym miejsu obwodu, inaczej sprzęgło nie będzie prawidłowo działać. Polecam grubość tarczy po obróbce 6,5mm, to więcej niż oryginał (6mm) w związku z czym będziemy mieć zapas żywotności - choć przy moich olchowych tarczach i tak zrobiłem już ponad 10tys.km, a grubość zmniejszyła się jedynie o 0,1mm. Sprawność sprzęgła spadła minimalnie (trochę je kiedyś przypaliłem ). Niezależnie od wszystkiego, pod zawleczki sprężyn polecam podożyć podkładki o grub. 1,5-2mm. Zwiększy to napięcie sprężyn ale dzięki temu także docisk tarcz. Trzeba będzie użyć więcej siły by nacisnąć dźwignię sprzęgła, będzie ono "twardsze", ale jest to cena jaką płaci się za wysoką żywotność i sprawność tego podzespołu.
[img]http://www.fotosik.pl/pok...efdec3fb40.html[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:54, 17 Mar 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


I radzę przestrzegać wymiaru podanego przez Leśnika. W Romecie mam olchowe, przesadziłem o jakieś 2mm, już ze trzeci rok docieram to sprzęgło, ale dalej bez większych efektów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:15, 18 Mar 2012
skopek123
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


No zobaczę jak to wyjdzie mi w praktyce Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:23, 20 Mar 2012
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


leśnik napisał:

Bajka polega na tym, że zmuszeni jesteśmy jednorazowo wyciąć i wyszlifować 64 identyczne klocki na komplet tarcz


a jakby wytoczyc pierscienie olchowe i wkleic zamiast klocków. Wyglądałoby to jak w samochodzie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:51, 20 Mar 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


w takim przypadku trzeba by było wytoczyć nowe tarcze i jakoś rozwiązać problem przymocowania do tarczy bo raczej "cierniwa" na płasko przyklejone na kleju nie miało by raczej racji bytu .... ale może ma ktoś na to dobry pomysł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:09, 20 Mar 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Zanitować? Ale właśnie by trzeba było na nowo korpus tarczy zrobić. Dorobienie takich klocków nie trwa długo. 10 klocków można w jeden wieczór zrobić. Czyli tydzień i mamy gotowe nieśmiertelne tarcze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
"tuning sprzęgła"
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin