Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » podkowa Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 13:57, 30 Kwi 2007
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


do maciej-konik >> chodzi Ci o planowanie zewnętrznych powierzchni wału ? Masz tak zrobione u siebie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:25, 30 Kwi 2007
maciek-konik
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


nie, i raczej nigdy nie bede. Trzeba by rozebrac wał, zeszlifowac PO RÓWNO z każdej strony, i oddac wał do regeneracji. TAK POMYLIŁEM SIĘ. SZLIFUJE SIĘ ZEWNĘTRZNE Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:08, 30 Kwi 2007
disarms
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań


co do stoczenia powierzchni wału to jak się stoczy zewnętrzną jego część to trzeba by zrobić wypełnienie komory korbowej ale raczej jako pierścień a nie jako podkowę gdzie pierścień byłby wymiarów zewnętrznej średnicy komory a od wewnątrz byłby to otwór równy otworowi na łożysko
pomiędzy połówkami wału nie polecam nic zmieniać gdyż jest to bardziej kłopotliwe niż zewnętrznych części a poza tym robiąc taką przeróbkę i wkładając np 1mm szerszą podkowę prawie nic nie zyskamy gdyż po przeliczeniach wymiarów wyjdzie nam iż objętość szkodliwa komory korbowej będzie praktycznie taka sama jak przed przeróbką

ja mocuje podkowę na kołki przy czym końce kołków ścinam tak że z podkowy wystaje jedynie ostrosłup dzięki czemu o wiele łatwiej mocuje się w karterach gdyż łatwiej i dokładniej można wyciąć miejsce na owe bolce


a tak dodatkowo co do grubości podkowy to w moim nowym wale mocując podkowę grubości 7mm nie zostało naprawdę wiele miejsca pomiędzy połówkami wału więc dużo powyżej 7mm grubości nie polecam gdyż ciężko będzie dopasować by podkowa nie ocierała o połówki wału
7,5mm jeszcze powinno wejść ale więcej to na bank nie polecam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzięki DISARMS za odpowiedź,
PostWysłany: Wto 8:11, 01 Maj 2007
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


co do stoczenia wału - cóż - moim zdaniem stoczenie koła zamachowego wału od zewnątrz powoduje zmniejszenie masy (odchudzenie), przez co być może silnik będzie szybciej się wkręcał na obroty; gdzie z drugiej strony ktos zrobił obliczenia i wyszło mu - jak mamy w silniku, gdzie z trzeciej strony projektant zazwyczaj projektuje daleko od granicy że tak powiem bezpieczeństwa i żywotnośći silnika.
Całe powyższe wypracowanie to hm... tuning filozoficzny:-) Fajnie by było, gdyby napisał o tym ktoś, kto zrobił taką zmianę, nie ?

Twój sposób mocowania podkowy jest sprytny. Dzięki za rady ! Jednak pytanie uszczegóławiające - przewierciłeś podkowę na wylot, żeby od środka wcisnąc kołeczki i w ten sposób zaznaczyć miejsce na karterze, chyba nie ?Gdybyś mógł dać dokladniejszy opis ! Druga opcja którą rozważam jest taka, że podkowa lekko się ugina i w ten sposób odznaczasz miejsca na karterze.

No i sprawa grubośći ustalona i potwierdzona czyli 7 mm !

No,
pozdro tey Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:09, 01 Maj 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


disarms widze, że jesteś z Poznania. Napisz co jeszcze masz zrobione z tym pojazdem.
Jaką miałeś prędkość max przed przeróbkami i jakie po. Chętnie bym się przejechał takim monstrem. I ew. porobił takie przeróbki u siebie pod Twoim okiem.


PS. Mówisz że wykładasz na polibudzie. To może się znamy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:12, 02 Maj 2007
disarms
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań


odpowiadając na pytania pojedynczo to:
podkowa nie jest przewiercona na wylot w miejsu mocowania kołków, otwór jest zrobiony na ok 2/3 jej grubości a kołki w podkowie mocuje na silikon wysokotemperaturowy
jeśli chodzi o zaznaczenie miejsc mocowania podkowy w karterze czyli samych kołków to ja robiłem tak że wkładałem samą podkwę bez kołków i w miejscach gdzie mają być mocowania w karterze zaznaczałem leciutko rysając śrubokrętem (można zaznaczyć markerem lub innym pisakiem czy ołówkiem)
co do uginania podkowy to powiem że jak jest z aluminium (ja taką mam) to jest sztywna i o wyginaniu to nie ma za bardzo mowy

odnośnie pytań matury
prędkość przed przeróbkami miałem jedynie 60km/h ale jak zobaczyłem po rozebraniu silnika jak on wygląda to nie dziwiła mnie taka prędkość
jeśli chodzi o przeróbki to mam standardowe czyli odblokowany tłumik, krótsze kolanko, dopasowane kolanko do gaźnika jak i do kanału dolotowego no i robiłem to co opisał w swoim artykule Tomasz Sałek
nie mam stożkowego filtra powietrza oraz jak narazie nie mam jeszcze(podkreślam słowo jeszcze) splanowanej głowicy gdyż mam nową bo stara była walnięta (radiarory połamane)

silnik chcę skończyć składać dzisiaj (miał bym go już wczoraj) bo musiałem go rozpołowić gdyż niestety wymiar wewnętrzny podkowy podawanej na schematach (moja była robiona według nich) nie pasował i korbowód chaczył o podkowę dlatego średnicę wewnętrzną musiałem powiększyć i zrobiłem to w sumie o 2mm na średnicy czyli obecnie zamiast 81mm wynosi 83mm

zdjęcia jak wygląda całość i detale dam dzisiaj gdyż jak będe składał mogę porobić trochę i będzie wtedy wszystko jasne

nikt nie odpisał nic więc dodaje zdjęcia w tym poście

oto moja podkowa po modyfikacjach



tu mamy wygląd kołka w podkowie mocowanego na silikon (nakładam niewielką ilość silikonu do otworu po czym wsuwam tam bolec mocujący) nie wiem czy pisałem gdzieś wcześniej ale bolce ścinam by łatwij było zrobić pasujące do nich nacięcia w karterach



tutaj mamy wygląd wycięcia w karterze na kołek mocujący



a wycięcia te łatwo wykonać przy pomocy takiego pilnika



mocowanie bolców w karterach przedstawia się następująco



a na koniec chciałem tylko pokazać jaką właściwie mamy odległość pomiędzy połówkami wału a podkową przy grubości podkowy 7mm
chcę tylko zaznaczyć iż z obu stron podkowy jest taki sam odstęp od połówek wału i żeby odnieść skalę zostawiłem na zdjęciu wysokość połówki wału




Mam nadzieje żę owe zdjęcia pomogą osobą które chcą u siebie założyć podkowę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:24, 02 Maj 2007
kotik_93
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jasło


ale przecież wał ma więkrze przeciążenia wtedy i tłok i jak są słabe to nie jest dobra ta podkowa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:55, 02 Maj 2007
disarms
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań


przecież podkowa nie obciąża wału ani tłoka zmniejsza tylko objętość szkodliwą komory korbowej przez co poprawia się napełnienie cylindra mieszanką powietrzno-paliwową i dzieki temu poprawiaja się osiągi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:08, 03 Maj 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Aha, więc dziś poskładasz ten silnik do "kupy" i odpalasz. Czy cylinder z tłokiem również wymieniałeś?
Jak odpalisz to napisz czy nie miałeś problemu ze zestrojeniem gaźnika.


PS. I napisz kiedy moge podjechać swoją na przeróbke Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:41, 03 Maj 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Wiecie ja też sie na to pisze powiedz disarms czy jeszcze coś tuningowałeś ? jakie masz łożyska na wale ? i czy wzmacniałeś sprzęgło ?? bo ja zabrałem sie za patent w 100% regulowanego sprzęgła ze śrubami Smile i powiem że to super sprawa narazie czekam za sianem od mojego dłużnika i zaczne wszystko robić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
do disarms
PostWysłany: Czw 17:45, 03 Maj 2007
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


Słuchaj Disarms,

jesteś po prostu super GOŚCIEM !!!
Podzieliłeś się praktyczną wiedzą i do tego jeszcze zdjęciami !
>> Dziękuję bardzo !

To jest ta poznańska dokładność i porządek w najlepszym wydaniu !!!
Pełen Szacunek !
pozdrawiam
Kri_Kro,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:00, 03 Maj 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Kris_Kros znam disarms osobiście i powiem Ci że to profesjonalista w każdym calu Mr. Green poprostu spoko koleś który zna sie na rzeczy ale wracając do tematu powiedzcie mi jaki wał najlepiej kupić ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:46, 04 Maj 2007
disarms
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań


na początek to pragnę powiedzieć że motoryzacja jest moją pasją i od podstawówki uwielbiałem silniki jednakże chyba przeceniacie trochę moją wiedzę na temat silnika jawki gdyż jest to pierwszy silnik który rozpołowiłem i złożyłem dlatego chciałem wszystko zrobić jak najdokładniej
co do pytań o sprzęgło to wzmocniłem najprostszym sposobem czyli podwójne podkładki nie warto mi przerabiać sprzęgła na regulowane śrubami bo i tak nie będe zdejmował co chwilę bocznej kapy, by zmienić nastawy sprzęgła
co do łożysk to na wlocie do Poznania od strony Swarzędza jest firma SKF ( jak dobrze pamiętam nazwę) i tam mają sklep firmowy więc kupiłem takie łożyska bo dosyć dobra firma i tanio
jeśli ktoś chce inne to w tym sklepie firmowym prowadzą także sprzedaż łożysk innych firm i powiem że mają chyba każdy wymiar


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:49, 04 Maj 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Powiedz ile dałeś za kpl. łożysk i dokładny adres to sie tam wybiore Smile
A tak poza tematem dzisiaj normalnie mnie zatkało.... zdjołem cylinder od ogara 200 i od jawki i porównałem go i wiecie co.... Jawka ma większe kanały płuczące kanał dolotowy i wydechowy a ogar ma chyba o połowe mniejsze Neutral niewiem jakim cudem ale no mówie poważnie że tak jest..... Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:55, 04 Maj 2007
disarms
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań


tyle tych wydatków mialem ze już dokładnie nie pamiętam coś ok 40zl
nie znam dokładnego adresu sklepu ale zakład produkujący łożyska jest na ul.nieszawskiej a sklep firmowy na jakiejś ulicy za zakładem można się zapytać przy wjeździe do zakładu to powiedzą dokładnie gdzie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
podkowa
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin