Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » korbowód Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
korbowód
PostWysłany: Wto 18:32, 10 Lut 2009
szymon.schiller
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kujakowice Górne
Płeć: Mężczyzna


Co sądzicie o tym korbowodzie:


http://www.allegro.pl/item543757142_korbowod_jawa_ogar_romet_50_wzmacniany_czesci.html#gallery


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:57, 10 Lut 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Widać ,że jest troche mocny ale to nie to co czeski na tym widać ,że oszczędzali na materjale ale jeśli chcesz kupić go to popytaj na forum za wałami bo mają a stare są wytrzymalsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:18, 10 Lut 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Mam taki korbowód u siebie, ale na razie przejechałem na nim 70km więc nie mogę wiele powiedzieć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:51, 10 Lut 2009
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


korbowód jako materiałowo ok, ale zainwestuj w lepsze łożyska...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:52, 11 Lut 2009
szymon.schiller
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kujakowice Górne
Płeć: Mężczyzna


jak mślicie na dobrych łożyskach i tym korbowodzie wytrzyma na 70 ccm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:31, 11 Lut 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Tak. Ale łożyska na prawdę dobre.
Robisz własnoręcznie 70 cc? Myślałem nad tym, by taki cylek zrobić kiedyś, jak nie będę miał po co pilnika do ręki wziąć - ale maksymalna śr. zew. tulei wg mnie to 48mm, ponieważ mamy przekątny rozstaw szpilek 51mm od ich ścian wewnętrznych, tak więc zostaje nam 1.5mm ścianki między tuleją, a otworem szpilki. To jest dla mnie maksimum. No i mamy teraz tuleję fi48mm - tłok 70 cc ma fi45mm, co prostą matematyką wychodzi nam ścianka tulei 1.5mm. No i co? No i dupa, szlifu już nie zrobisz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:06, 11 Lut 2009
szymon.schiller
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kujakowice Górne
Płeć: Mężczyzna


też to przestudiowałem i posiadając frezarkę tokarkę i inne wiertarki stołowe pomyślałem że zrobię nową tuleję i całe orzebrowanie. dziury na szpilki zaspawam i zrobię szersze dzięki czemu ścianka tuleii będzie szersza co za tym idzie można robić szlif. Ale wyskoczył jeszcze jeden problem. tłok 70 wziąłbym z simsona ale jaknbym chciał póżniej zrobić szlif to są 70-siątki na szlif


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:15, 11 Lut 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Jasne, że są. Nie wiem do jakiego wymiaru, ale o to bądź spokojny. Tylko zauważ, że Simson ma sworzeń fi12, a Jawka fi14mm. Jeśli tuleja nowa, zaspawane otwory szpilek... Może dzielone okno wydechowe? Ale i tak malutko "mięsa" jest w tym cylindrze. Może dopasowanie od innego horyzontalnego silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:18, 11 Lut 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


No to chyba że tak...Według mnie Skoro i tak musisz przerobić ożebrowanie to może lepiej byłoby odlać całe nowe ożebrowanie i nawiercić kanały(najlepiej od razu 70/4 Very Happy ) Możnaby wtedy pomyśleć też o lepszym chłodzeniu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:02, 11 Lut 2009
tom cio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Chełmiński
Płeć: Mężczyzna


Co do sworznia to można zastosowac jakąś inną tulejkę na wał. Trzeba by było pokombinowac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:46, 11 Lut 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Ale przy takim silniku nie chciałbym, by sworzeń był łożyskowany ślizgowo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:52, 11 Lut 2009
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


wszystko fajnie tylko co z karterami zmiescisz to w karterach?? a nawet jesli zmiescisz to co sie stanie z kanałami??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:59, 11 Lut 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Suamerk, pomniejszą się trochę. Ale można je powiększyć. Jak wyskoczy dziura, jak nieraz w Simsonie, to zaspawać. Chyba, że mówisz o czymś innym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:27, 12 Lut 2009
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


no domysliłem się że się pomniejszą i to dość sporo, można je powiekszyć ale w cylindrze jawki nie ma za bardzo materiału w radiatorze na powiekszanie Smile to chyba najbardziej oszczedna w aluminium konstrukcja cylindra w jawce Smile byłbym zadowolony gdyby nowe cylindy w swej nie dokładności miały nadmiar materiału naokoło tulei Smile ale gdyby powstał wzór do odlewów radiatora pod większą tuleję to byłby niezły biznes Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:14, 12 Lut 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Zrobić tak jak Garry1 on odlewał sobie podkowę z tego co widziałem na jego profilu na bikepics Very Happy
http://www.bikepics.com/members/garry1/88ogar200/default.asp?i=993735&s=0


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Czw 10:16, 12 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
korbowód
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin