Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » gaznik od mz etz 150 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 23:10, 11 Mar 2007
franek_87
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: radwanice


ja kupuje gaznik k 60b da on troche mocy ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:03, 12 Mar 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Nie da poniewaz ma mniejszą średnicę gardzieli niż orgyinał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:23, 12 Mar 2007
mateuszkal
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna


ja bym z gaźnikami nie kombinował


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:50, 12 Mar 2007
Kozioł
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa


post bez sensu Hrm To jest temat własnie dla tych co kombinują Smile Jak bym mial zły dzien to warn gwarantowany Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:33, 25 Mar 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Jeżeli ktoś chce kombinować z gaźnikiem, to polecam przy okazji zmianę króćca ssącego, a co najmniej modyfikację tego oryginalnego.Uznaje się, że Jawka ma pełną moc gdy wlot do króćca(wycięcie w płaszczyźnie do ktorej przylega gaźnik)ma kształt kwadratu z łagodnie zaokrąglonymi narożnikami. Warto się pokusić o jedną drobna zmianę - zrobiłem to w swoim Mustangu i nie żałuję. Chodzi o to, żeby przelot na łączeniu gaźnika z króćcem miał taki kształt, jaki miałby odcisk pozostawiony przez tylnia część gaźnikaa na papierze.Nie jest to już kwadrat, a raczej prostokąt z łukowato wygiętym dolnym bokiem.Żeby wszystko ładnie działało, sam gaźnik w środku także spiłowałem na odcinku od komory mieszania (przestrzeni w której porusza się przepustnica) aż do płaszczyzny przylegającej do króćca, likwidując tym samym próg w tylnej części gaźnika i zbędne zawirowania mieszanki tworzące się w tym miejscu.Oczywiście, całość trzeba dokładnie wymyć przed montażem, zeby usunąć opiłki itp - inaczej szybko zarżniemy silnik! Aha,coś jeszcze:w tym miejscu jest mały otworek w korpusie gaźnika którego istnienie ma podobno wpłynąć na zubożenie mieszanki przy obrotach jałowych. Ten otworek zaślepiłem żywicą epoksydową i, szczerze, nie wpłynęło to na jakość mieszanki - nie zalewa mi silnika na wolnych obrotach ani nic takiego. Za to silnik ma zauważalnie większego buta w całym zakresie obrotów, więc gra jest warta świeczki. Sam króciec można też pochylić do przodu o 5-7 stopni,zeszlifowując "na skos",na równej powierzchni płaszczyzny przylegania do cylindra i do gaźnika (po operacji gaźnik musi być ustawiony pod takim samym kątem jak i przed nią!). Wspomnę jeszcze, że przeloty króćca i gaźnika muszą być idealnie zgrane, w przeciwnym razie tylko się namęczymy a efekt będzie mizerny. Warto spróbować, zawsze to parę km/h szybciej, ale przede wszystkim wyższy moment obrotowy i lepsze przyśpieszenia. Nawiasem mówiąc, kombinuję już króciec który jest zamocowany do cylindra pod kątem 45 stopni, ale na razie jestem u początku drogi...dam znać jak skończę - to wiąże się z przerobką kanału dolotowego.Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:40, 25 Mar 2007
Conqeror
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozorków
Płeć: Mężczyzna


Acha chdozi ci że orginalny ma jest pod kątem 90 stopni ( gażnik do cylnidra )

A jeśli tylko zaślepe dziurke to będzie działać ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:07, 26 Mar 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Tak, chodzi o to żeby droga którą porusza się mieszanka w układzie dolotowym była możliwie prosta, bo w oryginalnym to jest właściwie "chińskie zet". Kąt zmieni się z 90stopni na 83-85, zawsze to coś.Więcej nie da się zmienić w oryginalnym króćcu, bo to oznacza że kołnierz mocujący gaźnik do króćca mógłby się wygiąć przy dokręcaniu i zacząć brać "lewe" powietrze. Samo zaślepienie dziurki to za mało,prawie nie zauważysz różnicy - może poza tym, że nie będzie tak kapać paliwko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:43, 30 Lip 2011
doman30
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


A słuchajcie ja zaślepiłem ten otworek w gaźniku no i jest coś takiego że czasem (nie zawsze) jak dam pełen gaz to mi tak jakby muli tak jakby było albo za mało paliwa albo za dużo, wg mnie chyba za dużo. Kiedyś pamiętam jak jechałem na pełnym gazie (i nie tylko) to normalnie ciekło z gaźnika dlatego zaślepiłem ten otworek. Wg mnie go przylewa lekko, czy przestawienie iglicy pomoże czy zmniejszyć poziom w komorze pływakowej ?? Aha i dodam ze jak zdejme filter powietrza to jest jeszcze gorzej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:40, 30 Lip 2011
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


jak sie z gaznika leje to sie blaszke taką złota do dołu dogina, a jak ci zamula to ma za mało paliwa. bo jak by miał za duzo to by świece zalewał. Zreszta wykręć świecie i zobacz czy jest białą czy lekko zalana.
Ale wtedy gdy dasz pełna moc i ci za muli


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaznik od mz etz 150
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin