Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Cylinder ze skośnymi kanałami - budujemy rakietę! Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 14:31, 03 Kwi 2008
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


a jak to wpłynie na charakterystyke silnika na orginalnym wydechu Question


proponuje dać ten topic na przyklejone Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rutkowski dnia Czw 14:37, 03 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:56, 03 Kwi 2008
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Ok już dajemy sam o tym myślałem. A co do Twojego pytania to raczej seryjny wydech sie nie sprawdzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:53, 03 Kwi 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Odnoszę wrażenie że w chwili gdy zmieniłem kanały na skośne, obroty przy których silnik dostaje "kopa" czyli rezonansowe stają się bardziej odczuwalne. To znaczy że po nagłym i ostrym otwarciu manetki początkowo nie dzieje się wiele, a potem nagle następuje "odlot".
Stąd mam też obawę że oryginalny wydech może się nie sprawdzić - za sprawą przegrody zamykającej dyfuzor która, jak już kiedyś pisałem, ma budowę daleką od ideału i nie zapewni właściwego "doładowania". Mogę się oczywiście mylić, ale tak by wskazywała logika. W nieco lepszej sytuacji są właściciele starszych Jawek, z tłumikiem wyposażonym w tą zaokrągloną końcówkę (odmiana "A", tak w typie 20, 21 jak 23). Te posiadały przegrodę stożkową, tyle że o większym niż należy otworze wylotowym - ale i tak o punkt lepszą od późniejszych odmian.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:06, 03 Kwi 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


jeśli chodzi o zamontowanie tłumika i krućca gaźnika do cylindra to możnaby zrobić to z auluminium i dospawać lub przylutować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez suamerk dnia Pią 18:09, 04 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:26, 03 Kwi 2008
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


No właśnie. Chociażby tym aluweld z allegro. Podobno sie sprawdza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:45, 07 Kwi 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


Doszedłem do wniosku że właśnie takich kanałów brakuje w moim silniku Wink zamierzam to wykonać ale nie wcześniej niż latem...

Aluminium "frezowałeś" samą multiszlifierką czy zrobił to jakiś "fachowiec"?

Ja myślę zrobić króciec dokręcany do cylindra bo widzę że żywica niezbyt się sprawdza do takich rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:40, 07 Kwi 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Całą przeróbkę wykonałem sam, gdyby coś poszło nie tak, mógłbym mieć pretensje tylko do siebie. Fakt, króciec lepiej będzie zrobić dokręcany - żywica w górnej części mojego króćca nie zmiękła, ale w dolnej wyraźnie tak, bo oczywiście u nasady temperatura jest wyższa. A co do wykonania samego króćca w przyszłości, to chyba rzeczywiście będę zmuszony sięgnąć po osławiony alum-weld i zobaczyć ile to jest warte. Dla mnie w tej chwili to jedyna metoda na dorobienie nowego elementu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:24, 07 Kwi 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


alumweld posiadam... jakoś mi nie podszedł, ale może nie umiałem z niego korzystaćMr. Green

Pozostaje jeszcze możliwość odlania elementu z samego aluminium, co też może być pomocne.

A nie dało by się jakoś "przenieść" tego króćca na środek cylindra żeby centralnie mieszanka wpadała do skrzyni korbowej a nie jakoś tak z boku ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:34, 07 Kwi 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


jeżeli chodzi o odlew to mogę pomóc. jak bedę miał model to mogę zrobić odlew z alu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:16, 08 Kwi 2008
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


suamerk napisał:
jeżeli chodzi o odlew to mogę pomóc. jak bedę miał model to mogę zrobić odlew z alu

Poszedłbym w tym wypadku bardziej do przodu, odlać cały cylinder z dodatkowymi kanałami. Z dolotem i wylotem pod odpowiednim kątem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:24, 08 Kwi 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


spokojnie suamerk poradzę sobie Wink

odlewanie całego cylka, hmmm... to dopiero wyzwanie Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:30, 08 Kwi 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


matura napisał:
suamerk napisał:
jeżeli chodzi o odlew to mogę pomóc. jak bedę miał model to mogę zrobić odlew z alu

Poszedłbym w tym wypadku bardziej do przodu, odlać cały cylinder z dodatkowymi kanałami. Z dolotem i wylotem pod odpowiednim kątem.


tez o tym myślałem ale trzebaby zrobić dobry model. można by się wtedy pokusić o zrobienie 70cm. w sumie jakbym mial czas to może i bym spróbował i zaczął sprzedawać Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:57, 08 Kwi 2008
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Generalnie to jest jednorazowa robota. Raz zrobisz forme i potem tylko czerpiesz zysk.
Ustawiam się w kolejce :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:59, 08 Kwi 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


70 da się zrobić z org więc nie ma potrzeby odlewania nowego...

Jakbyś zrobił jeden to byś i tak za niego sporo siana zebrał, o masowej produkcji nie ma co mysleć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cylinder ze skośnymi kanałami - budujemy rakietę!
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin