Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Co jeszcze mogę stuningować????
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Co jeszcze mogę stuningować????
PostWysłany: Pią 13:09, 29 Sty 2010
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Witam!!! Co mógłbym jeszcze tuningować w mojej jawce jak odblokowałem kruciec i obciąłem kolanko . Jawka idzie mi teraz 60 - 65 km/h. Tylko chce zostać przy oryginalnym cylindrze i nie chce przerabiać kanałów Surprised Tematy na temat tuningu już były ale nie chce żeby mi dużo więcej paliła chce osiągnąć prędkość ponad 70km/h. Nie znam się za bardzo na tuningu
więc te tematy za wiele mi nie dają. Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slawula9 dnia Pią 13:12, 29 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:30, 29 Sty 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Może zrób tłumik spawak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:52, 29 Sty 2010
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


A ile ten cylek 60 cm daje , nie da się załatwić większego niż 60 cm.W najgorszym wypadku mogę zmienić cylka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:50, 29 Sty 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Nie zmieniaj cylka, bo jezeli masz oryginałkę to możesz z niej więcej wycisnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:55, 29 Sty 2010
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Mój brat też mi tak radzi.Chce ją tak zrobić żeby nie wyglądała na tuning


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:18, 29 Sty 2010
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Wstaw stożek do tłumika tak jak Leśnik kiedyś pisał. Z tego co wiem, to Irzyk i Mariusz mają takie patenty. Cylindra nie zmieniaj, zastosuj lepszy gaźnik, jakiś 16-17mm (od Simsona albo Mikuni od Suzuki RG, chyba tam jest 17mm).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:30, 29 Sty 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Oooo właśnie o tym chziałem napisać hmm no co jeszcze gaźnik inny wiadomo polerka może ?? w środku ?? Plan głowicy ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:40, 29 Sty 2010
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


A simsonowski gaźnik wchodzi bez przeróbek???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:43, 29 Sty 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Hmm nie trzeba otwory powiększyć w krućcu (dobrze to napisałem ?? ) O ile pamiętam i go odpowiednio uszczelke dociąć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:15, 29 Sty 2010
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Trzeba go zdystansować bo będzie dotykał cylindra, najlepiej nowy króciec zrobić.
Możesz też wrzucić mu podkowę nic nie widać, a daje kopa.
Głowicy nie planuj, bo skrócisz żywotność silnika.
Kanałów i komory korbowej nie poleruj, bo to nic nie daje.
Skróć nóżkę tłoka od strony gaźnika o równo 1mm i wypoleruj denko oraz komorę spalania i kanał wydechowy. Koniecznie popraw okno ssące i wydechowe żeby nie było zadziorów.
Do tego tłumik spawak i zeszlifowana zębatka 14z od WSK.
Obowiązkowo wymiana wszystkich łożysk, tarcz sprzęgłowych i sprężyn docisku sprzęgła.

Przydało by się też zrobić porządnie zapłon, czyli nowy kondensator, kabel WN i fajka bez opornika.

I żeby ładnie chodził to wrzuć mu jakiś gaźnik o gardzieli 20mm [tylko nie G20 z WSK]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:37, 29 Sty 2010
Jawek 50
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Poddębice
Płeć: Mężczyzna


Powiem Ci krótko jak chcesz żeby więcej nie paliła to nic na osiągach nie zyskasz.
Dam Ci prosty przykład jak nic nie jesz to nie masz siły, tak samo jest z motorem, żebyś zyskał coś na osiągach to postaraj się zrobić to co koledzy wyżej proponują, spalanie na 100% się zwiększy w najgorszym wypadku do 1L ale efekty takiego poświęcenia będą mocno odczuwalne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:47, 29 Sty 2010
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


żaden kibel nie będzie miał polotu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:02, 29 Sty 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Dokładnie zrób to co ci radzą i nic więcej i naprawde nie zakładaj gaźnika od wsk Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 2:25, 30 Sty 2010
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Głowicę możesz splanować ale z głową! To znaczy nie 2.5mm, ale odpowiednią wartość dla odpowiedniego stopnia sprężania. Zmierz objetkość komory spalania gdy tłok jest w GMP (gdy masz wyjęty z ramy silnik ustaw go cylindrem i głowicą w górę) wlewając olej do owej komory strzykawką i licząc ile weszło ml. Poźniej oblicz jaki masz stopień sprężania i policz ile trzeba splanować dla docelowego stopnia. NIe przekraczaj 10-10.5:1. Na www.motor-tech.katowice.pl był gdzieś arkusz kalkulacyjny Excel do ściągnięcia.
Spawania mieć nie musisz, podejrzewam, ze będziesz miał trudności z wykonaniem. Zrób sam stożek do wydechu.
Co do zębatki 14z to bym się spierał, musisz wytestować jak motor jeździ na różnych zębatkach i wybrać tą najodpowiedniejszą dla swojego stylu jazdy i terenu po którym jeździsz.
Z tym remontem co pisał Rutkowski się zgodzę, silnik tuningowany musi być w bardzo dobrym stanie technicznym, wał koniecznie przede wszystkim.

Niestety musisz się trochę poświęcić jeśli chcesz coś osiągnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:58, 30 Sty 2010
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Na takie spalanie 1L więcej to mogę się zgodzić bo ja składam drugi silnik i wszystko będzie w bardzo dobrym stanie( nowe tarcze sprzęgłowe, wał zregenerowany, szlifnięty cylinder,nowy łańcuszek sprzęgłowy, łożyska,
platynki, kondensator,tłok pierścienie).
CAŁA KAPITALKA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slawula9 dnia Sob 10:00, 30 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Co jeszcze mogę stuningować????
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin