Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » tłok uderza o głowicę
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
tłok uderza o głowicę
PostWysłany: Pon 18:21, 16 Lut 2015
didson15
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


Ostatnio urwało mi korbowód (prawdopodobnie dlatego że obróciła się tulejka korbowodu) kupiłem używany wał założyłem na szczęście stary cylinder odpalił i zgasł. Ściągam cylinder a tu głowica obita i tłok również tylko w dolnej części.
Miałem gdzieś stary wał z krzywym korbowodem wyklepałem go na imadle włożyłem na sucho, ta sama sytuacja. Co robić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:23, 16 Lut 2015
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Tłok założyłeś nowy ??Czy ten na którym Ci urwało korbowód ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:27, 17 Lut 2015
didson15
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


tłok się rozleciał na małe kawałeczki, pewnie że nowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:54, 18 Lut 2015
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Łożyska nowe założone??Ja osobiście bym używanego wału nie założył bo nie wiadomo ile ma przebiegu i czy ktoś go nie potraktował młotkiem.Nie masz porównania czy ta sama sytuacja bo idealnie nie wyprostowałeś korbowodu młotkiem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:27, 18 Lut 2015
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Pomierz tłok, taki wał prostowany młotem to nie najlepszy sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:47, 18 Lut 2015
didson15
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


Nowy tłok jest jeszcze mniejszy od starego, głowica jest tylko strasznie obita, a łożyska stare ale łożyska by tu wadziły?
Ale podobno te nowe wały to jest masakra, stożki większe, mała żywotność
Teorytycznie nie jest wyprostowany, ale nie powinien się dłuższy zrobić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez didson15 dnia Śro 14:50, 18 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:17, 18 Lut 2015
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Korbowód możesz sprawdzić czy jest prosty w złożonym silniku, włóż w główkę korbowodu sam sworzeń, na przylgni cylindra z jednej i z drugiej strony połóż dwa pręty o identycznych wymiarach i obróć wałem aby sworzeń zbliżył się do tych prętów.
http://wandysku.dyn.pl/simson/naprawy/sprawdzenie-skrzywienia-korbowodu.jpg

Osiowość wału do sprawdzenia tylko na kiełkach. Jedyne co przychodzi mi do głowy to albo dłuższy tło, luzy korbowodu góra-dół lub zrobił się próg na głowicy i trzeba ją przetoczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:24, 19 Lut 2015
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Tłok mniejszy od starego... Ale całościowo krótszy? Ważny jest wymiar od otworów na sworzeń do denka tłoka.

Ja tam bym zrobił po cytrynowemu, grubsza uszczelka pod cylinder. Kiedyś taki toporny zestaw almotu mi się trafił do 223 - tłok był 'za długi', albo cylinder 'za krótki', nie sprawdzałem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:38, 19 Lut 2015
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Wg mnie ten korbowód nie pękł sam od siebie.Już wcześniej musiał tłok lekko bić o głowicę.Cylinder masz oryginał?? Już nie takie cuda widziałem z Almotu.Mi np. tłok spuchnął po 300 m jazdy,albo otwory sworznia które miały za małą średnicę to standard w ich tłokach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:25, 19 Lut 2015
didson15
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


od sworznia do denka jest taki sam, luzów nie ma, zresztą nawet jakby były całkiem inna sytuacja by była
Slawula9 napisał:
Wg mnie ten korbowód nie pękł sam od siebie.Już wcześniej musiał tłok lekko bić o głowicę.Cylinder masz oryginał??

coś w tym może być, zanim tłok się rozpadł usłyszałem jakieś stuki
cylinder nie ma tu nic do rzeczy, bo sprawdzałem na polskim i na Czeskim
Zakładałem inna głowicę to głowicę odpycha jeszcze bardziej jak na starej (prawdopodobnie była planowana)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:54, 21 Lut 2015
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Jak długo jeździłeś zanim się pojawiły te stuki??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:42, 22 Lut 2015
didson15
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


znaczy było je słychać dopiero na sam koniec..
dzisiaj trochę przypiłowałem głowicę tzn. ten okrąg od wewnątrz, jest git
założyłem ten wał prostowany w imadle, pierścienie ledwo weszły, ale o dziwo od razu odpaliła i działa tak jak powinna!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez didson15 dnia Śro 0:02, 11 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:07, 10 Lip 2015
Simek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Kupić nowy wał korbowy z korbowodem i tłokiem. Prostowanie starego nic nie da, bo nie dasz rady go wycentrować idealnie a taki warunek musi być spełniony. Poza tym dochodzą kwestie zmęczeniowe i wytrzymałościowe. Silnik Panie to nie łopata Idea Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Simek dnia Pią 17:09, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
tłok uderza o głowicę
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin