| tłok uderza o głowicę | |
Wysłany: Pon 18:21, 16 Lut 2015 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ostatnio urwało mi korbowód (prawdopodobnie dlatego że obróciła się tulejka korbowodu) kupiłem używany wał założyłem na szczęście stary cylinder odpalił i zgasł. Ściągam cylinder a tu głowica obita i tłok również tylko w dolnej części.
Miałem gdzieś stary wał z krzywym korbowodem wyklepałem go na imadle włożyłem na sucho, ta sama sytuacja. Co robić? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:23, 16 Lut 2015 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |
|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tłok założyłeś nowy ??Czy ten na którym Ci urwało korbowód ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 21:27, 17 Lut 2015 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
tłok się rozleciał na małe kawałeczki, pewnie że nowy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 0:54, 18 Lut 2015 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |
|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Łożyska nowe założone??Ja osobiście bym używanego wału nie założył bo nie wiadomo ile ma przebiegu i czy ktoś go nie potraktował młotkiem.Nie masz porównania czy ta sama sytuacja bo idealnie nie wyprostowałeś korbowodu młotkiem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 11:27, 18 Lut 2015 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pomierz tłok, taki wał prostowany młotem to nie najlepszy sposób. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 14:47, 18 Lut 2015 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nowy tłok jest jeszcze mniejszy od starego, głowica jest tylko strasznie obita, a łożyska stare ale łożyska by tu wadziły?
Ale podobno te nowe wały to jest masakra, stożki większe, mała żywotność
Teorytycznie nie jest wyprostowany, ale nie powinien się dłuższy zrobić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez didson15 dnia Śro 14:50, 18 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 21:17, 18 Lut 2015 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Korbowód możesz sprawdzić czy jest prosty w złożonym silniku, włóż w główkę korbowodu sam sworzeń, na przylgni cylindra z jednej i z drugiej strony połóż dwa pręty o identycznych wymiarach i obróć wałem aby sworzeń zbliżył się do tych prętów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Osiowość wału do sprawdzenia tylko na kiełkach. Jedyne co przychodzi mi do głowy to albo dłuższy tło, luzy korbowodu góra-dół lub zrobił się próg na głowicy i trzeba ją przetoczyć. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 11:24, 19 Lut 2015 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tłok mniejszy od starego... Ale całościowo krótszy? Ważny jest wymiar od otworów na sworzeń do denka tłoka.
Ja tam bym zrobił po cytrynowemu, grubsza uszczelka pod cylinder. Kiedyś taki toporny zestaw almotu mi się trafił do 223 - tłok był 'za długi', albo cylinder 'za krótki', nie sprawdzałem... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 13:38, 19 Lut 2015 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |
|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wg mnie ten korbowód nie pękł sam od siebie.Już wcześniej musiał tłok lekko bić o głowicę.Cylinder masz oryginał?? Już nie takie cuda widziałem z Almotu.Mi np. tłok spuchnął po 300 m jazdy,albo otwory sworznia które miały za małą średnicę to standard w ich tłokach. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 19:25, 19 Lut 2015 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
od sworznia do denka jest taki sam, luzów nie ma, zresztą nawet jakby były całkiem inna sytuacja by była
Slawula9 napisał: | Wg mnie ten korbowód nie pękł sam od siebie.Już wcześniej musiał tłok lekko bić o głowicę.Cylinder masz oryginał?? |
coś w tym może być, zanim tłok się rozpadł usłyszałem jakieś stuki
cylinder nie ma tu nic do rzeczy, bo sprawdzałem na polskim i na Czeskim
Zakładałem inna głowicę to głowicę odpycha jeszcze bardziej jak na starej (prawdopodobnie była planowana) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 1:54, 21 Lut 2015 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |
|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak długo jeździłeś zanim się pojawiły te stuki?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 13:42, 22 Lut 2015 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
znaczy było je słychać dopiero na sam koniec..
dzisiaj trochę przypiłowałem głowicę tzn. ten okrąg od wewnątrz, jest git
założyłem ten wał prostowany w imadle, pierścienie ledwo weszły, ale o dziwo od razu odpaliła i działa tak jak powinna!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez didson15 dnia Śro 0:02, 11 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 17:07, 10 Lip 2015 |
|
|
Simek |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 09 Lip 2015 |
Posty: 4 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kupić nowy wał korbowy z korbowodem i tłokiem. Prostowanie starego nic nie da, bo nie dasz rady go wycentrować idealnie a taki warunek musi być spełniony. Poza tym dochodzą kwestie zmęczeniowe i wytrzymałościowe. Silnik Panie to nie łopata |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Simek dnia Pią 17:09, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|