Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Silnik 223 zacięta skrzynia biegów
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Silnik 223 zacięta skrzynia biegów
PostWysłany: Pią 17:17, 10 Lip 2015
Simek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 09 Lip 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Siemanko! Rok temu zdemontowałem silnik 223 z Jawki 50 skuter, ponieważ podczas jazdy zablokowała mi się skrzynia biegów. Po roku czasu postanowiłem go rozebrać i sprawdzić co jest grane. Dodam, że był to mój pierwszy raz ale poszło gładko Razz Rozpołowiłem silnik, popatrzyłem czy coś nie jest ułamane, wyszczerbione itd. ale nic niepokojącego nie zauważyłem (w sumie to ciężko było mi coś zdiagnozować, bo wcześniej nie znałem budowy silnika Razz jedynie wydało mi się, że automat jakoś ciężko chodził). Rozebrałem całą skrzynię i złożyłem ją od nowa według internetów. Z tego tytułu mam do Was parę pytań/próśb:

1. Oceńcie proszę, czy dobrze umiejscowiłem ten "przesuwak" trybów oraz budowę samego automatu (teraz chodzi tak, że mogę palcami bez większego spinania się (ale nadal z oporem) zmieniać biegi).
Automat
Automat
Przesuwak

2. Jak oceniacie stan okładzin sprzęgła? Wg. mnie są w porządku.
Sprzęgło
Sprzęgło

3. Koniec sprężyny od "kickstartu" powinien wchodzić w to wyżłobienie w zębatce? Podczas późniejszego składania w jakiej pozycji ustwić tę zębatkę?
Sprężyna

4. Jak oceniacie stan tłoka? Jak usunąć nagar z jego powierzchni? Pierścienie wg. mnie są w porządku i nie mam luzu na korbowodzie.
Tłok
Tłok
Tłok

5. Podczas jazdy, po pokonaniu około 500 metrów Jawka zaczęła się dławić. Sprawdziłem więc filtr paliwa (był wymieniany), sprawdziłem uszczelkę kraniku (była wymieniana), pomyślałem więc, że może silnik jest zatarty, ale wygląd tłoka i cylindra po rozebraniu na to nie wskazuje. Teraz wpadłem na pomysł, że być może przyczyną było to, że jeździłem bez obudowy, kładłem wtedy koc na baku (czyli na korku też) przez co wraz z ubywaniem paliwa w zbiorniku, tworzyło się podciśnienie i paliwo nie dopływało, jak sądzicie? Nie pamiętam już czy sprawdzałem świecę i czy nie ma przebić (ale pewnie tak), a wyprzedzenia zapłonu jestem pewny, że nie sprawdzałem Razz

i zdjęcia całości:
Całość
Całość
Całość

Na koniec chciałbym dodać, że sprawdziłem stan łożysk i wszystkie obracają się bez oporu. Niedługo zakupię uszczelki i złożę silnik do kupy. Jeśli okaże się, że wszystko gra to kupię nowe łożyska, pierścienie itd. rozłożę i złożę ponownie (wszystko ze względu na to, iż nie chciałbym reanimować trupa) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Silnik 223 zacięta skrzynia biegów
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin