Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Składanie silnika 223 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Składanie silnika 223
PostWysłany: Czw 19:11, 13 Wrz 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam, od dłuższego czasu mam problem ze złożeniem swojego silnika od jawki. Większośc z Was już wie mniej więcej o co chodzi, bo pisałem o tym nie raz w SB.

Pierwsze zdjęcie przedstawia rozbebeszoną jawencje, wiem, że to przykry widok, ale rozbierając ją miałem większy zapał do niej, bo myślałem, że składanie będzie równie proste.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70f95041318de8c1.html

Tutaj prawy karter i złożona skrzynia ( mam nadzieję, że dobrze ):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f31691622dd03210.html

No i rzecz, która mnie niepokoi, gdy próbuje pociągnąć kopniakiem tak jakbym chciał odpalać, to zębatki kopnika i wałka sprzęgłowego zazębiają się i w pewnym momencie się blokują. Natomiast jak kręcę samymi wałkami, to wszystko się obraca bez zarzutów. Otóż nie wiem jeszcze w jakiej pozycji mam ustawić kopniak przy składaniu karterów.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f31691622dd03210.html

Liczę na Waszą pomoc, a szczególnie tych co się już oferowali Wink) Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Czw 19:12, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:26, 13 Wrz 2012
Cthulhu
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


http://www.youtube.com/watch?v=MEve1M8BvHQ&NR=1&feature=fvwp
Proszę bardzo Mr. Green

Btw. sprężynę kopnika radzę zmienić, bo ta już swoje przeszła Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cthulhu dnia Czw 19:52, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:14, 13 Wrz 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Czekaj czekaj. Zazębiają Ci się zębatki, jak masz tryby w obydwu karterach czy tak jak na fotkach, w jednym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:58, 13 Wrz 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Dzięki za filmik, ale zanim napisałem tu temat, to przeszperałem wszystko co możliwe na youtube Wink

Irzyk, zębatka nasadzona na sprężyne kopnika wchodzi na kilka pierwszych zębów tej grzechotki wałka sprzęgłowego i sie klinują, nie mogę dalej zakręcić kopnikiem. A drugiego kartera nie przykładałem jeszcze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Czw 22:01, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:40, 14 Wrz 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Ja pierdziele... To logiczne że może się klinować, skoro wałki tylko w jednym miejscu są zamocowane. Za duże pole manewru mają wałki. Wsadź drugi karter, złap na jakie dwie śrubki i wtedy próbuj. I jeszcze bierz pod uwagę, że normalnie tryby są nasmarowane olejem, na sucho też mogą ciężej chodzić niż normalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:43, 14 Wrz 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Na filmiku gdzieś tak widziałem, że komuś pracowały wałki w jednym karterze, gdy ruszał kopnikiem, dlatego sie zaniepokoiłem, że u mnie jest coś nie tak. A jak z ułożeniem kopnika podczas składania?? W jakiej ma byc pozycji??

Jeśli chodzi o wał, to rozumiem, że przed włożeniem go mam go "zamrozić"?? Mr. Green Simmeringi powsadzać dopiero po złożeniu karterów??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Pią 10:49, 14 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:19, 14 Wrz 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Że komuś innemu się udało to wiesz... Kwestia przypadku. Spróbuj na sucho z 2 karterami, jak pisałem wyżej.

Tak jest. Wał zamrożony. Ja tak z 12h przed składaniem wkładałem wał do zamrażalnika, wkładaj go jak już wszystko będziesz miał ogarnięte na tip top, uszczelka założona, posmarowana, śruby przygotowane, bo jednak temperatura otoczenia szybko daje o sobie znać.

Jeśli chodzi o kopnik - zawsze ustawiam tak, jakbym odpalał silnik - w Jawce chyba najwygodniej pod kątem ~45st. względem nominalnego położenia mi było Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:14, 14 Wrz 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


@Irzyk, Czyli kopniak prostopadle do silnika, tak , żeby zębatki wałka i kopnika zaczęły się zazębiać?? I Jak z tymi simmeringami, włożyć je od zewnątrz kartera dopiero po złożeniu wszystkiego ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Sob 13:03, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:24, 15 Wrz 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


No mniej więcej prostopadle, najlepiej jak będzie lekko wciśnięty - wałek nie ucieknie za ogranicznik, bo w przeciwnym wypadku lipa z używaniem kopnika... Choć chyba już na to miałem myk, nie pamiętam, nie polecam.

Simmeringi na upartego możesz wsadzić teraz, ale bezpieczniej włożyć je po skręceniu karterów - kiedyś w 023 najpierw założyłem simmeringi, przy składaniu okazało się, że zleciały sprężynki z wewnętrznej części, no i była lipa... Z tym, że tam simmeringi były większe, w 223 mniejsze prawdopodobieństwo takiego zdarzenia, ale nie ma sensu ryzykować, a potem w najgorszym przypadku odkręcać kapy, pierdzielić się ze wszystkim, bo sprężynka wylatła...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:31, 15 Wrz 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Dlatego wargi smiera dobrze jest posmarować olejem\smarem zapobiegnie to spadnięciu sprężynki i najlepiej zakładać na „końcu”


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:19, 19 Wrz 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


A jak wygląda sprawa z popychaczami?? Wsadzić je zaraz przed złożeniem sprzęgła?? Najpierw kulkę, później mniejszy i na końcu najdłuższy ?
Jak mocno dokręcić głowicę??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Śro 11:49, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:01, 19 Wrz 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


kolejność jest taka krótki popychacz kulka i długi popychacz, a to wsadzam popychacze na samym końcu bo tak mi kulka wypadnie i już jej nie znajdę.

Kulka jest po to by sie popychacze szybko nie ścierały


Głowice dokręć tak żeby kompresja nie uciekała, Ważne żeby wyczucie było, dokręcaj sobie śruby po skosie, przynajmniej ja tak robię później wszystkie po kolei dociągam, sprawdzam czy kompresji nie tracie, a jak traci to troche dociągam głowice i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:04, 19 Wrz 2012
Cthulhu
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Najpierw złóż sprzęgło, jak już wsadzisz silnik w ramy włóż popychacze w następującej kolejności: krótki popychacz - kulka - długi popychacz. Głowicę dokręć z wyczuciem, ale nie za mocno.



Edit: Wyprzedzono mnie Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cthulhu dnia Śro 15:04, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:07, 19 Wrz 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


dokładnie o 3 minuty Mr. Green

Nie wiem jak reszta forumowiczów, ale ja pod głowice podkładki nie daje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:28, 19 Wrz 2012
Cthulhu
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Ja też nie daje, jest zbędna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Składanie silnika 223
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin