Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Remont silnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Remont silnika
PostWysłany: Śro 22:15, 21 Sie 2013
Zawi
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Cześć,

od wiosny męczyłem się z Jawką, była regulowana sto razy przeze mnie i stu fachowców. To niewiele dawało, potem zaczęliśmy zaglądać do silnka i wychodzi na to, że jest po prostu już na maksa wyjechany. Planuję go wyremontować. Można to pociągnąć na dwa sposoby.

Jeden to po prostu kupienie jakiś dwóch używanych i złożenie czegoś działającego.

Drugi to kupienie nowych części i zrobienie wszystkiego na nowo. Jeżeli chodzi o części to wszystko wygląda na chińszczyznę i nie wiem czy w ogóle będzie śmigało jak to złożę do kupy. Są w końcu np takie zestawy: http://allegro.pl/show_item.php?item=3426684081&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

co radzicie? złożyć silnik z używanych części czy chińskich nówek? Ewentualnie których chińskich części szczególnie się wystrzegać?

No chyba że ktoś ma do sprzedania dobry silnik Mr. Green

pozdrawiam

Zawi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:39, 21 Sie 2013
plusminus
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Ani jedna ani druga wersja nie jest poprawna.. Silnik pierw rozbierz, wszystko wyczyść i zrób weryfikację części. Łożyska i simeringi kup w hurtowni, najlepiej znanych firm. Wał zapewne będzie nadawał się do dalszej eksploatacji, wystarczy zmienić w nim korbowód. Głowicy nie ma sensu zmieniać, w cylindrze wystarczy zrobić szlif, wcześniej kupując tłok o większym nominale (najlepiej poszukać na czeskiego tłoka z epoki, trafiają się takie). Tarcze sprzęgłowe raczej kupi się tylko te ówczesne, ale to nie jest takie ważne. Uszczelki wyciąć najlepiej z gambitu, kręgielitu (arkusz na cały silnik to koszt około 10-15zł). Reszta części już zależy od silnika, ale po takim remoncie i prawidłowym jego złożeniu i regulacji będzie jeździł wiele tysięcy km. Oczywiście rozbierając silnik należy użyć ściągaczy, których zrobienie może trwać około 30 minut, a ułatwi rozbiórkę silnika z gwarancją, ze się jego nie zniszczy. Tak samo przy wciskaniu łożysk jak i składaniu silnika, najlepiej robić to na ciepło, tak aby części się dobrze ułożyły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:18, 23 Sie 2013
wojtek1998
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Ewentualnie jak chcesz z nowych części to lepiej ten zestaw: http://allegro.pl/wal-cylinder-lozyska-kpl-jawa-jawka-romet-ogar-200-i3443906717.html
Głowicę raczej masz dobrą ,a jest sporo taniej.Sam jeżdżę na takim i jest wszystko w porządku jeśli chciałbyś jakichś wskazówek dotyczących eksploatacji tych części to pisz na pw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:10, 23 Sie 2013
Banan17
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chlebna
Płeć: Mężczyzna


Tak jak piszą koledzy wyżej nie kupuj chińskich zamienników bo długo to nie pojeździ cylinder daj do szlifu wał do regeneracji łożyska kup jakieś dobrej firmy aa co do części elektrycznych to raczej i chińszczyzna będzie taki kondensator czy platynki to według mnie dużej różnicy nie robią choć mogę się mylić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:50, 24 Sie 2013
route66
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna


ogólnie to łożyska można mieć SKF na zamówienie tak jak w przypadku simsona z tym że do simsona są już produkowane kondensator nie robi różnicy instalacja (kabelki) z resztą też sam położyłem instalacje z allegro i nie mam problemów Wink a reszta tak jak Banan napisałSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:08, 26 Sie 2013
Zawi
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


dzięki chłopaki za pomoc, będę dawał znać o postępach i ewentualnych problemach

pozdrawiam!

Zawi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:24, 26 Sie 2013
wojtek1998
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Swoją drogą nie renomy wałów po regeneracji z chińskim korbowodem wyjaśni ktoś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Remont silnika
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin