Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Remont silnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Remont silnika
PostWysłany: Pon 17:13, 30 Kwi 2012
florek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam,
kupiłem wczoraj ogara, przejechałem się nim dzisiaj kawałek i niestety po wrzuceniu 2 biegu coś nawaliło bo nie mogę teraz wyluzować ani wrzucić innego biegu.
Zacząłem rozbierać silnik i utknąłem w tym momencie.

jak zdjąć magneto?

jak zdjąć kosz sprzęgła?

Próbowałem to podważyć śrubokrętami ale boję się że uszkodzę takim sposobem:(
Proszę o podpowiedź,
Dziękuję i pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:53, 30 Kwi 2012
GaZoWaNy
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5

Płeć: Mężczyzna


1. koło sprzęgła masz taką zębatkę, wystarczy że dasz drewienko na nią i uderzysz młotkiem, magneto zejdzie

2.kosz sprzęgła trzeba ściągnąć tak: w samym środku kosza masz śrobkę a pod nią blaszkę zabezpieczającą, musisz odkręcić nakrętkę no i potem wyjmujesz podkładkę no i masz


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:47, 30 Kwi 2012
florek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nie rozumie do końca kolego jak mam uderzyć w zębatkę a magneto zejdzie?
Wał korbowy od strony magneta jest stożkowy czy jest klin?

Mam przecież odkręconą nakrętkę kosza i zdjętą podkładkę a kosz nie schodzi, próbowałem podważać ale sie cały wygina i nie chcę go uszkodzić.
Czy to jest tak zapieczone czy jak??

Proszę o konkretniejsze podpowiedzi, nigdy nie rozbierałem tego silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:57, 30 Kwi 2012
evL
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


To tak, magneto ściąga się wkręcając w nie śrubę bodajże m8.
Po prostu wkręcasz i śruba wtedy opiera się o wał i magneto zeskakuje Smile

A kosz sprzęgła, no nie wiem, mi zawsze schodził dwoma palcami..
Może jakiś ściągacz trójramienny..?
Próbowałeś nogą zaprzec się o silnik i ciągnąc z całej siły rękoma?
Musi zejsc.

A zębatkę z co masz na wale to tylko i wyłącznie ściągacz, ja używam trójramiennego. Nie rób żadnymi drewienkami, bo to możesz sobie tylko wał uszkodzic..

A odnośnie na czym jest magneto, to jest tam taki mały klinek, taki jakby mały ucięty gwózdek. Po ściągnięciu magneta wyjmij go (palcami wychodzi, ewentualnie kombinierkami) i sobie wsadź do jakiegoś woreczka skoro rozkładasz cały silnik Wink

Myślę że pomogłem
Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez evL dnia Pon 20:59, 30 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:48, 06 Maj 2012
florek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


OK.
Magneto zdjęte, faktycznie śruba M8:) Wał stożkowy jednak, a klin nie chce wyjść i już go ktoś próbował wyjąć i za bardzo go zmasakrował. Muszę pomyśleć jak go wydłubać.
Kosz sprzęgła musiałem zdjąć ściągaczem bo bardzo mocno siedział, nie wiem czy tak się zapiekło czy co.
Zębatka zdjęta również ściągaczem.
Silnik już rozebrany i powodem awarii było zeskoczenie mechanizmu biegów (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) nie wiem dlaczego tak sie stało
Shocked Foto poniżej


Przy okazji że silnik mam rozebrany wymieniam sporo części. Zauważyłem że kilka z nich w niedługim czasie się skończy. Zębatka zdawcza praktycznie wytarta oraz wałek zdawczy do wymiany (zerwany gwint), tarcze sprzęgła zurzyte do blachy, zimeringi przepuszczają olej.
Przy okazji zmienię tłok i pierścienie i kilka innych rzeczy zeby mieś spokój na jakiś czas;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:21, 06 Maj 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


zmieniacz do regeneracji, żeby więcej nie zeskoczyło albo do wymiany, klina ja nigdy nie wyciągałem tylko trzeba uważać żeby sprężynka z uszczelniacza nie spadła podczas montażu, ogólnie źle ten silnik nie wygląda


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:42, 06 Maj 2012
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Tak patrząc na silnik to wał chyba ma wyrobione gniazda na łożyska, podkładki na półksiężycu nie widzę, a powinna byc. Segera na automacie też nie widzę, kosz sprzęgłowy jeśli wieloklin nie jest wyrobiony sam nie zejdzie. A co do reszty to jeśli gdzieś są luzy albo coś to też trzeba wymienic...


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:20, 07 Maj 2012
florek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


cross napisał:
podkładki na półksiężycu nie widzę, a powinna byc.

a gdzie ta podkładka ma być z góry żeby nie obcierała o karter, w jakim celu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez florek dnia Pon 16:21, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:13, 09 Maj 2012
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Jeśli jej nie będzie to zużyje ci się połowa zębów półksiężyca i nie będziesz mógł jej zapalić starterem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:52, 29 Cze 2012
florek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Po dłuższej przerwie udało się złożyć silnik do końca. Odpalił od pierwszego kopnięcia ale do wymiany jeszcze jest przepustnica bo chyba była nieoryginalna śruba od wolnych obrotów i zniszczyła przepustnicę. Teraz nie da się wyregulować biegu jałowego:(
Jeszcze sprzęgło zostało do regulacji i będzie można zrobić pierwszą jazdę. Biegi wchodzą ale jak będzie podczas jazdy to się okaże.
Chciałbym jeszcze przerobić układ zapłonowy i ładowanie akumulatora bo ktoś spierdzielił robotę i tak nie może być, ale to w wolnej chwili.
Póki co dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam,
Krzychu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:45, 29 Cze 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


sprawdź czy na pewno... przepustnica ma małe wycięcie oryginalnie, zdejmij gumę z gaźnika i zobacz czy przy wkręcaniu śruby przepustnica się podnosi, jeśli tak to prawdopodobnie Twoje problemy z ustawieniem wolnych obrotów wynikają z nieszczelności w układzie dolotowym lub błędnej regulacji gaźnika (poziom paliwa w komorze pływakowej, rozkalibrowane dysze, zatkane kanaliki). No chyba że wcięcie na przepustnicy jest faktycznie za duże to wtedy zostaje wymiana przepustnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:43, 29 Cze 2012
florek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Wcięcie na przepustnicy jest na pewno za duże bo aż odbity jest gwint a tak nie powinno być bo śruba regulacyjna jest toczona z przodui nie zostawia takich śladów na przepustnicy (z tego co pamiętam) więc kupię nową przepustnice i śrubę regulacyjną a potem zobaczymy co dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:53, 29 Cze 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


przepustnica po jakimś czasie się po prostu wybija w tym miejscu już 2 przepustnice tak załatwiłem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:17, 09 Sie 2012
ljajesnica
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Cześć, podłączę się pod temat bo myślę że nie ma sensu zakładać nowego, ma taki problem:
zrobiłem ostatnio kapitalny remont mojej "kaczuszce" łącznie z wymianą wału na nowy i tu pojawił się problem, stara śruba mocująca krzywkę do wału gdzieś mi się zawieruszył, próbowałem dać nową śrubkę M5 ale jest za mała a M6 nie wkręca się w ogóle...
Czy ktoś wie jaki tam przychodzi rodzaj śruby?
Pozdrawiam Łukasz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Remont silnika
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin