Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » kosz sprzęgłowy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
kosz sprzęgłowy
PostWysłany: Sob 20:08, 04 Lut 2012
CARAMBA940
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna


Witam
przy remoncie silnika zobaczyłem że bolce w koszu sprzęgłowym są luźne,
i w związku z tym mam pytanie
-czy mogą takie być a jeżeli nie to
-czy mogę je przyspawać lub zaklepać mocniej
dzięki za odpowiedzi podpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CARAMBA940 dnia Sob 20:16, 04 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:58, 04 Lut 2012
kamazynek3
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Ja jak miałem luzy , to wymieniłem, a zaklepać to na chwile tylko, bo przecież opór duży jest , na te bolce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:07, 04 Lut 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Ja mam koszyk sprzęgłowy w którym te trzpienie są przyspawane do podstawy koszyka, także w sumie można to przyłapać i wyszlifować spawy, co by nie ocieraly potem o łożysko czy coś tam było...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 2:26, 05 Lut 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


jak najbardziej można zaklepać tylko trzeba to zrobić dość dokładnie i prosto (o ile nie są pogięte, mocno zużyte) spawanie nie jest wskazane bo spaw stygnąc powygina te bolce na boki a jak będą krzywe to szybciej będzie się sprzęgło zużywać i mogą być problemy z wysprzęglaniem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:18, 05 Lut 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Proponuję odrzucić teoretyczne myślenie i przypomnieć sobie, jak to w praktyce wygląda. Z jednej strony dobrze mówisz, ale z drugiej takie nierealne teksty wciskasz, że głowa boli...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:30, 05 Lut 2012
Jaceq
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


na te bolce jest duży opór - spawanie wzmocni całość, nawet jak bolce ściągnie na spawie można je sprostować więc co to będzie miało do działania sprzęgła
może masz wiedzę ale pomyśl "po chłopsku" czasem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:42, 05 Lut 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


jestem fanatykiem oryginału i tyle, kosz można włożyć na prasę ale wystarczy dobrze zaklepać punktakiem, sam jeżdżę na takim koszu już drugi sezon i jest wszystko ok dlatego nie uważam żeby spawanie było potrzebne tym bardziej że nie jest do końca dobre bo niesie wyżej wymienione wady poza tym taka część już nie jest oryginalna tylko przerabiana, ale jak kto lubi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:13, 05 Lut 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Jaceq napisał:
na te bolce jest duży opór - spawanie wzmocni całość, nawet jak bolce ściągnie na spawie można je sprostować więc co to będzie miało do działania sprzęgła
może masz wiedzę ale pomyśl "po chłopsku" czasem...

Jak uda ci się to tak pięknie wyprostować idealnie jak w oryginale to stawiam ci flachę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stachu.G dnia Pon 13:17, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 3:05, 06 Lut 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


a i na te bolce wcale nie przychodzi duża siła, większość momentu przenoszą tarcze na styku z przekładką i koszem, rozklepane sworznie zazwyczaj są spowodowane brakiem oleju albo uszkodzonym uszczelniaczem na wale przez co olej jest rozcieńczony przez paliwo, wtedy sprzęgło dużo bardziej się rozgrzewa i jest mniej odporne na szarpanie a jak ktoś jeszcze lubi poorać po drodze to szczególnie wtedy łatwo o uszkodzenie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:13, 06 Lut 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Naucz się pisać po polsku.
Fanatyku oryginału, opony też masz oryginalne z lat 70 i 80?
Stopkę centralną też masz oryginalną, niespawaną, chwiejna bardziej niż pijana 15stka na imprezie?
Przy zaklepywaniu punktakiem też możesz zaklepać przypadkiem frez na pierścień segera i co wtedy? Przecież nie poprawisz frezu, bo to już nie będzie oryginalne...
Nie ma rozwiązań idealnych, niestety. Co nie zmienia faktu, że z negacją spawania pojechałeś po bandzie. Wiesz jak w praktyce wygląda to, jak trzeba się napracować, żeby cos wykrzywić? Czy tylko na wykładach o tym mówili?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:23, 06 Lut 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Spaw sam potrafi przeciągnąć
Nie trzeba się tu jakoś szczególnie napracować
Właśnie nie, najszybciej i najłatwiej jest coś skrzywić\ugiąć, ale idealnie wyprostować już gorsza sprawa i nie zawsze się udaje


Nie chce mi się z tobą gadać... Irzyk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:13, 06 Lut 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


frezu pod segger nie zaklepiesz jak prosto oprzesz cały kosz, ja rozgrzewałem do tego górę, stopkę niestety będę musiał pospawać ale opony jak najbardziej mam z 81 roku oryginalne barumki, jawka ma przejechane w tej chwili 4200km od nowości Smile
jak kolega wyżej zauważył, spaw stygnąc kurczy się przez co bolec się wykrzywia a przy okazji może się przesunąć minimalnie, nie wyprostujesz go na pewno a wtedy robi się opór na miseczkach, sprzęgło nie wysprzęgla jak trzeba (tak jak w WSK czy SHL gdy kosz ma wyżłobienia od tarcz), jak trochę pochodzi to owszem zacznie działać lepiej ale będzie miało większe luzy więc po co tak ćwiczyć skoro można zaklepać, oczywiście zaklepywanie ma sens dla bolców luźnych a nie kolebiących się jak wspomniana nastolatka bo taki kosz dla mnie właściwie jest do wymiany i w takim wypadku faktycznie spawanie jest jedyną metoda naprawy ale jest to wyłącznie naprawa tymczasowa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kosz sprzęgłowy
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin