Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Jawa Mustang przerywa Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jawa Mustang przerywa
PostWysłany: Śro 19:54, 08 Paź 2008
ZimtKeks
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Walczę z tym problemem z przerwami już od czerwca.
Moja Jawka przerywa. Brakuje mi już pomysłów.

Kranik wyczyściłem,
inaczej zamontowałem filtr paliwa, bo powietrze zapowietrzało się w wężyku.
Dzisiaj wyjąłem gaźnik, wygotowałem go w occie (ocet).
Potem przedmuchałem go sprężarką, i przejechałem kilkaset metrów i znów zaczął przerywać.

Jak jadę powoli (na niskim gazie), to mogę jechać jak długo chcę,
poza trójką, ale to chyba dlatego, że na 3 daje trochę więcej gazu, gdyż na dziurach na niskim gazie Jawka zeszłaby z obrotów, ale na takim średnim gazie też mogę przejechać z 200m zanim zacznie przerywać.

Jak dodam gazu to oporu, to pojedzie chwile, a potem zaczyna przerywać. Jeśli przed chwilą stałem (silnik nie był uruchomiony), to mogę pojechać trochę dłużej zanim zacznie przerywać.
Jeśli jednak silnik raz mi przerwał i jakoś wybroniłem się przed zgaśnięciem, to gdy za drugim razem dodam trochę gazu, to już po kilku sekundach przerywa.

Dodam, że gdy mi zgaśnie, to jak nacisnę przycisk 'nitro' na gaźniku, to prawie od razu zaczyna kapać tzn., że w komorze pływakowej jest paliwo. Gdzie indziej może się magazynować paliwo, że po postoju (z odkręconym kranikiem) mogę trochę dłużej pojechać?

Mogło się coś w krućcu zablokować?
Gdyby byłby popsuty kondensator, to przerywałoby chyba od początku.
Korzystając z okazji spytam, jaki kondensator ma być w Jawce?
Obecnie mam chyba 0,25uF, a kiedyś w sklepie jak powiedziałem 'do Jawki' do dali mi 0,15uF.

Mogą to być objawy zapchanej rury wydechowej?
Mam trochę zmniejszony przelot na kolanku, gdyż musiałem zahaczyć o miedzę, albo jakiś kamień bo się trochę wgniotła.
Zauważyłem jeszcze, że kopciło mi się z tej dziurki w gaźniku, która jest od razu za krućcem.

Macie jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:41, 08 Paź 2008
pepe93_1993
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Siedlce


Ja na Twoim miejś☺cu spróbowałbym zapłon wyregulować, nie jestem pewien ale spróbować możesz, bedzie mniej mozliwości co to Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:44, 08 Paź 2008
ZimtKeks
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Zapłon jest raczej dobry, jak wezmę na pych (niekiedy zapali na 1-2 kopa, jednak zazwyczaj kopka mi się ślizga), to pali bez dłuższego pchania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:49, 08 Paź 2008
pepe93_1993
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Siedlce


no tak ale mozliwe ze sie troche przekrecił stojan czy cuś,też tak mialem ze palila od strzała a strzelała :P
a jak nie strzela to i od strzała nie pali ;p od 2-4razy Wink sprawdź czi iskrownik sie nie poluzował, albo czy czyms w niego nie uderzyłeś zeby mógł sie przestawić i sprawdź przerwe na platynkach... Wink

Wg mnie to jakby paliwo nie dochodziło to by ją muliło itp a nie strzelała i przerywała. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pepe93_1993 dnia Śro 21:50, 08 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:23, 08 Paź 2008
ZimtKeks
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jutro nagram na telefon głos jak jadę, to ocenisz czy to strzelanie czy mulenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 6:54, 09 Paź 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Na pewno to będzie coś z układem zapłonowym proponowałbym zobaczyć na świecy jaką masz przerwę pomiędzy elektrodami jeśli będzie powyżej 0,4mm możliwe że przez to ci przerywa,ale jeśli nie będzie wciąż to,to ustaw ponownie zapłon wg. tego opisu http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/ustawienie-zaplonu,1560.html a jeśli by się nadal nic nie zmieniło to zmień kondensator a w ostateczności możliwe że Cewka W/N (pod bakiem) dostała przebicia gdzie potem należy nią wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:36, 09 Paź 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Niemal na pewno jest to problem w elektryce - może nawet nie trzeba nic wymieniać, a oczyścić styki przerywacza bądź go wymienić, ale - jak npisał Kam@s - może być problem w kondensatorze czy cewce wysokiego napięcia. Z tych dwóc elementów z kolei bardziej podejrzewam kondensator, który zresztą ma i tak prawie o połowę za małą pojemność - wg instrukcji którą posiadam, powinien być 0,27 uF. Mniejsze od tego po prostu nie będą w stanie zmagazynować tyle prądu, by iskra miała właściwą (pełną) energię. Co jak co, ale elektryka jest niestety najsłabszą stroną Jawek, więc dokładnie ją przejrzyj. Aha, przy okazji proponuję dla próby założyć inną świecę - jeśli tamta jest zużyta, mogą być też problemy z jej powodu (mikropęknięcia na izolatorze, czyli ucieczka prądu).
Zapchany tłumik czy kolanko nie powodują takich problemów, tylko niską moc i przegrzewanie się silnika, więc to odpada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:39, 09 Paź 2008
tom cio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Chełmiński
Płeć: Mężczyzna


Ja miałem tak samo ze swoją Jawą to trzeba było wymienic cewkę pod bakiem i powiem ci że nie kupuj odrazu nowych części tylko weź kumpla i przekładajcie z jego sprawnego motoru do twojego po kolei wszystkie części. Ja stawiam na cewkę W/N.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:38, 09 Paź 2008
ZimtKeks
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


tom cio napisał:
Ja miałem tak samo ze swoją Jawą to trzeba było wymienic cewkę pod bakiem i powiem ci że nie kupuj odrazu nowych części tylko weź kumpla i przekładajcie z jego sprawnego motoru do twojego po kolei wszystkie części. Ja stawiam na cewkę W/N.

Jest jakiś sposób na sprawdzenie cewki, bez motoru?
Mam w domu jakąś cewkę ale nie wiem czy działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:41, 09 Paź 2008
tom cio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Chełmiński
Płeć: Mężczyzna


http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/sprawdzanie-cewki-w-n-na-chlopski-rozum,5475.html ty masz link


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:37, 09 Paź 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Tom cio dzięki że podałeś link do mojego tutoriala ale niestety tym sposobem nie sprawdzisz przebicia cewki,podobno wg tego sposobu sprawdzisz przebicie http://img60.imageshack.us/img60/2003/dsc0492zn8.jpg spróbuj,jeśli ma przebicie iskra nie powinna przejść z ołówka na świece.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:07, 09 Paź 2008
ZimtKeks
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


tom cio napisał:
http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/sprawdzanie-cewki-w-n-na-chlopski-rozum,5475.html ty masz link

Tyle, że ten sposób nic mi nie daje. Na postoju jak sprawdzam iskrę, to jest.
Jest jakiś sposób, aby zobaczyć czy jest iskra w czasie jazdy?
Może da się założyć jakąś diodę, któraby migała, tak jak iskra?
Albo założyć dwie świece? Zdjąć fajkę i mocować na druta, jedną święcę do cylindra, drugą przymocować jakoś do ramy i jakby gasło to wychyliłbym głowę i zobaczyłbym czy druga świeca iskrzy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:18, 09 Paź 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Taa i spadek prądu byś przez to miał...a próbowałeś wg. tego?!

Kam@$ napisał:
podobno wg tego sposobu sprawdzisz przebicie http://img60.imageshack.us/img60/2003/dsc0492zn8.jpg spróbuj,jeśli ma przebicie iskra nie powinna przejść z ołówka na świece.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Czw 21:19, 09 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:20, 09 Paź 2008
pepe93_1993
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Siedlce


no raczej nie ;D
przezroczysty cylinder ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:24, 09 Paź 2008
ZimtKeks
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Kam@$ napisał:
Taa i spadek prądu byś przez to miał...a próbowałeś wg. tego?!

Kam@$ napisał:
podobno wg tego sposobu sprawdzisz przebicie http://img60.imageshack.us/img60/2003/dsc0492zn8.jpg spróbuj,jeśli ma przebicie iskra nie powinna przejść z ołówka na świece.

Z którego miejsca pochodzi ten obrazek 10.17?
To po prawej to chyba świeca tylko, że z tą nakrętką na innej fajki,
a to po lewej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZimtKeks dnia Czw 21:33, 09 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jawa Mustang przerywa
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin