Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Jawa 50 t20? i problem ze sprzęgłem.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jawa 50 t20? i problem ze sprzęgłem.
PostWysłany: Wto 9:10, 19 Paź 2010
kilov1
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam. Jestem nowy na forum. Mam dwa szybkie pytania i proszę o nie banowanie, gdyż nie mam czasu na szukanie dziś a nurtują mnie dwa pytania.

1. Na zdjęciu Jawa 50 typ 20. Na tabliczce znamionowej rocznik 1975. Jak sprawdzam w necie to Jawa 50 typ 20 ma inne przetłoczenia na tylnej części blach (chodzi o te dwa paski/przetłoczenia a u mnie jest jakoś inaczej.... szukałem zdjęć na wujku gugle i znalazłem kilka podobnych modeli z takimi samymi przetłoczeniami, u mnie kolor nieoryginalny, wkrótce przywracany do oryginału

http://www.imagebam.com/image/5352f8102618419

2.Silnik po remoncie u znawcy. Odpalony , jeżdżony ale po kilku dniach jazdy (częste problemy z wrzucanie biegów przez znajomych , gdyż biegi wchodzą inaczej niż w standardzie), pomimo podciągniu sprzęgła i regilacji , nadal sprzęgło ciągnie. Cxy to wina wałka? rozkręciłem skrzynię biegów i widzę że łańcuszek sprzęgłowy i reszta jest w miarę w miarę....

Proszę o konkretną odpowiedź i nie narzekanie że nie szukałem, dziś już nie mam sił a chce z rana przeczytać zadowalające odpowiedzi


Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:18, 19 Paź 2010
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Zmień tarcze sprzęgłowe i będzie dobrze. A co do tylnej blachy to może była zmieniana przez poprzedniego właściciela, albo jest to przejściówka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:25, 19 Paź 2010
kilov1
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Z tego co wiem. prawdopodobnie tarcze zostały zmienione.... Z początku chadzało...A to nie wina popychacza? Zmienie w weekend i ewentualnie wymienie tarcze sprzęgłowe. Już miałem do nich dostęp - i teraz pytanie : czy jak wciskam manetkę sprzęgła to całość (tarcze i łańcuszek) powinni wypierać "do mnie" czyli od silnika na zewnątrzn? Gdzie znaleźć instrukcję dla laików , krok po kroku żeby wymienić tarcze sprzęgłowe.... Widziałem tam na większym kole zabezpieczenia Siegera, wystarczy zdjąć je i potem nałożyć? Na motorach nie bardzo się znam i nie chce coś schrzanić. A nie mechanikó wyspecjalizowanych w naprawach tego typu motorków w Wawie , pewnie nie za dużo....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:35, 19 Paź 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Heeh. Co do tego sprzęgła, popychacz wymienić nie zaszkodzi, ale od razu cały! Czyli krótsza część, dłuższa i jedna kulka. Niechcę mi się wierzyć w te mity o 2 kulkach, ponieważ u mnie były 2 a przy wymianie na nowy przerywacz, dałem jedną i jest dobrze, a wiem to ponieważ przy składaniu, kulka nowa i tak utkwiła w szczelinie i niechiała wyjść, ale wyszła i działa, dlatego trzeba bardzo uważać. Co do blach to tak. Od 65' odkąd zaczęto produkować pancerkę, do 76' były blachy te tylne z listwami, albo "tzw" chromami. Moja jawa nie jest do końca ustalona rocznikowo (W dokumentach wbite 89', chodź do 88' je produkowali), a na starych ubezpieczeniach widnieje 70'. A blachy, tłumik, mam takie jak ty. U mnie może istnieć opcja, złego rozczytania na tabliczce znaminowej, bo do cyfr 19 dobite jest 7 i nie dokońca czytelne 0 albo 8 , chociaż od nowości w papierach widniało 70' Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:42, 19 Paź 2010
kilov1
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


U mnie na tablicze znamionowej jest rok 1975. Tylko nie pamiętam czy ona jest po czesku czy po niemiecku (co by mogło świadczyć o wersji expo...) jutro zerknę i zobaczę. A są gdzieś nr ramy nabite? Bo ja nie mogłem znaleźć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:46, 19 Paź 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


kilov1 napisał:
U mnie na tablicze znamionowej jest rok 1975. Tylko nie pamiętam czy ona jest po czesku czy po niemiecku (co by mogło świadczyć o wersji expo...) jutro zerknę i zobaczę. A są gdzieś nr ramy nabite? Bo ja nie mogłem znaleźć


nr. ramy są wybite na tabliczce znaminowej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:55, 19 Paź 2010
kilov1
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


No okiej, ale z tego co napisałeś, to jedene oznaczenie jest na tabliczce? Nie mam takjak w aucie że nr ramy swoje , ale są także wbite na tabliczce znamionowej ?


A jeszcze jedno mnie zastanawia : niby mam silnik oryginalny czeski a ... tam gdzie się sprawdza poziom oleju - napisane jest po polsku "OLEJ" i znaczek.... Nie wiem czy to normalne czy czasem mechaniki czarodzieje coś nie podmnienili...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kilov1 dnia Wto 21:04, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:45, 19 Paź 2010
paweł102
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


też mam napisane olej i jest to normalne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:53, 20 Paź 2010
kilov1
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Po co pytam... chciałbym się upewnić że to jest oryginał zanim będzie doprowadzona do ideału i zarejestrowana na żółte tablice. Chyba że idzie jakoś papiery załatwić. Wiecie OCB...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:08, 20 Paź 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


chyba wiemy Mr. Green Na tabliczce znaminowej przynitowanej do główki ramy są takie informacje jak rok produkcji nr ramy i coś tam jeszcze, poszukaj gdzieś był mój temat z czeskim informacjami jakie znajdują się na mojej tabliczce


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jawa 50 t20? i problem ze sprzęgłem.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin