Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Elektryka Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 18:30, 21 Sty 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Jaceq napisał:

w jaki sposób?
jeżeli jest nowy to co on ma do jakości sprzęgła?
oleje syntetyczne z syntetycznymi można mieszać spokojnie, ale nie syntetyki z minerałami (tak przynajmniej w samochodach jest)
a co to autora:
zdejmij osłonę sprzęgła i popatrz
może jest dużo syfów albo masz już tarczki do wymiany
a co do tych dwóch kulek to nie wiem
ale samą linką tylko regulujesz?


A no w taki sposób mistrzu od siedmiu boleści
Że każdy olej ma swoją lepkość przykładowo olej do skrzyni powinien być lepkości SAE 30.
Oleje samochodowe mają to do siebie że ich skład zawiera różnego typu dodatki bo jak byś nie wiedział samochodzie jest sprzęgło suche.
Na drugi raz jak masz kogoś poprawiać to zorientuj się w temacie i napisz coś z sensem bo nie lubię jak mnie ktoś cytuje i bredzi głupoty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:32, 21 Sty 2012
dav6030
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


lukasz9 napisał:
no majster nie napisałes nam czy sprawdziłes tą swiece? i czy jawka ma wogule iskre


Iskra jest tylko jak przekręce stacyjkę tak jak bym chciał włączyć śwatła. W innych pozycjach stacyjki nie ma iskry. A i jeszcze jak mam przełączone tak jak by na światłach to one się nie zapalają i działa wtedy trąbka (bzyczek). Wszystko mam w lampię podłączone nic się nie odłączyło.
PS.
Jak bez podłączania stacyjki można zrobić iskrę ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:53, 21 Sty 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Jak ? zamiast prąd z iskrownika dajesz wprost do cewki butelkowej no i działa. PO prostu zamiast kabel prowadzić do stacyjki podłączasz tak żeby jej nie było


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:08, 21 Sty 2012
lukasz9
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Solec Wlkp
Płeć: Mężczyzna


odłącz te kabelki od stacyjki i wtedy zobacz zapalic


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:34, 22 Sty 2012
Jaceq
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Stachu.G napisał:
Jaceq napisał:

w jaki sposób?
jeżeli jest nowy to co on ma do jakości sprzęgła?
oleje syntetyczne z syntetycznymi można mieszać spokojnie, ale nie syntetyki z minerałami (tak przynajmniej w samochodach jest)
a co to autora:
zdejmij osłonę sprzęgła i popatrz
może jest dużo syfów albo masz już tarczki do wymiany
a co do tych dwóch kulek to nie wiem
ale samą linką tylko regulujesz?


A no w taki sposób mistrzu od siedmiu boleści
Że każdy olej ma swoją lepkość przykładowo olej do skrzyni powinien być lepkości SAE 30.
Oleje samochodowe mają to do siebie że ich skład zawiera różnego typu dodatki bo jak byś nie wiedział samochodzie jest sprzęgło suche.
Na drugi raz jak masz kogoś poprawiać to zorientuj się w temacie i napisz coś z sensem bo nie lubię jak mnie ktoś cytuje i bredzi głupoty


mój ogar przejeździł długi czas na mixolu w skrzyni i nie czułem różnicy kiedy zmieniłem na 80W
nie, nie kolego to nie 4t
a poza tym mixol jest rzadszy od silnikowego oleju bo silnikowy trudno miesza się z benzyną
to nie jest supernowoczesny silnik odrzutowy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaceq dnia Nie 0:36, 22 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 3:11, 22 Sty 2012
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


A więc jeśli jesteś taki mądry po co w ogóle ktoś wymyślił różne rodzaje i gatunki olei ? Wlejesz olej do smażenia z biedronki do skrzyni to też pojedzie i będzie wszystko działało jak powinno ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:47, 22 Sty 2012
Jaceq
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


a tak też zrobię...
jeździłem na mixolu, mobil1 40W10 i Hipolu
i nie widzę żadnej różnicy działania sprzęgła


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaceq dnia Nie 11:11, 22 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:21, 22 Sty 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Może starajmy się pomóc naszemu koledze co ma problem, a nie się chwalić kto jest mądrzejszy.
Hipol to wiadomo ze jest to olej do przekładni automatycznych, a co do oleju do skrzni to rekomendowany do jawki czy ogara bedzie LUX 10 albo HIPOL 12 zł litr oleju na orlenie i wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:14, 22 Sty 2012
tom cio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Chełmiński
Płeć: Mężczyzna


Właśnie kondzio dobrze powiedział. Ja kiedyś jak miałem Jawkę po remoncie to wlałem mu do skrzyni jakiś drogi olej syntetyczny żeby dobrze chodził ale sprzęgło się ślizgało bo miał on za dużo róznych dodatków zmniejszających tarcie itp. Więc wlałem LUX 10 i było ok od tamtego czasu. A co do problemu to poprowadź kabel bezpośrednio od iskrownika do cewki pod bakiem. Przy cewce pod bakiem masz 2 wejścia: 1 to masa(rama pojazdu), a drugie to właśnie prąd z iskrownika. A może poruszaj trochę tymi kablami w stacyjce? Możliwe że któryś z nich zaśniedział czy coś i nie przewodzi jak powinien.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:18, 22 Sty 2012
dav6030
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Witam !!
Przed chwilą byłem w garażu i iskrowniku podłączyłem przewód który jest przeznaczony do cewek świetlnych do wsuwki od cewki zapłonowej (zamieniłem je mięjscami ) i była iskra ! Czy to normalne ?

EDIT

Zaobserwowałem jeszcze że jak odłączę cewki od świateł to nie ma iskry (na stacyjce przełączonej na światła ) czy to normalne ? Kable w stacyjce przedmuchiwałem podłączałem od nowa i nic dalej to samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Nie 12:42, 22 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:56, 22 Sty 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Możesz mięć zepsutą cewkę zapłonową.
Jak ja na początku co jawe miałem to nie pojmowałem jak to chodziło, cewka zapłolnowa i świetlne były podłączone do cewki butelkowej , a masy nie było i działało. Teraz musisz coś zrobić , weż probówkę samochodową jak nie masz to kup z 3 zł kosztuje taki jak by śróbokręcik z kablem wychodzącym kabel dajesz do masy a śrubokręt przykładasz do kabla od cewki zapłonowej kopiesz i patrzysz czy się lampka oświeca. Jak nie oświeci się próbówka to znaczy ze nie ma prądu w kablu czyli cewka zapłonowa nie działa. Ja osobiście radził bym ci nową istalacje elektryczną położyć, kabli dużo nie ma .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:38, 22 Sty 2012
lukasz9
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Solec Wlkp
Płeć: Mężczyzna


kondzio310 napisał:
Może starajmy się pomóc naszemu koledze co ma problem, a nie się chwalić kto jest mądrzejszy.
Hipol to wiadomo ze jest to olej do przekładni automatycznych, a co do oleju do skrzni to rekomendowany do jawki czy ogara bedzie LUX 10 albo HIPOL 12 zł litr oleju na orlenie i wszystko.



piszesz ze mamy sie postarac pomuc koledze a i tak zaraz sam nadajesz o oleju


Już koniec OT o tym oleju! /50g


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:35, 22 Sty 2012
dav6030
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Wymieniłem cewkę W/N i zapłonową dalej to samo gdy odłączę cewkę zapłonową dalej się iskra pojawia. Co to może być dalej proszę o poradę !
PS. masa to np. rama- silnik ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:24, 22 Sty 2012
lukasz9
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Solec Wlkp
Płeć: Mężczyzna


sprawdzałes na innej fajce i swiecy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:38, 22 Sty 2012
dav6030
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Tak wszystkie świece jakę mam próbowałem ! A czemu może to być wina fajki .???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Elektryka
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin