Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » 3a2 biegi Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
3a2 biegi
PostWysłany: Pią 17:54, 21 Sie 2009
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Drodzy koledzy mam pytanko a mianowicie jak sobie śmigam jawcią to jest ok tylko jak zwalniam naciskam sprzęgło i chcę z 3 na 2 przełączyć to jakbym musiał z 3 na coś jakby bieg tylko że go ni ma a potem dopiero jeszcze raz na 2 jak ta przerwa miedzy 3 a 2 dajesz gazu to tak jak na biegu jałowym czyt. luz?

a i jeszcze jak zwalniam se przed zakrętem przełaczam na 1 ijeszcze jedzie jak ni dam od razu gazu tylko się zatrzymuje to zdycha a jak dam troszkę gazu to podjedzie i wtedy ok czyżby hamować na 3 lub 2 a potem dopiero jak się rusz to 1?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:23, 21 Sie 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


W jawce są dwa luzy, to normalne. Biegami w dwusuwie się nie hamuje. Silnik jawki jest wysoko obrotowy, wiec na niskich obrotach nie ma siły ciągnąć i gaśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:46, 21 Sie 2009
emilus143
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


A dlaczego sie biegami w dwusuwach nie hamuje? Ja sie tak caly czas bawie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:52, 21 Sie 2009
Godzik
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Nowy
Płeć: Mężczyzna


Google nie gryzie.

"Hamowanie silnikiem dwusuwowym

Dwusuwy znacznie gorzej hamują silnikiem, toteż przy przechodzeniu z czterosuwu na dwusuw zawsze miałem wrażenie, jakbym usiadł na motocyklu z wolnym kołem. Dlatego na dwusuwie wcześniej trzeba przechodzić na niższe biegi dla uzyskania jakiegoś odczuwalnego efektu hamowania.

Dwie rzeczy mogłyby pomóc w hamowaniu silnikiem dwusuwowym, ale obie wymagają przystosowania konstrukcyjnego. Dwusuw hamuje lepiej, jeżeli wyłączymy zapłon i otworzymy przepustnicę. W tym celu należy używać wyłącznika awaryjnego, który lepiej byłoby mieć po lewej stronie kierownicy. Poza tym ten sposób można stosować raczej dopiero po zejściu na bieg, na którym hamowanie miałoby już trwać jakiś czas. Nie ma sensu wyłączać zapłonu, jeżeli co jedną lub dwie sekundy przełączamy biegi w dół. Jednak sprawa może być warta zachodu ze względu na nieco zagadkowe, a frapujące dźwięki, jakie wydaje dwusuw przy pracy bez zapłonu na otwartej przepustnicy. To można polubić. Zwłaszcza w dwucylindrowej Jawie 350 zwanej "Ogarem" było to zabawne.

Poza tym dwusuw w przeciwieństwie do czterosuwu lepiej hamuje przy użyciu dekompresatora. To akustycznie dość głośny i niekoniecznie ładny sposób hamowania, a poza tym dekompresator spotyka się dziś już tylko w dwusuwach przeznaczonych dla wyczynowych motocykli terenowych. A dni tych maszyn wydają się w sporcie już policzone."

Art. wklejony z [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:53, 21 Sie 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Bo w dwusuwie masz smarowanie mieszanką i jak zamkniesz dopływ mieszanki na wysokich obrotach to cylinder i pierścienie dostają po d**ie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:05, 22 Sie 2009
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Czyli jak hamować bo nie zabardzo kapuje sprzęgło 1 i hamulec?????????

A jeszcze jeżeli w jawce są 2 luzy to można zostawiać ją na tym między 2 a 3 i czy w ogarku też tak jest Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joker dnia Sob 11:06, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:15, 22 Sie 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Najmniej bolesne hamowanie z 2T mają motocykle z dozownikiem typu DT125,ponieważ podczas redukcji silnik wbija się na wysokie obroty,my odcinamy dopływ powietrza z paliwem a pompka nam dozuje olej zależnie od obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:50, 22 Sie 2009
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Aha czyli hamować na luzie biegu jałowym tzn zatrzymywać się??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:26, 22 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


Ostry napisał:

A jeszcze jeżeli w jawce są 2 luzy to można zostawiać ją na tym między 2 a 3 i czy w ogarku też tak jest Laughing


ogar 200 ma silnik jawki i można zostawiać na luzie między 2 a 3 tylko ruszaj z 1.


Ostry napisał:
Czyli jak hamować bo nie zabardzo kapuje sprzęgło 1 i hamulec?????????



jak jedziesz normalnie na 3, wciskasz sprzęgło, wciskasz chamulec, po zatrzymaniu się wbijasz luz między 1 a 2 ( po zatrzymaniu 2 razy do góry li lekkusieńko pchaj w dół do puki nie wskoczy luz)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:28, 23 Sie 2009
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


THX:D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:27, 23 Sie 2009
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Można hamować silnikiem, ale:
Cytat:
Uwaga, jeżeli hamujemy silnikiem dwusuwowym! Ponieważ przy hamowaniu silnikiem przepustnica jest zamknięta, więc i dopływ mieszanki do silnika jest zmniejszony. A że silnik dwusuwowy smarowany jest olejem rozpuszczonym w paliwie, przeto i dopływ tego oleju jest także zmniejszony, wskutek czego łożyska ani cylindry silnika nie są dostatecznie smarowane. W razie dłuższego zjazdu może więc nastąpić zatarcie silnika i jego uszkodzenie. Zaradzimy temu, jeżeli co pewien czas otworzymy na chwilę przepustnicę "dodając gazu", dopuszczając tym samym większa ilość oleju. Po to, między innymi, silniki dwusuwowe mają wolne koło, aby ograniczyć możliwość hamowania za pomocą silnika, a zmusić do wykonywania tej czynności hamulcem, mechanizmem specjalnie do tego przeznaczonym.

Cytat zaczerpnięty z książki pr. "Doświadczony kierowca radzi" autorstwa W. Rychtera. Sam osobiście hamuję silnikiem, ale w ostatniej chwili, np. przed rondem. Krótkie dystanse, niezbyt duże prędkości... Zresztą nawyk hamowania silnikiem trzeba mieć choćby po to, aby zahamować, jeśli urwie nam się linka hamulca... No i jeszcze generalnie powinno hamować się przednim hamulcem, wiadomo, nie na mokrej nawierzchni (chociaż po jeździe bokiem przed skrzyżowaniem, gdzie miałem czerwone, hamuję obydwoma hamulcami), ale na suchej czemu nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:54, 23 Sie 2009
maniak
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


uważajcie przy hamowaniu silnikiem w jawce! mi przez to ścieło frez na dźwigni zmiany biegów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:46, 23 Sie 2009
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


A gdzie na dźwigni zmiany biegów masz frez? Bynajmniej u mnie takiego nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:25, 25 Sie 2009
maniak
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


mlody1432 napisał:
A gdzie na dźwigni zmiany biegów masz frez? Bynajmniej u mnie takiego nie ma.


jak rozpoławiasz silnik to tam gdzie wchodzi ta dźwignia jest seger i po jego zdjęciu możesz wyciągnąć tą dźwignie i przestawić sobie w inne miejsce


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:49, 25 Sie 2009
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


To o ile się nie mylę, to tam jest wielowpust Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
3a2 biegi
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin