Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » 3 pytania Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
3 pytania
PostWysłany: Pią 8:12, 28 Sie 2009
konrad0901
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ełk
Płeć: Mężczyzna


zmieniłem cylinder na ten ala 60 cm i pytania
czy wieksza przerwa miedzy cylindrem a głowicą jest normalna na 60 cm ??
i czy na nowym cylindrze takie dziwne ocieranie słychać to normalne nie ??
po zmienieniu jawka na jedynce normalnie jedzie zmienie na 2 i gaśnie co jest ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: 3 pytania
PostWysłany: Pią 12:51, 28 Sie 2009
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


Cytat:
czy wieksza przerwa miedzy cylindrem a głowicą jest normalna na 60 cm


tak, to norma. U mnie też tak jest

Co do ocierania to raczej słyszalne być nie powinno. Ale też nie mam pewności w 100%


Cytat:
po zmienieniu jawka na jedynce normalnie jedzie zmienie na 2 i gaśnie co jest ???


Zasada docierania nowych elementów silnika jest prosta: moto odpalasz, stawiasz i sobie pracuje na jałowym. NIE JEŹDZISZ!!! Dopiero po wstępnym dotarciu można wsiąść i delikatnie jechać. Sa etapy któych należy sie trzymać, w przeciwnym razie energia i ciepło wytwarzane podczas pracy silnika (docieranego wstępnie) będzie tak duże że doprowadzi do spuchnięcia tłoka, ewentualnie zatarcia się silnika.

Nowe elementy mocno o siebie trą. Przy tarciu silnik sie ostro grzeje.

Jeśli nie zachowujesz w tym ładu i porządku, i od razu jeździsz to sie nie dziwie ze ci gaśnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:20, 28 Sie 2009
Jawek 50
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Poddębice
Płeć: Mężczyzna


Widzę że Trinixi powróciła Smile

Co do tego postawienia moto na wolnych to ja się nie zgodzę, zmieniłem same pierścienie (simsonowskie) i nie mogłem motoru upchnąc ale jak odpalił to jak puściłem gaz to od razu mi zgasł Smile więc ja nie jestem pewny czy moto na świeżych częściach da się zostawić że by sobie popyrkał...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:41, 28 Sie 2009
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


Prawda. Jak ma się silnik w częściach to zaraz po złożeniu jest wszystko rozregulowane i niedopasowane tak jak powinno być.

Prawda, zaraz po remoncie powinno się zostawić na wolnych Obr, ale w praktyce to raczej niemożliwe. Żeby wszystko ustawić, silnik musi być bardzo rozgrzany, a na dotarciu to raczej niezalecane.

Moim zdaniem najlepiej zrobić 100km+ i dopiero wtedy wszystko dokładnie ustawić. Wolne obroty, gaźnik i w ogóle wszystko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Pią 16:52, 28 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:52, 28 Sie 2009
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


Jest rozregulowane, ale zostawienie motoru na wolnych obrotach nie oznacza też że odpalamy, stawiamy motor i idziemy na obiad. Pierwsze chwile trzeba staćobok, regulować, kombinować byle nie gasł.

Ale głównym założeniem docierania jest NIEOBCIĄŻANIE silnika, czyt. nie siadamy na niego z tyłkiem żeby się bujnąć szosą ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:10, 28 Sie 2009
konrad0901
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ełk
Płeć: Mężczyzna


okej dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:12, 28 Sie 2009
maniak
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


należy docierać na wyższych obr ponieważ się nie robi taki próg a nie na taki aby tylko wał się obracał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:42, 29 Sie 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Dla sprostowania.
Docieraj tak jak pisała Trinixi ale od czasu do czasu daj mu w rurę żeby nie było progu tak jak kolega wyżej napisał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:34, 29 Sie 2009
konrad0901
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ełk
Płeć: Mężczyzna


a z tym dzwiękiem dziwnym to chyba nic nie ????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:00, 29 Sie 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


mam pytanie a nie chcę zakładać nowego tematu, a mianowicie Czy da się zrobić samemu szlif cylindra ? pozdro i dzięki za odp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:53, 29 Sie 2009
konrad0901
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ełk
Płeć: Mężczyzna


jak masz czym to joo bo ręcznie to nie wyjdzie tak idealnie jak maszyną


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:06, 29 Sie 2009
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Samemu zrobisz szlif ale jak masz tokarkę i trochę wiedzy. Tylko żeby ci nie przyszło do głowy robienie szlifu wiertarką nawet stołową bo zrąbiesz cylinder. Lepiej kupić tłok z pierścieniami zawieść cylinder do tokarza. On powinien zrobić ci szlif za 20zł albo odpowiedni załącznik do pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:32, 29 Sie 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Oddaj do tokarza, ja jak dawałem do przetoczenia czeski cylek 50cc na 60cc to zapłaciłem 30 złociszy i jestem bardzo zadowolony. Bez tokarki nie da się tego zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:32, 30 Sie 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


a jeszcze jedno po czym poznać że jest to cylinder czeski czy polski


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:50, 30 Sie 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Na przylgni przy oknie wydechowym jest wybite A, B lub C, w zależności od grupy selekcyjnej. Tak w fabryce kojarzyli wymiarami tłoki z cylindrami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
3 pytania
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin