Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane » Gwint w cylindrze. Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gwint w cylindrze.
PostWysłany: Nie 21:03, 08 Lip 2012
Kroczunio
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna


Siemaneczko,mam bardzo irytujący problem z moją Jawą,otóż.
Kiedy jeszcze x lat temu mój Tatuś nią jeździł nagwintował cylinder na śrubę 10,ponieważ przegwintował , czy jakoś tak.
Chodzi mi o wejście kolanka do cylindra. No i wszystko było piękne aż do dziś.. Gwint się s****ił i kolanko trzyma się tylko na jednej śrubie,a gdy się trzyma na jednej śrubie to nie dociska uszczelka i moja jawa chodzi jak bestia, nie do wytrzymania..
Jak pewnie wiecie, bardziej nagwintować się nie da(bo na kolanku nie ma tyle miejsca),Ojciec twierdzi że trzeba kupić nowy cylinder,a ja nie chcę kupować Chinola ,bo nie dawno miałem szlifa oryginalnego cylindra. Moje pytanie brzmi, czy znacie jakieś sposoby,aby to naprawić, nie wiem nasmarować jakimś klejem gwint,żeby trzymało na " dębowo" lub ..cokolwiek?

Pozdrawiam Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:57, 08 Lip 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


najlepiej dorwać inny czechosłowacki cylinder, albo iść do tokarza żeby wytoczył tulejkę redukcyjną (nagwintować na 12 i na taki sam wymiar tulejkę a w środku albo 10 albo 8 i powinno być dobrze)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:09, 08 Lip 2012
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Można zaspawać to tigiem , a potem symetrycznie wywiercić i nagwintować (koszt 20zł).I na przyszłość , nie wkręcaj tam śruby bo gwint znowu zerwiesz , tam ma być szpilka.Na pewno tańszą opcją nie będą kleje bo za tubkę dobrego który wytrzyma takie warunki trzeba dać te 20-30zł.A i zawsze nie ma pewności Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:10, 08 Lip 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Zrób sobie na szpilkę tzn wkręć kawałek śruby z odpowiednim rozmiarem z uciętym łebkiem za pomocą kontra najlepiej utwardzanej 8,9 wystarczy na dwuskładnikowym kleju do alu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:17, 08 Lip 2012
Kroczunio
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna


Wielkie dzięki Panowie,na pewno coś wykombinuje z waszymi pomysłami,gadałem z Tatą i chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zrobienie na tzw szpilkę, dziękuje,napisze jakie efekty jak zrobię Smile
Btw,jakie polecacie uszczelniacze odporne na temperaturę?
Kiedyś miałem taki silikon z Szika,który po posmarowaniu w miejscach gdzie była nieszczelność , robił się elastyczny i dobrze przylegał,przy czym dobrze uszczelniał,niestety mi się skończył,wyrzuciłem opakowanie i zapomniałem jak on się nazywał.
ostatnio kupiłem masę uszczelniającą ,oczywiście odporną na temp., ale ona jest do du**, bo po związaniu robi sie twarda i pod wpływem wibracji odkleja się i odpada.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kroczunio dnia Nie 23:17, 08 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:02, 09 Lip 2012
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


A nie prubowałes poprawić tego gwintu? Czasami jest tak ze wystarczy przjechac gwintownikiem, dać nowa srube i po sprawie. Ja by sprubował zawieść ten cylinder to jakiegos sprytnego tokarza moze by wkleił tam jakis gwint dorobiony...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:55, 09 Lip 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Zazwyczaj w aluminium nie da się poprawić gwintu jak jest zjechany na ten sam rozmiar. To najgorszy metal według mnie do takich rzeczy tutaj najlepszą sprawą będzie szpilka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:14, 09 Lip 2012
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


Stachu a jak zerwiesz gwintw głowicy? Można dorobić tulejke i wstawic na kleju. W tym przypadku można by zrobić jak samo. Wiem jak jest z aluminium, temat znam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:34, 09 Lip 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Do głowic najlepszą jest metoda heli coil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:04, 09 Lip 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


można dać nadwymiarową świecę, ale to mało sensowne bo do wymiany wciąż trzeba szukać większego gwintu, oprócz heli coil (sprężynki) można spokojnie zaspawać, to zwykły silumin więc nie ma z tym problemu i nagwintować od nowa. Tulejki są trochę gorsze pod świece ze względu na rozszerzalność cieplną, lubią się wyrwać.
Co do uszczelniania to najważniejsza jest powierzchnia przylegania, jeśli wszystko jest ok to uszczelka w zupełności wystarcza. Jeśli koniecznie chcemy czegoś dodać to zależy od efektu jaki ma być, ja dałem hermetyk (to jest chyba jakiś klej żywiczny, ale Wurth'a a nie polski) do SHL bo chciałem zrobić tak jak kiedyś to robili. Jak remontowałem ogara to miałem klej do składania silników, czerwony, dość elastyczny, nigdy nie wysychał do końca ale na dzień dzisiejszy oceniam że choć skuteczny to mało estetyczny. Teraz są lepsze specyfiki i w różnych kolorach, najlepsze są produkty dedykowane do silników, niektóre można stosować nawet na zaolejone powierzchnie. Można też używać silikonu, samego lub z uszczelką, co ważne cienka warstwa i składać po wyschnięciu dopiero (lub częściowym wyschnięciu). No i czytać instrukcje obsługi każdego preparatu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:10, 09 Lip 2012
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


u mnie tam są szpilki 13. dziury od kolanka musiały być uciente do połowy ale jest dobrze.ta szpilka od strony gdzie tłumik sie wygina musi być ok 10 cm i wstawiona tulejka albo dużo podkładek, bo nie zmieści się nakrętka między szpilką a kolankiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:12, 09 Lip 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


moskit122 napisał:
można dać nadwymiarową świecę, ale to mało sensowne bo do wymiany wciąż trzeba szukać większego gwintu, oprócz heli coil (sprężynki) można spokojnie zaspawać, to zwykły silumin więc nie ma z tym problemu i nagwintować od nowa. Tulejki są trochę gorsze pod świece ze względu na rozszerzalność cieplną, lubią się wyrwać.
Co do uszczelniania to najważniejsza jest powierzchnia przylegania, jeśli wszystko jest ok to uszczelka w zupełności wystarcza. Jeśli koniecznie chcemy czegoś dodać to zależy od efektu jaki ma być, ja dałem hermetyk (to jest chyba jakiś klej żywiczny, ale Wurth'a a nie polski) do SHL bo chciałem zrobić tak jak kiedyś to robili. Jak remontowałem ogara to miałem klej do składania silników, czerwony, dość elastyczny, nigdy nie wysychał do końca ale na dzień dzisiejszy oceniam że choć skuteczny to mało estetyczny. Teraz są lepsze specyfiki i w różnych kolorach, najlepsze są produkty dedykowane do silników, niektóre można stosować nawet na zaolejone powierzchnie. Można też używać silikonu, samego lub z uszczelką, co ważne cienka warstwa i składać po wyschnięciu dopiero (lub częściowym wyschnięciu). No i czytać instrukcje obsługi każdego preparatu.


Hermetyk klej anaerobowy nie głupia sprawa tylko ciężko się go pozbyć zaschniętego Wink a i zasycha tylko w kontakcie z metalem przy braku dostępu powietrza. Więc na dość mocno pokaleczone ścianki nie nada się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stachu.G dnia Pon 19:14, 09 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:09, 09 Lip 2012
Kroczunio
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna


To jest tak, spróbowałem metody którą zapodał Stachu.G , a mianowicie SZPILKĘ.
Kupiłem dwuskładnikowy klej, pojechałem na stare mieszkanie,poszedłem do piwnicy,gdzie można znaleźć dużo skarbów do Jaweczki,gdyż kiedyś tam stała rozkręcona Wink
znalazłem z ojcem tą szpilkę,która pasowała idealnie Smile
Zrobiłem nową uszczelkę,dopasowałem kolanko do cylindra,rozrobiliśmy klej,wysmarowaliśmy gwint i teraz czekam aby związało,jest napisane że wiąże do 24H, tak więc pozostaje czekać,myślę że będzie trzymało jak ZŁE Smile
oto fotka tego kleju - [link widoczny dla zalogowanych]
a to zdjęcie już z włożoną szpilką - [link widoczny dla zalogowanych] ( ten czerwony syf to pozostałości po poprzednim silikonie,nie miałem czasu żeby wyczyścić ,jutro to zrobie:D )
miejmy nadzieje że wszystko ładnie zwiąże ,będzie sie ładnie trzymać i będę mógł spokojnie śmigać , jutro powiem jakie są efekty!
Dziękuję!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kroczunio dnia Pon 22:11, 09 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:35, 09 Lip 2012
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Może się wtrącę, bo temat lekko zszedł na uszczelniacze typu silikon, nie wiem jak wy, ale ja takowego przy składaniu kilkukrotnie dekla od sprzęgła, między uszczelką dawałem uszczelniacz dekarski, bo miałem takowe cudo i trzyma elegancko. Ale to tak przy okazji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:16, 10 Lip 2012
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


A pamiętacie taki cos co sie nazywa zalzajer jak to chyci.... to koniec mocy... Niw mogłem kiedyś cylindra sciągnąć w simie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gwint w cylindrze.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin