Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » silnik-chłodzenie/przegrzewanie się Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
silnik-chłodzenie/przegrzewanie się
PostWysłany: Pon 15:43, 14 Maj 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


witam
od zawsze wiadomo było że silniki stosowane w jawkach szybko się grzeją, nawet przy b.dobrym ustawieniu zapłonu. Ostatnio mój brat zwrócił uwagę na to, że w pancerce (temat głównie jej dotyczy) przedni błotnik (imitacja dzioba kaczki :P) blokuje swobodny napływ powietrza na głowicę i cylinder.

i jak sie przyjrzałam to musze mu przyznać rację. czy myslicie że to jest powodem słabego chłodzenia silnika?

w końcu owy błotnik jest w zasadzie takiej samej szerokości co sam cylinder i powietrze go omija i nie ma tego pożądanego chłodzenia.

zastanawiałam się and zmianą błotnika, ale to zmieniło by totalnie charakter motoru, to nie byłaby już ta jawa Smile znacie jakiś sposób, żęby powietrze leciało NA cylinder, a nie OBOK???

ps-nie abrdzo wiem w jakim to dać dziale więc umieszczam w problemach technicznych. w razie czego zostanie przeniesiony SmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:55, 14 Maj 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


są sposoby ,jest do tego potrzebna spawarka i kawał blachy byś mogła na błotniku zrobić takie wloty powietrza i poprowadzić te wloty żeby kierowały się na cylinder i oto masz lepsze chłodzenie możesz też przymocować na cylinder większy radiator który by też wspomagał chłodzenie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:52, 14 Maj 2007
Szyszka
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Kam@$, Trinixi: to ja bym proponował wykręcić błotnik, zrobić taką dziure dość wielką w kształcie kwadratu-prostokąta, na to dać jakąś metalową bardzo dobrze dziurkowaną siatke, przyspawać i pomalować (ale wtedy będzie cylka błotem chlapało jak pojedziesz po deszczu), a można tez nad innym sposobem pomyśleć np. wiatrakiem lub chłodnicą małą :P ale ten wiatraczek dużo nie da, znam kumpla co ma taki w motorynce i to raczej tylko dla patentu, a z tą chłodnicą to też nie zbyt kuszący pomysł. Do zmiany błotnika też nic to nie da może i będzie miał troszke większy nalot powietrza na cylka ale prawie że to samo na jedno wychodzi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:55, 14 Maj 2007
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


ja wiem moze i ma sabe chłodzenie ale zawsze jakies konstruktorzy to musieli przemyslec zrobili tak a nie inaczej ja bym tego nie ruszał tylko bym to tak zostawił po co sie bawic w przróbki lepiej nie rozgrzebywac gówna bo zacznie smierdziec tyle lat jezdzi tak ze jej nic nie powinno byc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:56, 14 Maj 2007
maciek-konik
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


trinixi jesli tak zalezy Ci na chłodzeniu to zrób chłodnice Wink W pancerce nie będzie to takie trudne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:05, 14 Maj 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Najlepiej Trinixi to kup sobie troche aluminium i lut i dolutuj większe żeberka i będzie lepsze chłodzenie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:08, 14 Maj 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


puzon jak można dolutować większe żebra?? przecież temperatura rozpuszczania cyny wynosi około 100C a silnik czasem do takiej się nagrzewa i może to wszystko poodlatywać Hrm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:19, 14 Maj 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Ja nie muwie o cynie tylko o specjalnym lucie do aluminium on topnieje w tem. 400C a nie w 100c.Tu jest link z aukcją do tego lutu: http://idg.allegro.pl/show_item.php?item=189913368


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:15, 14 Maj 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


raczej na lutowanie większych żeberek się nie piszę Smile nie bardzo mi się uśmeicha taka robota

maciek-konik: w jaki spósób zrobić tą chłodnicę??? bo nie bardzo mam wyobrażenie tego. mógłbys mi to jakoś przybliżyć ?? Smile

ps-misiak co do konstruktorów, którzy tak zrobili jawke... wiesz malucha tez robili jacyś konstruktorzy i wymyślili tak debilne rozwiązania, że czasem to tylko się za głowe złapać Smile więc niejednokrotnie popełniane były błędy, celowo lub tez nie. mamy XXI wiek, dziś wiemy więcej niż 30-40 lat temu kiedy wymyślano patenty na jawki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:23, 14 Maj 2007
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


ja bym wiatraki i radiatory zamontował bo to chyba najłatweijsze rozwiazanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:07, 15 Maj 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


W pancerce jest nad cylindrem i głowicą umieszczony rodzaj owiewki, czasem niezbyt poprawnie opisywany jako "tunel", wykonany z takiej samej blachy stalowej jak pozostałe elementy osłon. Gdyby na jego wzór wykonać podobny, ze stali lub laminatu, tyle że o większej szerokości "na wlocie" czyli z przodu, to chłodzenie powinno się poprawić. Można też, zwłaszcza na głowicy, przyspawać (a raczej oddać do przyspawania w warsztacie) pionowe lub skośne żeberka radiatora. Zwróćcie uwagę, że Jawka ma wszystki żebra głowicy i cylindra ustawione poziomo - to, niestety, nie jest najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o oddawanie ciepła. Można też pokusić się o ponacinanie żeberek cylindra wpoprzek - takie porozcinane żeberka bywały czasem stosowane w silnikach sportowych, to podobno też poprawia chłodzenie. Jak notorycznie pojawiają się problemy z przegrzewaniem, to można też użyć chłodniejszej świecy, np. F95 zamiast F75, lub BP7HS zamiast BP6HS. Jeszcze jedna uwaga: cylinder i głowica Jawki mają żeberka umieszczone w małych odległościach od siebie, co jest dobre jeśli silnik jest omywany strumieniem powietrza o dość dużej szybkości. Czyli ciekawostka: czasem okazuje się, że przesadnie wolna jazda i "oszczędzanie" silnika niekoniecznie wychodzą mu na zdrowie! Tak na marginesie: Trinixi, z jakimi prędkościami zwykle jeździsz? Zbytnia delikatność może być niewskazana...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:52, 15 Maj 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Złe ustawienie gaźnika (za uboga mieszanka), za mało oleju lub słabej jakości w mieszance też mogą powodować przegrzewania. Z resztą silnik chłodzony powietrzem jest odporniejszy na przegrzania niż chłodzony cieczą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:26, 15 Maj 2007
maciek-konik
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


kiedys ktos dał w shoutboxie foty simsona z chłodnica, mozna tez tak zrobic. Czy ktos pamięta tego simsona ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:34, 15 Maj 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


leśnik ja zwykle jeżdże tak 50 km/h, teraz zapewne nie będzie aż tyle, bo motorek na dotarciu, więc wolę go oszczędzać, ale potem prędkość średnia wzrośnie dp 55-60 km/h Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:50, 15 Maj 2007
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


Trinixi słuchaj pogadam z adkiem on znowu wymysli jakis genialny patent :P i ci napisze albo sam cos wymysle moze zamontuj wiatrak normalny nad cylindrem ale według mnie nie ma co z tym robic jawki sie w motyl grzeją czy pancerka czy mustang


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
silnik-chłodzenie/przegrzewanie się
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin