Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Orlen 2T semisynthetic Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 21:28, 26 Maj 2008
kuki100
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn


no ale mixol też jest do silników 2 suwowych. Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:51, 26 Maj 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


mefistoster napisał:
Kam@$ napisał:
Mefisto,przecież Carlube jest do skrzyni,takowy posiadam.


ale to nie jest olej przekładniowy, tylko do silników 2 suwowych.
[link widoczny dla zalogowanych] mam ten pośrodku.


Zapomniałem że firma nie robi jedynego oleju tylko różne ale musiałem się upewnić.

A co do Mixola to patrzcie na to Exclamation :

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest zapchane kolanko w 023.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:06, 26 Maj 2008
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Jak kupowałem ten olej to gość powiedział mi, że gówna mi nie sprzeda (czyt. mixola).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:41, 27 Maj 2008
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Kam@$ napisał:
mefistoster napisał:
Kam@$ napisał:
Mefisto,przecież Carlube jest do skrzyni,takowy posiadam.


ale to nie jest olej przekładniowy, tylko do silników 2 suwowych.
[link widoczny dla zalogowanych] mam ten pośrodku.


Zapomniałem że firma nie robi jedynego oleju tylko różne ale musiałem się upewnić.

A co do Mixola to patrzcie na to Exclamation :

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest zapchane kolanko w 023.


tak zaphanego kolanka to jeszcze nie widziałem Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:35, 27 Maj 2008
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


W moim 023 kolanko jest podobne, no może mniej, ale przelot jest mniejszy od standardowego o jakieś 4mm...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:34, 27 Maj 2008
Pawel zx10r
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk


hmm nie wiem czemu ale ja jestem zwolennikiem starego mixola Rolling Eyes
moim zdaniem stare silniki to stare oleje ,heheh ale wydaje mi sie że taki lepszy olej można lać dopiero po generalce silnika,co nie??ponieważ jak zmieni się ze zwykłego na semisynthetik to wypłucze cały nagar i się robią przedmuchy,bynajmniej tak się dzieje w silnikach 4t Wink


A co do kolanka wyżej w życiu nie widziałem takiego nagaru,a zawsze używam mixola,czyli to może świadczyć że może robisz złą mieszanke Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawel zx10r dnia Wto 10:39, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:04, 27 Maj 2008
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Jedynie co może Ci wypłukac to łożyska, a nagar jak zacznie odpadac to spadnie do rury.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:34, 27 Maj 2008
Pawel zx10r
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk


no tak,a co do nagaru w głowicy i na tłoku ,to chyba zapomniałes??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:55, 27 Maj 2008
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Nie nie zapomniałem. Jakiej wielkości odpadnie Ci ten nagar dajmy na to z tłoka ? 1mm x 1mm x 1mm ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:01, 27 Maj 2008
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Oleju nie można lać ani za dużo ani za mało !!!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gniewny dnia Wto 15:02, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:17, 27 Maj 2008
Pawel zx10r
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk


mefistoster napisał:
Nie nie zapomniałem. Jakiej wielkości odpadnie Ci ten nagar dajmy na to z tłoka ? 1mm x 1mm x 1mm ?


no chyba nie zabardzo wiesz o co mi chodzi,załużmy mam sobie silnik od jawki po xx przebiegu,który jezdził na mixolu,i nagle zmieniam sobie na semisintetik!no i co się może dziać,masz nagar w głowicy i na tłoku,między głowicą masz usczelkę,lepszy olej może rozpuscić ci ten nagar(ponieważ w pewnym stopniu działa uszczelniająco) i wtedy "mogą"powstać przedmuchy!wiadomo w jawce niema to jakiegoś ogromnego znaczenia,bo wystarczy sciągnąc głowicę wyczyscić wszystko z nagaru i założyć nową uszczelkę,w przypadku większych silników 4t jak i również 2t(choć w mniejszym znaczeniu) oznacza to remont generalny silnika.
głównie tak się dzieje w silnikach samochodowych,tu podaje tylko przykład.głównie chodzi mi o to że po zmianie oleju na lepszy np z minerala na syntetik trzeba wiedzieć że silnik się rozczelni.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:10, 27 Maj 2008
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


Co do oleju to polecam 2T semisyntethic bo jeżdże na nim już rok i jawka o wiele mniej kopci, a na tłoku jest znacznie mniej nagaru. Jak wygląda kolanko trudno powiedziec ale na pewno nie jest zaklejone nagarem...

Co do mixola - jest (u mnie) tańszy od 2T o 2 złote... a róznica jest ogromna...

Spotkałam się z opinią, że "mixol chroni silnik przed zatarciem, ale nie smaruje go"..... ile w tym prawdy? nie wiem, nie jestem specjalistą, ale na pewno jest w tym trochę racji...

Ja po przejechaniu 1000 km po remoncie silnika leje 2T w stosuknu 1:42 ... wtedy wiem, że będzie ok. Jawka nie kopci mocno, świeca jest jasnobrązowa... wszystko ładnie. Pali od 1-2 kopa.

Polecam 2T semisynthetic


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:45, 27 Maj 2008
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


Popieram przedmówczynie. Sam leje olej pół syntetyczny i jest dobrze ( a leje go w stosunku 1:50 ale teraz na dotarciu to tak ok. 1:40/45 i jest świetnie) ogar nie kopci ale i ma też dobre smarowanie i ogólnie to nie narzekam Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon93 dnia Wto 19:46, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:01, 28 Maj 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


gniewny napisał:
Oleju nie można lać ani za dużo ani za mało !!!
[link widoczny dla zalogowanych]


czyli mamy lać tyle oleju ile jest napisane na opakowaniu od oleju?? szczerze mówiąć ciężko mi w to uwierzyć ale być może tak jest, nie jestem aż takim profesjonalistą żeby to wiedzieć super dokładnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:42, 28 Maj 2008
AdiK
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


A jeżeli pierścienie sie zapieką to ratunkiem jest tylko kupno nowego tłoka i pierścieni czy da sie jeszcze cos z tym zrobić? (bez zdejmowania cylindra)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdiK dnia Śro 7:42, 28 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Orlen 2T semisynthetic
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin