Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny... » Jawa 50 typ 20 - rocznik 1976 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 9:56, 25 Cze 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Small up.
W maju o mało nie skasowałem parcholiny, skończyło się na jako tako kontrolowanym poślizgu na rondzie i delikatnym pocałowaniem tylnym kołem krawężnika. Jednak czasem lepiej myśleć w czasie jazdy... Smile
Tydzień temu szybka akcja pt. "Jurek, w piątek mamy wstawić maszyny na wystawę, bo coś tam robią na bulwarze.", z wrażenia nawoskowałem sprzęta, porobiłem parę zaprawek, podokręcałem śruby i uwaga (Mr. Green) : po przeszło roku wymieniłem śrubki od przełącznika na przedniej lampie. Kupiłem je jeszcze przed maturą i tak ochoczo podmieniałem Mr. Green.
Parę razy odwiedziłem nią uczelnię, nawet na doktorkach robiła małe wrażenie, nie wspominając o tym, że kumpel specjalnie czekał przeszło pół godziny na to, żeby zobaczyć jak Jawera odpala.
Sen zimowy w sumie był, ale jednego dnia pękłem, troszkę poślizgałem się na śniegu na podwórku.
W zeszłym roku na złomie dorwałem odwłok z bagażnikiem, który można bez żadnego wiercenia dziur zamontować do maszyny. Wczoraj połapałem się, że to bagażnik od simsona schwalbe z porządnie dorobionymi mocowaniami do Jawerki. Jak przywrócę mu dawny blask, to może zamontuję na próbę.
No i dalej gablota mota na opony wstęgę szos... Obecny przebieg ~16600km. Bez remontu.
Słit focie z frajerdeja:
http://images40.fotosik.pl/1658/c416ff35f4e8415dmed.jpg
http://images40.fotosik.pl/1658/23e563c7bf5163f0med.jpg
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b77113a6782af7a3
I na filmiku 1:55, ok. 3:30 i 5:00 - http://www.youtube.com/watch?v=gxuSM1RWVOY&feature=relmfu .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:14, 25 Cze 2012
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Taa, jawa zawsze i wszędzie Mr. Green Jak widze tą twoją parcholine to sie łezka w oku kręci, tęsknie za moją, za czasem jak jeszcze była poskładana


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Pon 11:14, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:30, 23 Gru 2013
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


UP. Znaczący krok nastąpił.

Jakoś w październiku czy listopadzie przewalałem garaż w poszukiwaniu czegoś tam, natknąłem się na moduł zapłonowy, o którym kiedyś tutaj pisałem. Młody pisał mi niegdyś, że miałem za słabe trafo i dlatego moduł nie działał, w przypływie gotówki zamówiłem odpowiedni transformator...

Kilka dni ponownego rozmyślania, lutowania, w końcu rozbebeszyłem jawkę, podpiąłem kilka przewodów, zalałem gaźnik i... Skubana odpaliła!

Co prawda radość była chwilowa - po 3 przegazówkach strzelił kondensator, ale jak to się zbierało... Michau w Boryszynie z takim modułem to by mi zleciał z motonga! Mr. Green

Dokupione nowe kondensatory elektrolityczne, zmieniony jeden rezystor na mocniejszy (Pepikowi taki jak miałem skończył się, nie chciałem ryzykować), pomodziłem obudowę, spiąłem w kupę, pomalowałem, czeka teraz na poświąteczną nudę - zmiana cewki, albo dorzucenie nowej, dorobienie kawałka nowej instalacji elektrycznej i szu....

Tak to wygląda:
http://bikepics.com/pictures/2625963/
http://bikepics.com/pictures/2625964/
http://bikepics.com/pictures/2625965/

Poza tym... Jawka objeździła Boryszyn, czyli jakieś 130km w jeden dzień chyba, nie pamiętam, raz skończyła mi się linka gazu, kolejnym razem ślimak, nic poza tym... Sprzęgło się kończy, szlif coraz bliżej, ale o dziwo rozwija coraz większe prędkości, a nie mniejsze, nie rozumiem tego troszku...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:41, 25 Gru 2013
michal_b17
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zielonej Góry
Płeć: Mężczyzna


Irzyk napisał:
... Michau w Boryszynie z takim modułem to by mi zleciał z motonga! Mr. Green




Ja sobie kategorycznie wypraszam takie insynuacje w stosunku do mojej osoby Smile ! NIe byłem aż tak nie trzeźwy żeby spaść z tej twojej parcholiny ;D !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:31, 18 Kwi 2014
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Ehe, ta jaasne. A skleroza nie boli panie dziejaszku :P.


EDIT: Grzejemy. Pepik pisał że wolał tyrystorem modułu sterować cewką świetlną, u mnie powodowało to przerywanie w zakresie wysokich obrotów, takich których jeszcze używam podczas jazdy. Cewki nie dorabiałem, cały moduł zasilam jedną cewką zapłonową. Wszystko sklecone w całość. Jeździ. Teraz trochę będę nią jeździł do szkoły, spalanie dużej Jawy co prawda jest niskie, ale Jawką to ja zawsze lubiłem jeździć.

http://bikepics.com/pictures/2661004/
http://bikepics.com/pictures/2661005/
http://bikepics.com/pictures/2661007/
http://bikepics.com/pictures/2661008/
http://bikepics.com/pictures/2661010/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:16, 19 Kwi 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jak z modułem lepiej pali?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:25, 19 Kwi 2014
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Ogółem na plus. Jest w stanie utrzymać niższe wolne obroty, w czasie testów palił za pierwszym niezależnie czy był ciepły, czy nie. Narazie muszę pojeździć, żeby cokolwiek sensowniejszego móc powiedzieć. W każdym bądź razie jakbym wiedział że to tyle będzie kosztowało, ile ja wydałem na ten burdel, to bym się za to nie zabierał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:40, 19 Kwi 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jak już jest rozgrzany dosyć mocno to też odpala za pierwszym czy trza go popchnąć? Ile Cię to wszystko kosztowało?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:03, 20 Kwi 2014
Slawula9
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna


Na te humorki w paleniu na ciepłym silniku to znalazłem rozwiązanie.Świeca Bosch już nie pamiętam jakie oznaczenie świecy rozwiązuje sprawę.Oczywiście jeśli silnik jest odpowiednio wyregulowany.A co do zapłonu to gratulację ,to ten schemat co był na forum czy jakiś nowy??Bo pamiętam że ludziom nie chciało to chodzić .Układ czymś zalałeś ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slawula9 dnia Nie 16:06, 20 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:29, 20 Kwi 2014
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Nie ufam Boschowi, może i dobre rzeczy robi, ale mam prywatne, możliwe że bezzasadne uprzedzenie co do niego.

Tak, to schemat z forum, układ pewnie nie działał przez zbyt słabe trafo - tak było w moim przypadku na początku. Niektóre elementy mam inne - jeden kondensator na wyższe napięcie i zbierające niższy ładunek, bo 100uF w układzie RC zbyt duży opór stawiał. Co prawda potem jeszcze inny myk zrobiłem, no ale... Pewnie setka teraz też by była OK. No i mam tyrystor C106M, a nie TIC - tańszy, a w sumie to samo. A i jeszcze rezystor 120 Ohm wstawiłem 5W, połączenia - skrętki wywaliłem, bo od drgań możliwe że by się luzowało, lut to jednak lut. Układu nie zalewałem. Bawiłem się silikonem rozgrzewanym, ale teraz licho co z niego zostało. Jeśli drgania spowodują jakieś mechaniczne uszkodzenia, będę myślał nad usprawnieniem. Mi zależało na zamknięciu całości w pudełku, co by jakaś woda tego nie zalała.
Pepik najpierw zrobił coś takiego: http://www.jawa.xf.cz/index.php?page=tyristor-30let
Ostatnio, jak wróciłem do dokończenia modułu, znalazłem na jego stronie ulepszony nieco, ten: http://www.jawa.xf.cz/index.php?page=tyristor_zap .

Pojeździłem dzisiaj Jawką parę km, przy niskich obrotach coś zapłon gubiła, ale to tylko raz mi się zdarzyło, maksymalnie jakieś 68km/h pojechałem, ale dzisiaj paskudny wiatr wiał, do tego mam jakąś dziwną benzynę zalaną - coś mi nie pasuje, w każdym pojeździe w którym mam ją zalaną coś sprzęt świruje. Spalanie raczej na pewno mniejsze, nie trzeba tak dusić jeśli chodzi o podniesienie przepustnicy żeby się godziwie rozpędzić. A poza tym dalej testy, testy, testy.

Koszta. Płytkę miałem za darmo, podzespoły elektroniczne kupione parę lat temu kosztowały pewnie ze 2 dychy. Trafo jakoś koło 50zł, durna obudowa to kolejna dycha, złączki, tyrystory do wymiany (uśmierciłem dwa Mr. Green), rezystor 120R i inne dupelere też na pewno 2 dychy wyniosły. Dałoby się taniej, na pewno. Pod koniec już miałem gdzieś kolejne koszta, chciałem to wpakować i zamknąć ten temat. Kiedyś Marcek z motomaniaków sprzedawał gotowe moduły za 4 czy 6 dych... Głupi byłem i jestem Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Nie 21:30, 20 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:16, 21 Kwi 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Trafo kupowałeś na specjalne zamówienie? Jak umiesz to podaj jakieś namiary. Takie zwykłe trafo z zasilacza po podłączeniu odwrotnym nie wyrabia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:24, 21 Kwi 2014
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Wyrabia, tylko za małą moc miały te, które miałem w zanadrzu. 2x6V po 8VA na każde, czyli 16VA, a na wyjściu 230V. Kupowałem na allegro albo w sklepie internetowym. Chyba to drugie - akurat ten który chciałem nie był dostępny na allegro ,ale wynalazłem ichni sklep. Do montażu PCB na płytce, w sumie możnaby się pokusić o zrobienie płytki specjalnie dla trafo, z umieszczeniem elementów modułu, pożarłoby to znacznie mniej miejsca, aniżeli w moim przypadku. Bo zrobienie płytki to już pierdoła Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:43, 15 Maj 2014
Piotr20p
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sandomierz
Płeć: Mężczyzna


Świetna Jawa 20p, też jestem właścicielem świeżo zakupionego egzemplarza z 1976r w podobnym kolorze (wyżej foty) Mr. Green

Kolego powiedz, jaką świecę masz obecnie wkręconą do jazdy na co dzień?
Mam do Ciebie niezmierną prośbę, mógłbyś zrobić zdjęcie od prawej strony pod kopułą między nogami? Chodzi mi o filtr powietrza i gaźnik, chciałbym zobaczyć jak masz to pomontowane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:14, 28 Paź 2014
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


15 Maj: NGK B6HS. Z czasów, kiedy NGK jeszcze zdarzały się dobre - czyli jakoś od roku istnienia tego tematu. Dzisiaj jeśli miałbym wybierać to jakiś odpowiednik polskiej Iskry, F75, czy jaka to tam powinna być...

Fotka modułu jest, widać tam lekko obudowę filtra... Generalnie niczym się nie różni od typowej Pancerki... Dokładniejszymi fotkami w sob/niedz. mogę dysponować.

28 Piździernik:
Przegoniłem dzisiaj Jawerkę, ostatni raz w tym roku chyba, bo na dojazdy na uczelnię to za zimno, jeździć wokół komina nie ma z kim, no i za zimno, za zimno, za zimno. Jeśli chodzi o moduł zapłonowy, stwierdzam że warto było - pali licho co, zbiera się znacznie lepiej, no wszystko na plus.

Z awarii to w tym roku ścięło mi kliny-wypustki na zębatce do napędu ślimaka, więcej awarii nie przypominam sobie.

Ostatnio wzbogaciła się o nową torbę narzędziową, moduł zabrał sporo miejsca, przez co dobór narzędzi też musiałem zminiaturyzować, a jednak lepiej mieć czym pokręcić, zmienić świecę w razie czego. No i za jakiś czas trzeba będzie zmienić obszycie kanapy, skajka po 38 latach służby ma dość, pęka na środku...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Wto 20:16, 28 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:01, 31 Paź 2014
przemos
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łodź


Super "kaczucha"!!!
Gratuluje!!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jawa 50 typ 20 - rocznik 1976
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny...
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 5 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin