Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Inne motory » Remont Silnika s 38
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Remont Silnika s 38
PostWysłany: Nie 21:46, 03 Mar 2013
B0dzi0
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam! jestem nowicjuszem w remontowaniu silników tego typu, jednak trochę już wiem o silnikach. Chciałem się od was dowiedzieć co potrzebuje na początek ( specjalne narzędzia, części ) do wyremontowania silnika;) już sobie nawet stojak uspawałem w tym celu ;d proszę o podanie mi co potrzebuje i jakie części na 100 % mam wymienic. Pozdrawiam B0dzi0!

Przeniosłem do odpowiedniego działu. Następnym razem czytaj opisy. /mlody1432


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:41, 03 Mar 2013
felix
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna


zależy co trzeba wymienić...wydaje mi się że nie ma sensu wszystkiego wymieniać oszacuj co jest do wymiany...przy remoncie wymień na pewno uszczelki, łożyska ...sprawdź kompresje , zobacz w jakim stanie jest sprzęgło, wał,tłok ,cylinder,musisz sprawdzić wszystko bo może ktoś to już kiedyś wymieniał i nie ma potrzeby
powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez felix dnia Nie 22:43, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:14, 04 Mar 2013
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


Zanim zaczniesz cokolwiek robić poczytaj instrukcję napraw od Rometów, WSK, WFM, SHL książki inż Cichowskiego i tym podobne, tam wszystko jest jasno i przejrzyście wyjaśnione jak należy klasyfikować części i kiedy wymieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:19, 04 Mar 2013
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


A co do narzędzi to te podstawowe + ściągacz magneta wystarczą w zupełności.

Jak chcesz sobie dopomóc w składaniu silnika - użyj śrub imbusowych, zawsze to nieco przyjemniej skręca się motor w kupę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:05, 05 Mar 2013
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


Najprostszy silnik świata który generuje nie przeciętną moc. Nie ma że góra nie ma że wiatr. Praktycznie nie da się go źle złożyć. Bez względu na stan pasowało by wymienić łożyska simmeringi uszczelki i wał jeśli wiesz ze poprzedni już swoje przeżył. Jak zmienisz jeszcze tłoka cylinder i pierścienie i będą one dobre jakościowo to masz maszynę na zawsze. Bardzo polecam te silniczki. Jedynie co trzeba przy nich często sprawdzać i dbać to zapłon. Regularny serwis i możesz jechać wszędzie. Toteż zwróciłby uwagę na elementy zapłonu. wymieniłbym takie części jak kabel fajka przeszlifował platynki i wszystko dobrze złożył.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:16, 05 Mar 2013
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


O zapłon w tych silnikach musisz dbać, dobrze ustawić bo nie chce palić na ciepłym itp...
Poza tym silnik prosty a jeśli czegoś nie będziesz wiedział to wal na forum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:30, 06 Mar 2013
krzysiek200
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz


tak jak wyżej podstawowe rzeczy które zawsze trzeba zmienić to simeringi uszczelki i łożyska resztę trzeba ocenić w jakim jest stanie ale jak już rozbierasz to można zrobić sprzęgło, pierścienie ewentualnie tłok i szlif


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:45, 06 Mar 2013
B0dzi0
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Zrobiłem jak kazano. Wymieniłem uszczelniacze, łożyska. Wszystko poczyściłem. Wał miał tylko lekkie luzy prawo-lewo. Mam do was pytanko jak wyregulować zapłon i co to są te platynki w iskrowniku? ;P I jeszcze 1 - od iskrownika odchodzą mi dwa kabelki " + " i 1 minus o co chodzi?? pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:24, 06 Mar 2013
50g
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 1079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna


Platynki to te styki pod kołem magnesowym. Te styki takie. W google wszystko znajdziesz jak zapłon ustawić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:23, 06 Mar 2013
B0dzi0
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Mam jeszcze pytanie a mianowicie jak wyregulować dobrze zapłon?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez B0dzi0 dnia Pią 8:57, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Remont Silnika s 38
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Inne motory
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin