 | Remont Silnika s 38 |  |
Wysłany: Nie 21:46, 03 Mar 2013 |
|
|
B0dzi0 |
Nowicjusz |

|
|
Dołączył: 03 Mar 2013 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam! jestem nowicjuszem w remontowaniu silników tego typu, jednak trochę już wiem o silnikach. Chciałem się od was dowiedzieć co potrzebuje na początek ( specjalne narzędzia, części ) do wyremontowania silnika;) już sobie nawet stojak uspawałem w tym celu ;d proszę o podanie mi co potrzebuje i jakie części na 100 % mam wymienic. Pozdrawiam B0dzi0!
Przeniosłem do odpowiedniego działu. Następnym razem czytaj opisy. /mlody1432 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Nie 22:41, 03 Mar 2013 |
|
|
felix |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 24 Paź 2012 |
Posty: 296 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Tarnobrzeg Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
zależy co trzeba wymienić...wydaje mi się że nie ma sensu wszystkiego wymieniać oszacuj co jest do wymiany...przy remoncie wymień na pewno uszczelki, łożyska ...sprawdź kompresje , zobacz w jakim stanie jest sprzęgło, wał,tłok ,cylinder,musisz sprawdzić wszystko bo może ktoś to już kiedyś wymieniał i nie ma potrzeby
powodzenia |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez felix dnia Nie 22:43, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 18:14, 04 Mar 2013 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |

|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Zanim zaczniesz cokolwiek robić poczytaj instrukcję napraw od Rometów, WSK, WFM, SHL książki inż Cichowskiego i tym podobne, tam wszystko jest jasno i przejrzyście wyjaśnione jak należy klasyfikować części i kiedy wymieniać. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:19, 04 Mar 2013 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A co do narzędzi to te podstawowe + ściągacz magneta wystarczą w zupełności.
Jak chcesz sobie dopomóc w składaniu silnika - użyj śrub imbusowych, zawsze to nieco przyjemniej skręca się motor w kupę... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Wto 22:05, 05 Mar 2013 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Najprostszy silnik świata który generuje nie przeciętną moc. Nie ma że góra nie ma że wiatr. Praktycznie nie da się go źle złożyć. Bez względu na stan pasowało by wymienić łożyska simmeringi uszczelki i wał jeśli wiesz ze poprzedni już swoje przeżył. Jak zmienisz jeszcze tłoka cylinder i pierścienie i będą one dobre jakościowo to masz maszynę na zawsze. Bardzo polecam te silniczki. Jedynie co trzeba przy nich często sprawdzać i dbać to zapłon. Regularny serwis i możesz jechać wszędzie. Toteż zwróciłby uwagę na elementy zapłonu. wymieniłbym takie części jak kabel fajka przeszlifował platynki i wszystko dobrze złożył. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Wto 22:16, 05 Mar 2013 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
O zapłon w tych silnikach musisz dbać, dobrze ustawić bo nie chce palić na ciepłym itp...
Poza tym silnik prosty a jeśli czegoś nie będziesz wiedział to wal na forum  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 15:30, 06 Mar 2013 |
|
|
krzysiek200 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 15 Lut 2012 |
Posty: 88 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łowicz |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
tak jak wyżej podstawowe rzeczy które zawsze trzeba zmienić to simeringi uszczelki i łożyska resztę trzeba ocenić w jakim jest stanie ale jak już rozbierasz to można zrobić sprzęgło, pierścienie ewentualnie tłok i szlif |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:45, 06 Mar 2013 |
|
|
B0dzi0 |
Nowicjusz |

|
|
Dołączył: 03 Mar 2013 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Zrobiłem jak kazano. Wymieniłem uszczelniacze, łożyska. Wszystko poczyściłem. Wał miał tylko lekkie luzy prawo-lewo. Mam do was pytanko jak wyregulować zapłon i co to są te platynki w iskrowniku? ;P I jeszcze 1 - od iskrownika odchodzą mi dwa kabelki " + " i 1 minus o co chodzi?? pozdrawiam! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:24, 06 Mar 2013 |
|
|
50g |
Administrator |

|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Platynki to te styki pod kołem magnesowym. Te styki takie. W google wszystko znajdziesz jak zapłon ustawić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 21:23, 06 Mar 2013 |
|
|
B0dzi0 |
Nowicjusz |

|
|
Dołączył: 03 Mar 2013 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Mam jeszcze pytanie a mianowicie jak wyregulować dobrze zapłon? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez B0dzi0 dnia Pią 8:57, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Inne motory
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|