Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka » 6v na 12v Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
6v na 12v
PostWysłany: Sob 21:14, 07 Lis 2009
mateunio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: LKS
Płeć: Mężczyzna


siema, mam pytanie, zeby przrobic jawe 350 typ 634 6V na 12V trzeba wymienić wał, zapłon, cewki WN, aku, regulator i żarówki? czy coś jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:03, 08 Lis 2009
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


Ja jakbym brał się za takie cuś, to kupiłbym altek wraz z karterem np.[link widoczny dla zalogowanych] bo na starym karterze może nie dać się zamontować bez przeróbek. Chyba! Trzeba by porównać umieszczenie śrub. Fakt faktem, że alternator umocowany jest na czterech śrubach a prądnica na dwóch. Jeśli zdecydowałbyś się na altek to musiałbyś dodatkowo przerobić instalkę. [link widoczny dla zalogowanych]
Wał wymieniać? Eee, po co? Wału się nie musisz czepiać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawek dnia Nie 1:08, 08 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:45, 08 Lis 2009
mateunio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: LKS
Płeć: Mężczyzna


właśnie mam chęć kupić od niego części, a co do wału to napewno różni sie czymś 6v od 12v wiem bo nawet na allegro są do 6tek i 12stek

a ty masz 6v czy 12 ? na alternatorze czy prądnicy co lepsze? mam u siebie 6V na prądnicy i na światłach włącze kierunkowskaz i przychamuje to się ładowanie zaświeca i silnik pyrka. dopiero jak sie wkreci na 4tys ładowanie się pojawia, to może wina regulatora? da się poprawic taką moją 6v zeby swiatła były poludzkie, i nie było problemów z ładowaniem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateunio dnia Nie 10:49, 08 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:21, 08 Lis 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Regulator jaki masz? mechaniczny czy elektroniczny?,jeśli mechanika to jego wina.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:14, 08 Lis 2009
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


Zaufaj mi, nie zmieniaj wału bo ci nie wejdzie w te kartery. Dlaczego nazywa się wały do Jawy 350 w sposób 6V i 12V? Otóż można wyróżnić dwa typy jawoskiego silnika 350, produkowanych w tamtych latach. Był jeszcze silnik Kyvacki, Panelki ale to lata 50 więc to oddzielny temat. Natomiast modeli motocykli Jawa było więcej niż typów silnika. Te dwa silniki to: 6V tkz. żeliwniak, i 12V montowany w TS. Zamiast podawać konkretny model motoru np. Jawa 350 typ 362 California, podaje się po prostu 6V i każdy wie o co chodzi. Spróbuj się zapytać swojego sprzedawcy w sklepie, że chcesz wał do kalifornianki. Powiedziałby zapewne, że nie ma mimo, iż ma wał do 634 a to akurat ten sam silnik.
Teraz czym się różni wał TS czyli 12V od 6V. Różnica jest taka, że w na wale TS, na środku są dwa łożyska a pomiędzy nimi labirynt, natomiast w 634 jest jedno łożysko i labirynt. To co cię w tym przypadku(zmiana na 12V) interesuje, to mocowanie wirnika. Akurat ono jest takie same.

Co do twojego pytania. Po pierwsze ten typ tak ma, tzn. ma dosyć słabe ładowanie. Ale nie koniecznie aż tak słabe i można z tym walczyć. Załóż elektroniczny regiel, sprawdź czy szczotki nie są za bardzo wytarte bo nie będą dobrze dociskać. Radziłbym ci je wymienić. Nie są drogie, a tak gołym okiem to trudno powiedzieć czy jest zła. Lepiej jest mieć nową dla porównania. Czasami jest tak, że jest nie za krótka a za wąska! i powoduje to, że szczotka się pochyla, dociska tylko kantem a przez to przepływ prądu się osłabia. Sprawdź też czy na pewno wszystkie żarówki są 6V, bo ja mam wszędzie 12V. Skąd one się tam wzięły? Nie mam pojęcia. Zajrzyj jeszcze do wirnika czy ma wszystkie płytki i czy w ogóle cała prądnica nie jest zasyfiona.
Dodam jeszcze dwa słowa co do tych silników żeby nikt mi nie zarzucił. Tak, były produkowane żeliwniaki z alternatorem 12V, bo Czesi skapneli się, że jest on wytrzymalszy od tego z 638. Wiedzieli także, że altek 12V jest lepszy od prądnicy 6V, więc połączyli obie te zalety w jeden silnik. No ale mało kto o tym wie a po drugie jest on rzadko spotykany, więc nazewnictwo 6V, 12V nie jest problemowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:09, 08 Lis 2009
mateunio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: LKS
Płeć: Mężczyzna


regulator-mam mechaniczny, jak zmienię szczotki, ew.szczotkotrzymacze poczyszcze wszystko z tych pyłów (najlepiej chyba papierkiem jakąś 600), regulator elektroniczny? raczej nie przekonuje on mnie bo znajomi jeden w mz jaskólce, mz ts 15, i jawie ts mieli te elektroniczne i wcale ładowania nie było, tak więc co poradzicie żeby zrobić kupic ten [link widoczny dla zalogowanych] silnik w całości czy kombinować coś z moim?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:19, 08 Lis 2009
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


Za 1zł? Ja bym kupowal Mr. Green
Może źle podpieli ten elektroniczny. Ja mam takowy i nie narzekam. Elektroniczny jest lepszy od mechanicznego bo ci styki nie pośniedzieją, nie rozreguluje się. Masz pewność co do jego pracy, lecz musisz pamiętać aby go od razu dobrze podłączyć bo jak zrobisz to źle to bardzo łatwo ulegnie spaleniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:31, 08 Lis 2009
mateunio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: LKS
Płeć: Mężczyzna


to podpinam go w miejsce poprostu starego mecha i powinno być dobrze? coś się poprawi?
mowisz ze były silnike te z 634 6V, a w 638 12V, a w jawie 634 Delux był silnik jak w zwykłej 634 tylko że 12v na alternatorze tak? i on się różni włśnie prawym czopem wału, i karterem prawym(bodajże w 12V na 4śruby zapłon a w 6V na 2)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:38, 08 Lis 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Do elektronicznego dostaniesz dokładną instrukcję podłączenia także nie martw się o to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:17, 09 Lis 2009
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


mateunio napisał:

mowisz ze były silnike te z 634 6V, a w 638 12V, a w jawie 634 Delux był silnik jak w zwykłej 634 tylko że 12v na alternatorze tak?

Nie nie. Do potocznie nazywanej Delux nie mógł trafić bo to nie te czasy. Na początku była 634 a potem 638. I po nich powstał trzeci model, którego silnik to niestaranne połączenie 634 z 638. I tak powstał Chocapic, czyli nowy silnik montowany w Jawie 632 oraz w Cezet 472.6


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:28, 09 Lis 2009
mateunio
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: LKS
Płeć: Mężczyzna


yyy, no to delux od zwykłej 634 różniła sie błotnikami, mocowaniami lampy przedniej i instalką [link widoczny dla zalogowanych]


jak wygląda 632? to taki sinik cz z cylindrami TS??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:03, 10 Lis 2009
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


Jawa de lux to zwykła 634 tylko ładniej wykończona tj. gmole, chromowane błotniki.

Jawa 632 wygląda jak Jawa TS tylko, że z żeliwnym silnikiem(ten z 634).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:34, 15 Sty 2010
golab1234
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kielce
Płeć: Mężczyzna


czym sie różni alternator od prądnicy ? jak one wyglądają ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:52, 24 Lut 2010
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


Małe uaktualnienie tematu.
Dowiedziałem się, że wały 6V i 12V (alternator) w żeliwniaku są takie same. No prawie. Jest pewna mała różnica nie wykrywalna gołym okiem. Mianowicie prawy czop wału jest kapkę inny. Jak pisałem - różnicy gołym okiem nie widać - ale ona jest. A jest nią inny kąt stoczenia stożka. Dokładnych wymiarów nie znam. Wiem tylko, że w tych obu wałach jedyną różnicą jest stoczenie stożka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:15, 24 Lut 2010
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jeśli są to niewielkie różnice w kącie to można spróbować docierać pastami do zaworów, zakładając bez przykręcenia alternator i trzeć ile siły w łapach Smile po czym zmieniając gradacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
6v na 12v
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin