Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » wał
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wał
PostWysłany: Czw 22:22, 22 Maj 2014
koksing
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goczałkowice - Zdrój
Płeć: Mężczyzna


pytanie mam , zabrałem się za rozkręcanie silnika bo chce zrobić remont i trochę sie pobawić w tuning i mam pytanie czy lepiej kupić wał nowy czy wgl w polsce są wzmacniane wały bo to co jest na allegro to,,,,,, i czy lepiej kupić używany z epoki np z tablicy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:44, 23 Maj 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


najlepszy z epoki nowy jak się trafi i regenerowane z epoki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:16, 24 Maj 2014
assassins09
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa
Płeć: Mężczyzna


takie rzeczy jak "nowy z epoki znalazł się w piwnicy" to najczęściej gów.. prawda najlepiej daj komuś do regeneracji oryginalny jak masz a jak nie to polecam ten tzw. złoty wał za ok 140 zł w gmoto ja zrobiłem na nim jak dotąd ponad 400 km z czego raz trasa 80 km i luzy na boki są jakie były a góra-dół brak w czechach kosztuje na nasze z tego co pamiętam 240 zł i wszyscy sobie chwalą i ja też


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:02, 25 Maj 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nie zgodzę się do końca bo sam miałem z epoki. Leżał zapakowany w pudełku ze smarem. Teraz lata w jawce :P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:37, 26 Maj 2014
koksing
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goczałkowice - Zdrój
Płeć: Mężczyzna


a mogli byście dać link do wału który jest waszym zdaniem najlepszy Wink) mam pytanie czy mozna wylajtowac wal czyli wywiercic otwory i zrobic wypelniacze z plastiku zeby nie zwiekszać szkodlkwej przestrzeni w komorze korbowej ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez koksing dnia Pon 12:53, 26 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:02, 26 Maj 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Po co dawać wypełniacze wiercić jak on już jest cały wypełniony?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:23, 26 Maj 2014
assassins09
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa
Płeć: Mężczyzna


do jawki nie ma wału z wypełniaczami ale tunerzy w czechach takie czasem dorabiają


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:38, 26 Maj 2014
koksing
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goczałkowice - Zdrój
Płeć: Mężczyzna


tak oto mi właśnie chodzi , żeby zwykły powiercić dziury i wypełnić wypełniaczami chodzi o wagę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez koksing dnia Pon 20:40, 26 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:52, 26 Maj 2014
assassins09
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa
Płeć: Mężczyzna


tutaj google.pl ci nie pomoże ... raczej szukaj na google.cz " jawa pionier tuning " jawa 50 tuning " może coś znajdziesz ale raczej nie bież się za to sam bo wał musi być odpowiednio wyważony nie że tu nie mogę..e dwie dziury wiertarką potem zaleje klejem na gorąco i bedzie git, najlepiej jak znajdziesz w czechach kogoś kto sprzeda ci gotowy wał a raczej tego nikt nie zrobi bo oni siedzą nad głupim wałem pare miesięcy a jak już to za astronomicznie wysoką cenę a w ogóle najlepiej kupić normalny dobry wał do czego razem z mingo próbujemy cię przekonać a wały oprócz tego srebnego za 80zł jakościowo wcale nie są take złe

tak na marginesie nie wiem coś się uparł na ten lżejszy wał bez odpowiedniego sprzętu nie zrobisz nawet wypełniaczy, w jawkach lepszy tuning to najczęściej gaźnik od simsona, cylek 55/4, podkowa i spawak i to się sprawdza (można pofrunąć ponad 80km/h ale pierwszy dołek i rama się rozleci gdyż nie jest przystosowana do takich prędkości) a jak chcesz sobie lekko podnieść moc do nietrudnych 4KM to polecam poczytać artykuły Tomasza gdzieś są podklejone, jednak jak chcesz crossa do ostrej jazdy w terenie z jawki w której silnik został opracowany w latach 60 XXw gdzie prędkość maksymalna 60km/h z 50ccm była szczytem inżynierii firmy jawa to powodzenia no chyba że zrobiłeś inżyniera z machaniki to już się nie wtrącam ... Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:44, 27 Maj 2014
koksing
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goczałkowice - Zdrój
Płeć: Mężczyzna


sałka czytałem i może sie za to zabiorę. skoro mowa o podkowie rozmawiałem jakiś czas temu na praktykach z kolesiem o tuningu 2t i powiedział mi ze moge własnie zrobić podkowe z drewna xd ale nie z zwykłej skeljki tylko z jakiegos lepszego drewna zeby nie puchło robiliście cos takiego ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:21, 27 Maj 2014
assassins09
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa
Płeć: Mężczyzna


takie coś to musisz zamówić u tokarza najlepiej z aluminium, mi osobiście wystarcza 60km/h szkoda psuć kartery ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:16, 27 Maj 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


tutaj już masz coś o tuningu [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:07, 27 Maj 2014
koksing
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goczałkowice - Zdrój
Płeć: Mężczyzna


sam sobie to zrobię mam praktyki na warsztatach szkolnych a tam jest cały park maszynowy tokarki frezarki itp Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:05, 12 Sty 2020
Majster
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 12 Sty 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna


Co do wałów nowych kotra z epoki.

-Każdy wał z epoki ale i współczesny przed montażem trzeba sprawdzić czy jest centryczny.

Wynika to z tego ze jesli był wiele razy przekładany przezucany i tp, to mół ulec rozcentrowaniu, i będzie bił, ewentualnie szybciej padną łożyska główne na czopach.

-każdy wał z epoki trzeba sprawdzić czy nie jest skorodowany i czy korbowód był zakonserwowany. Jesli wilgoć dostała się do łożyska korbowodu to już jest złom, bo zaraz padnie.

- używane wały, nadaja się tylko do regeneracji i wymianie korbowodu na nowy np. duelsa całkiem dobry.

-Polecam regeneracje ponieważ przy okazjo możemy usprawnić swój wał, więc będziemy mić coś lepszego niż nowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wał
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin