Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » STOŻKOWY FILTR - super moc Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 22:42, 24 Maj 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Jak ktoś jest zainteresowany, to stożkowy filtr powietrza z gąbki można wykonać we własnym zakresie. Widać to na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/11a61435578b8000.html
Warto wiedzieć (jeśli ktoś chce wykonać podobną przeróbkę) że odległość od płaszcza tłoka do metalowego "kapsla" zamykającego przód filtra, mierzona przez cały układ ssący powinna dla Jawki wynosić około 21,5 cm - jeśli silnik jest oddławiony, ale nie rasowany, da to spory wzrost dynamiki. Szybkość zmieni się co prawda zaledwie o kilka km/h, ale przyspieszenia będą wyraźnie lepsze. Jak ktoś chce wyższą prędkość maksymalną, może pokombinować z dalszym skróceniem układu ssącego, jednak nie polecam zbyt radykalnych zmian w samym układzie ssącym (więcej niż, powiedzmy, 1-2cm) - jak już ktoś chce, powinien też przesunąć przegrodę dyfuzora w wydechu i wtedy sprawdzić efekt. I jeszcze jedno:grubość warstwy gąbki to u mnie ok.6mm, powinna być osiągalna w sklepach z artykułami tapicerskimi. Filtr "żyje" 4-5 tys. km, potem trzeba go wymienić bo się zapycha, jak ktoś dużo jeździ w terenie to nawet krócej. Ale kopa daje, zwłaszcza w połączeniu z króćcem takim jak na fotce!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:37, 25 Maj 2007
Szymon
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna


Ta, tylko skąd wziąć taki króciec...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:18, 25 Maj 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Ten króciec też zrobiłem sam. Wnętrze to odcinek aluminiowej rury - a dokładniej fragment rękojeści ze starej piły spalinowej, co zaoszczędziło mi problemów z gięciem (akurat profil pasował prawie dokładnie tak jak chciałem!) Na zewnątrz jest odporna na wysoką temperaturę żywica epoksydowa UHU 300kg+ Epoxy, którą dostałem w Castoramie. Aby nie zużyć za dużo żywicy i masa była bardziej gęsta, zmieszałem ją z opiłkami aluminiowymi. Aha, rurze musiałem nadać odpowiedni przekrój poprzeczny, zgodny z tym jaki ma kanał dolotowy w cylindrze i tylna część gażnika w miejscu łączenia z króćcem. Potem wyrównanie na płasko kołnierzy mocujących, wiercenie otworów na szpilki i śruby, polerowanie wnętrza... i potem już tylko radość z jazdy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:06, 02 Cze 2007
mangus
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z największej wsi Polski: Warszawy


Ja mam założony stożek i bardzo cieszę się że go mam Wink Jawa wkręca sie na wyższe obroty i wogóle jest o niebo lepiej Wink Musiałęm tylko dorobić przedłużkę i jest spoko Wink Polecam !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:09, 02 Cze 2007
bobek12
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: kępice


ja mam zamiar sobie kupić ciekawe czy moj ogarek bedzie lepiej szedł!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:43, 02 Cze 2007
necroorcen
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


A jak myślicie, czy u mnie w pancerce da coś zmiana filtra na stożkowy, dodam że ten co mam teraz to jest chyba oryginał (takie jajo pomarańczowe, jak się otwiera to w środku jest taki cylinder z gąbkami) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:36, 03 Cze 2007
konczyflugahugaluga
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białystok


leśnik napisał :
Cytat:
jak już ktoś chce, powinien też przesunąć przegrodę dyfuzora w wydechu i wtedy sprawdzić efekt.

masz racje zalezy jak skrecisz wydech jak mialem taka okragla blaszka z tylu tlumika to mi maszyna cisnela 60wg mego ilcznika ale jak pojezdzilem dluzej to ta blaszka sie odkrecila i wzrosl v max i maszyna osiagla 75moze i troche wiecej ale po wkręceniu na mxa v max spadl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:06, 03 Cze 2007
Polonez
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Ale przesunąć do tyłu ma sie rozumieć? Żeby troche wystawało poza tłumik?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:07, 03 Cze 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


jaka blaszka??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:01, 03 Cze 2007
konczyflugahugaluga
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białystok


ta koncowka ktora dociska dlawik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STOŻKOWY FILTR - super moc
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin