Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Skrzynia 5 biegowa w Jawce z Jawy 90
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Skrzynia 5 biegowa w Jawce z Jawy 90
PostWysłany: Nie 20:28, 05 Paź 2008
Mazur17
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Mchawa


http://www.jawa50speed.wz.cz/technika/5q.jpg
http://www.jawa50speed.wz.cz/technika/5q-1.jpg
http://www.jawa50speed.wz.cz/technika/5q-2.jpg
http://www.jawa50speed.wz.cz/technika.html
Tutaj jest opisane (po czesku)jak zrobic skrzunie 5 biegowa, z tego co wiem to nie trzeba nic przerabiac w lewym karterze lecz pół lewego jest do wywlenia tzn. zostaje tylko ta czesc gdzie jest skrzynia korbowa.
Wypowiadajcie sie co o tym myslicie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:39, 05 Paź 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


przeróbka ok, ale dostać skrzynię od jawy 90 jest nie realne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:40, 05 Paź 2008
Mazur17
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Mchawa


no też fakt ale jak by się uparł to można znaleźć silnik z jawy 90 , choć potrzeba mieć szczęście , zresztą jakbym miał ten silnik to bym go zrobił, przerobił ramę i do jawki włożył Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:55, 05 Paź 2008
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


kiedys był na alegro silnik do jawy 90 z zatartym cxylindrem za 200 zł(jesli dovrze pamietam,było to jakies 1 rok temu)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:00, 06 Paź 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


tak czy inaczej czy sie znajdzie skrzynie jawy 90 czy nie to moim zdaniem przeróbka bez sensu. dobra przeróbka to byłaby wtedy gdyby nie trzeba było przerabiać za bardzo karterów chodzi mi głównie o spawanie. wyślę że jest to wykonalne, przeróbka automatu zmiany biwgów oraz wykonanie cieńszy trybów skrzyni


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:09, 07 Paź 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Jak już jest założony taki temat, to też się wtrącę. Patencik na pierwszy rzut oka bardzo fajny, ale... zawsze jest jakieś "ale". Autor przeróbki napisał na tej stronie, że prace zostały zawieszone z powodu problemów z pierwotnym przeniesieniem napędu - czyli sprzęgłem, a szczególnie przekładnią wał korbowy-skrzynia. To na początek. Jeśli ktoś sobie porówna przełożenia skrzyń biegów w Jawie 50 i Jawie 90, to też już tak fajnie nie jest. Dlaczego, o tym za moment. Najpierw trochę suchych liczb (tylko się nie zniechęcajcie):
- przełożenia całkowite Jawa 50, zębatka łańcuchowa Z12
I bieg: 1:30,03 II bieg: 1:16,44 III bieg: 1:11,13;
- przełożenia całkowite Jawa 90
I bieg: 1:25,10 II bieg: 1:15,07 III bieg: 1:10,68 IV bieg: 1:8,38 V bieg: 1: 7,17
Teraz wyjaśniam o co chodzi. Podane wyżej liczby pokazują, ile obrotów musi na danym biegu wykonać wał żeby tylne koło obróciło się jeden raz. W porównaniu z jedynką silnika 50ccm, pierwszy bieg z 90tki jest sporo szybszy. To oznacza, że jedynka będzie nieco słabsza ale szybsza - komuś, kto nie jeździ dużo w terenie czy z pasażerem, nie zrobi to pewnie różnicy. Dwójka i trójka są bardzo podobne, czwórka w silniku Jawy 90 jest szybsza od trójki o około 27% (powiedzmy że to w przybliżeniu 1/7...), a piątka od czwórki o kolejne 17%. W porównaniu z trójką, piątka ma obroty wyższe o 49% - podzielcie przez siebie przełożenia, a sami się przekonacie. To oznacza ciekawą rzecz: żeby jechać z prędkością 75km/h, Jawka na Z12 nie musi kręcić 8 tys. obr/min, tylko niecałe 5400. Ale to oznacza, że silnik napotyka przy tym ogromne opory, może się dość łatwo przegrzać. Dlatego ten piąty bieg to przesada, chyba że zmienić przełożenie końcowe - gdyby dać np. Z9 lub Z10 (jeśli tylko byłyby osiągalne) albo wstawić dużą zębtkę łańcuchową wielkości patelni, bądź mniejszą zębatkę na końcu wału silnika , pewnie wszystko byłoby OK. Ale to kolejne przeróbki, które nie należą do najłatwiejszych. No i "uroda" tak przerobionego silnika jest dyskusyjna - sam też jestem raczej zwolennikiem klasycznej sylwetki jednostki napędowej 223. Jak wprowadzać zmiany, to nie aż tak drastyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:21, 14 Paź 2008
pablo94
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


zamiast tych przeróbek silnika przerobiłbym rame tak jak to mówił Mazur17 tylko gdzie tu dostać silnik z jawy 90 ciekawe ile by wyciągneła jawka z tym silnikiem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:39, 14 Paź 2008
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Na allegro można dostać ten silnik. Gość sprzedaje Jawę 90 i ma w garażu drugi silnik z trzepniętym wałem. Poszukaj na allegro, zresztą na sb dałem linka do aukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:47, 14 Paź 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Oryginalna Jawa 90 miała 9,5KM, ważyła bodaj 72kg i osiągała wg danych fabrycznych 102-105km/h. Jawa 50, ze swoimi 65kg masy własnej, mogłaby pewnie osiągnąć na tym silniku 110-115km/h. Oczywiście, i w tym silniku możliwe są przeróbki więc tak naprawdę ten przedział prędkości da się jeszcze podnieść.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:28, 14 Paź 2008
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


jak by jej zrobić długie biegi to poleciała by sporo więcej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:04, 14 Paź 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


To fakt, z tym że na codzień takim sprzętem z "długimi" biegami nie jeździ się zbyt przyjemnie. Dłuższy podjazd - redukcja, jazda po mieście - redukcja, wyprzedzanie - to samo. Pewnie przełozenie nieco szybsze niż w Jawie 90 nie zaszkodzi, ale tak powiedzmy o 10%, nie więcej - czyli zysk około 10km/h. Może się zdarzyć że dałoby się "wydłużyć" nieco więcej, ale to jest zawsze kosztem elastyczności silnika i zdolności pokonywania wzniesień, a jak ktoś jeździ nieco więcej i częściej to bardzo szybko takie wachlowanie dźwignią może mu zbrzydnąć - w końcu jest ich pięć, nie trzy i czasem trzeba się napracować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skrzynia 5 biegowa w Jawce z Jawy 90
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin