Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Pulsacyjny zawór magnetyczny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pulsacyjny zawór magnetyczny
PostWysłany: Czw 21:49, 02 Lip 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


na jednym z forum znalazłem pulsacyjny zawór magnetyczny który zmniejsza spalanie nawet do 50%.
Co o tym sądzi cie i jak to wykonać.
Oto adres forum gdzie to jest:
http://motocykle.svasti.org/romet_pulsacyjny_zawor_magnetyczny.gif[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:53, 02 Lip 2009
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Poprawiony link: http://motocykle.svasti.org/romet_pulsacyjny_zawor_magnetyczny.gif
A masz może jakiś opis tego ustrojstwa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:41, 03 Lip 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


no tylko taki co był na tym forum
W silniku dwusuwowym mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowana przez gaźnik wpływa do skrzyni korbowej przez otwór (okno) w ściance cylindra. Otwór ten jest odsłaniany i zasłaniany przez płaszcz tłoka. Istota pomysłu zaproponowanego przez p.An-drzeja Jakubowicza polega na wyłączeniu tłoka z funkcji rozrządczej w tym zakresie. Sterowanie mieszanki przejmuje pulsacyjny zawór magnetyczny.

W tym celu konieczne jest w płaszczu tłoka wykonanie wycięcia o takiej wielkości, aby umożliwić napływ mieszanki do skrzyni korbowej przez okres dłuższy niż to dzieje się w silniku fabrycznym. Autor wynalazku, metodą prób i błędów w silniku Komara zwiększył kątowy otwór okna ssącego do 240°.

Istotnym elementem urządzenia jest stalowa zastawka - klapka pracująca w polu magnetycznym magnesu stałego, zamykająca skośnie ściętą miedzianą tuleję. Zastawka reagująca na podciśnienie w skrzyni korbowej, cyklicznie otwiera i zamyka kanał dolotowy, którym przepływa mieszanka paliwowo-powietrzna. Jednocześnie zapobiega cofaniu się jej i stwarza zjawisko dynamicznego doładowywania skrzyni korbowej.

Istotnym elementem urządzenia jest stalowa zastawka - klapka pracująca w polu magnetycznym magnesu stałego, zamykająca skośnie ściętą miedzianą tuleję. Zastawka reagująca na podciśnienie w skrzyni korbowej, cyklicznie otwiera i zamyka kanał dolotowy, którym przepływa mieszanka paliwowo-powietrzna. Jednocześnie zapobiega cofaniu się jej i stwarza zjawisko dynamicznego doładowywania skrzyni korbowej.

1 - regulowana odbojnica, 2 - korpus , 3 - uszczelki, 4 - zderzak odbojnicy, 5 - ciężarek wyważający zastawkę, 6 - klapa zastawki, 7 - kołnierz tulejki, 8 - magnes stały, 9 - tulejka, 10 - łożysko ślizgowe - zawias zastawki

W początkowej fazie ruchu tłoka do góry, zastawka (6) z ciężarkiem (5) przytrzymywana w polu magnetycznym magnesu stałego (Cool zamyka szczelnie skośnie ściętą tuleję (9). Podczas ruchu tłoka ku górze, w skrzyni korbowej wytwarza się podciśnienie, które stopniowo wzrasta w miarę ruchu tłoka do góry. W początkowej fazie tego ruchu zastawka szczelnie zamyka kanał dolotowy, nie pozwalając mieszance wpływać do skrzyni korbowej. Gdy podciśnieme wzrośnie tam do tego stopnia, że przezwycięży siły pola magnetycznego, otworzy się ona gwałtownie, umożliwiając wtargnięcie mieszanki do skrzyni korbowe]. Zastawka podczas swego ruchu ku górze napotyka zderzak odbojnicy (4), w który uderza i wraca zamykając kanał dolotowy. Tłok w tym czasie kontynuuje swój ruch ku górze, zwiększając w dalszym ciągu podciśnienie w skrzyni korbowej. Zastawka zaczyna powtarzać swoje ruchy, z tym że jej następne wychylenia są szybsze i wzrastają w miarę wzrostu podciśnienia w skrzyni korbowej.

Cykle porcjujące mieszankę powtarzają się kilka do kilkunastu razy na jeden ruch ssący tłoka, w zależności od pojemności silnika i szybkości obrotu wału korbowego. Zastawka, drgając w strumieniu wpływającej mieszanki, zwiększa jej szybkość, jednocześnie uniemożliwiając cofanie się jej do gaźnika.

Istotnymi trudnościami w skonstruowaniu urządzenia jest dobranie parametrów poszczególnych elementów, które w warunkach amatorskich można Wykonać tylko drogą kolejnych przymiarek:

- kąta ścięcia tulejki w kanale dolotowym ;
- masy zastawki i jej wyważenie;
- dobrania magnesu stałego;
- regulację odbojnicy, by zastawka zamykała się przy małych zmianach podciśnienia w skrzyni korbowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:52, 03 Lip 2009
Lagoon
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Powiem tak:kupa roboty,dobierania elementów a efekt moze być niezadowalający.Lepiej zainwestować sobie w membrankę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:56, 03 Lip 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


też tak myślę że kupa roboty ale kusie mnie żeby coś takiego zrobić. Tylko niewiem zabardzo jak bo to małe będzie i trudne do wykonania


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:43, 03 Lip 2009
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


Jest tam też mowa o ciężarku wyważającym. Jeśli źle wyważysz też będzie klops Wink Ogólnie pomysł trudny do wykonania i można tym sobie więcej szkód narobić aniżeli czegoś dobrego :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:29, 03 Lip 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Dokładnie membrana i nic więcej z zaworów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:28, 03 Lip 2009
maniak
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


mi się podoba tylko jak mówicie wykonanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:00, 09 Lip 2009
Miłosz
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna


Skoro przy temacie membrany
to ile ona kosztuje ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:23, 09 Lip 2009
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


A nie łaska wejść na allegro albo na stronę jakiegoś sklepu i sprawdzić. Czy to jest tak ciężkie do wykonania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pulsacyjny zawór magnetyczny
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin