Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Potężny tuning - zbiórka wszystkiego. Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Potężny tuning - zbiórka wszystkiego.
PostWysłany: Czw 20:42, 08 Maj 2008
Pavloor
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź


Siema, na naszym forum nie widze zadnego tematu w którym byly by jakies zestawienia tuningu. Stwórzmy razem jakis konkretny temat dla nas wszystkich na forum. Denerwuje mnie to jak w temacie o membranie piszecie jak ja zalozyc albo inne rzeczy. Piszcie w tym temacie swoje pomysly i pytania z wykonaniem to pozniej zrobimy jeden juz porzadny temat o tuningu naszych maszyn. Pozdrawiam i czekam na wasze propozycje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:56, 29 Gru 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Myślę że jak przykleję będzie lepiej Wink
Mam prośbę wrzućcie wszystkie schematy dotyczące przeróbek cylindrów,ułatwi to szukanie i większe zainteresowanie przeróbkami.
A więc pierwszą i najbardziej znaną daje przeróbkę na 4KM pana Sałkovskyego ;]



Opis oczywiście na naszej stronce KLIK


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Pon 10:57, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:22, 30 Gru 2008
Gramol_92
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Chludowo /k. Poznania


Witam !!
Ja proponuje żeby kto z Was wrzucił lepiej schemat na 4 (lub 5 ) plukow i 3 wydechy jak może, a ja dodaje od siebie program do tworzenia schematów sportowego wydechu
http://fpp.hamradio.si/roost/software/index.html
a to mała instrukcja (od ziomków z fora o simkach) :
swept volume - pojemnosc skokowa
duration of the exhaust port - czas otwarcia okna wydechowego w stopniach
maximum power rpm - obroty mocy max
diameter of the exhaust port - srednica kanalu wydechowego przy ujsciu do kolanka
lenght of the exhaust port - dlugosc kanalu wydechowego (tlok->wylot kanalu)

Header angle - kat rozszerzania sie kolanka. W przypadku sima-> 0st

Header lenght factor, midsection factor - trzeba dobra odpowiednie wartosci, by otrzymac optymalne wartosci.

Wg autora programu:

Header lenght factor- Jesli nie dobierzemy odpowiedniej liczby, silnik nie bedzie uzyskiwal mocy maksymalnej. Liczbe te zmieniamy kontrolujac jednoczesnie dlugosc walca srodkowego, aby otrzymac realna wartosc, tzn nie 40cm itp itd.

Midsection factor- srednica walca srodkowego jest zalezna od wpisanej tutaj liczby. Zazwyczaj od 2,5 do 3,6. Nie jest to az takie wazne, nalezy uzyskac 'wykonalna' srednice tego walca.

Cone angel- jest to kat pod jakim 'idzie' stozek, podobny kat do tego z dyfuzora.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gramol_92 dnia Wto 1:22, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:24, 08 Sty 2009
mustang1980
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna


ja kiedyś słyszałem od pewnego Pana, który w latach PRL zajmował się takimi sprzętami (Romet, Jawka itp.) i słyszał pytania odnośnie podniesienia osiągów motorków. On proponował dotoczenie mosiężnej tulejki na gwint świecy(oczywiście wszystko idealnie spasowane na mikrometry). Po dotoczeniu tej tulejki należało zastosować świecę z dłuższym gwintem. Podobno dodawało to ok. 1 KM. Nie wiem na ile jest w tym prawdy, i czy w ogóle takie coś jest możliwe do wykonania, i czy długo to wytrzyma. Ja osobiście uważam, że to jest wyssane z palca, ale kto wie. Więc czekam na wasze opinie o "tym sposobie tuningu". Aha żeby nie było, że to jest mój pomysł. To nie jest mój pomysł, więc nie życzę sobie warnów za głupie pomysły tuningu i za ich późniejsze skutki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mustang1980 dnia Czw 20:27, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:32, 08 Sty 2009
michal_b17
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zielonej Góry
Płeć: Mężczyzna


Według mnie to nic nie da.Bo po pierwsze cięzko by było dotoczyć idealnie szczelną tulejkę a po drugie bardzo wątpie w ten przyrost mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:09, 08 Sty 2009
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


Przecież są specjalne reduktory gwintu na świece, które wkręca się w głowice a do tego wkręca się świecę, bez żadnej tulei Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:18, 08 Sty 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Wymiary mojej tulei po przeróbce wg tematu na tym forum. Nie testowana przeze mnie.



Mam nadzieje że się komuś przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:27, 08 Sty 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Dziwią mnie te niskie dodatkowe okienka. Powinny dolną krawędź mieć na tej samej wysokości, co seryjne, w tym przypadku 45mm. Co do wysokości górnej krawędzi, to dałbym ją na 36mm, a przerwę między oryginalnym a dodatkowym oknem płuczącym dałbym nawet i 4mm, zależy jak tam z pierścieniami jest.
Jest ktoś, kto to testował?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:18, 09 Sty 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Faktycznie na rysunku jest błąd, okienka są na tej samej wysokości co normalne od dołu nie od góry...Jak znajde czas to poprawie.

Poprawione:
http://img510.imageshack.us/img510/5586/imgyo3.jpg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Czw 21:47, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:54, 25 Mar 2009
Lewap
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Mam pytanie moze ktos mi powiedziec jak najszybciej stuningowac jawke tzn. jaki cylinder itp. ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:10, 25 Mar 2009
razor_8825
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Chłopie wpisz tuning czy coś w wyszukiwarce i masz (opcja szukaj)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:07, 24 Cze 2009
Pavloor
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź


Widze że ktoś zaadaptował mój post:). Miło, ale temat jednak odchodzi od jego założenia. W lipcu powinna pojawić się mój ebook z modyfikacjami silników czeskich. Może Leśnik by się do tego dołączył.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:55, 26 Cze 2009
Hagi
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam. Przeróbka cylindra jawki na więcej kanałów płuczących, to nie taka prosta rzecz. Jawka ma szpilki umieszczone bardzo blisko tulei i nie jest łatwo zrobić kanały w ożebrowaniu. Piórko TOTALNY błąd i doszczętnie źle zrobiona tuleja. Dodatkowe okna dałeś takie wielkie, że to jest nielogiczne!! Nie zabieraj się za to jak się nie znasz. Powierzchnia okien płuczących powinna nie przekraczać 1,2 powierzchni gardzieli gaźnika. Okno dolotowe powinieneś opuścić w skrzynię korbową aby zwiększyć jego kąt oraz również je obliczyć. Jego powierzchnia nie powinna przekraczać 1,4 powierzchni gardzieli gaźnika. Okno wydechowe możesz poszerzyć lekko i zrównać je oraz podnieść (na 28mm jest ok). W życiu nie dorabiajcie okien wydechowych w jawce!! Jest tam zbyt mało "mięsa" i okienka wyjdą tak malutkie, że po prostu ich wydajności nie odczujecie a już lepiej dopracować standardowe okno wyddechowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:08, 26 Cze 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Koleś przeczytałeś o tym na telegazecie ???? Ja przerabiam cylek na 3 płuki i dolot membranowy na skrzynię korbową + 2 dodatkowe wydechy tak jak to ma zrobione koleś w czechach i pozatym 2 dodatkowe płuki opracował inżynier !!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:33, 05 Lip 2009
Hagi
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nie w telegazecie "koleś". Wszystko co napisałem oparte jest o własne doświadczenia i wyliczenia w cylindrach oraz z artykułów Tomasza Sałka o rasowaniu dwusuwów, a także o to co napisał A. Graham Bell o dwusuwach. Nie myśl sobie bóg wie czego, że bez wyliczeń i dobrego nakierowania okien pojeździ ci to jakoś dobrze.

I co z tego, że 2 dodatkowe płuki opracował inżynier?? Nie mówie że się ich nie da zrobić, ale to jest lipna rzecz. Widziałeś kiedyś odległość szpilek od krawędzi wewnętrznej cylka w jawce?? Więc się domyśl jaką wielkość i średnicę miały by płuki w ożebrowaniu! Marną. A jak pisał Sałek trzeba mieć umiar i wiedzieć jakie je zrobić bo za małe będą blokowały przepływ mieszanki, a za duże nie będą stwarzały odpowiedniego podciśnienia aby mieszanka szybko się poruszała.


Jaki będziesz miał tłumik do tego zestawu i gaźnik?? Bez dobrego spawanego wydechu nie masz co myśleć o tych 2 dodatkowych oknach wydechowych.

Wiesz jaką wysokość powinny mieć poszczególne płuki? I wiesz jak pokierować dodatkowy 3 płuk??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Potężny tuning - zbiórka wszystkiego.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin