Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » planowanie głowicy Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
planowanie głowicy
PostWysłany: Pon 18:02, 29 Cze 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


słyszałem o planowaniu głowicy. Czy jak ją splanuję to jawka będzie więcej palić czy mniej?
Proszę o odp.
z gury dzienki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: planowanie głowicy
PostWysłany: Pon 18:28, 29 Cze 2009
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


ja napisał:
z gury dzienki
pisze się z góry dzięki.

A co do spalania na splanowanej głowicy może być różnie, zależy jak ustawisz gaźnik i zapłon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:51, 29 Cze 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


gażnik i zapłon ustawię tak jak na głowicy nie splanowanej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:19, 29 Cze 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Coś tam tej mocy odczujesz ale nie zapomnij że twój biedny (myślę że jeszcze orginalny) wał dostanie szybko luzu i będzie kaplica aż po remont


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:59, 29 Cze 2009
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Jak zostawisz bez regulacji zapłonu to ide o zakład że będziesz miał spalanie stukowe jakbyś nawalał młotem po betonie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:07, 29 Cze 2009
Thom
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Planowanie głowicy zwiękększa kompresje więc pewnie też wał się krzywi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:47, 29 Cze 2009
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Thom wał od tego że będzie większy stopień sprężania nie skrzywi się, chyba że tłok będzie stukał o głowicę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:01, 30 Cze 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


to z tego co pisze cie wnioskuję że planowanie głowicy nie jest opłacalne.
A ile wytrzyma wał i łożyska na splanowanej głowicy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:17, 30 Cze 2009
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


W moim przypadku wał wytrzymał 6lat i do dziś na nim jeżdżę i się trzyma, tylko łożyska na wale wymieniłem bo padały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:23, 30 Cze 2009
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Planowanie jest jednym z najprostszych elementów rasowania silnika, daje zauważalny wzrost mocy ale i w zauważalnym stopniu wpływa na jego zużycie. Po prostu układ korbowo-tłokowy dostaje bardziej po dupie bo jest większa kompresja, jak jest wieksza kompresja to tez przy wybuchu mamy wieksza temperature gazów wewnatrz cylindra, gdy mamy cienki jakosciowo tłok i zacznie sie przegrzewac i puchnac - to bedziemy zacierac sobie cylinder, wał dostanie po dupie ze wzgledu na wieksze siły działajace na korbę, łożyska, gniazda łożysk w karterach dostana po dupie, stopa korbowodu wybije się szybciej, sprzęgło szybciej zjedzie itd.

Ale zastanów się czy obchodzi Cię mój wywyód, jak nie to znaczy że planowanie jest dla Ciebie Twisted Evil

Taka jeszcze rada odnośnie planowania, to że silnik ma potencjał nie oznacza ze nie trzeba o niego dbac, planując głowicę musisz byc świadomym, że w upalny dzien bedziesz musiał sie zatrzymac na ostudzenie moto, lać lepszej jakości paliwo, kontrolować wyprzedzenie zapłonu co jakis czas i nie katowac moto - owszem wykorzystywac jego mozliwosci ale nie katowac. Jezeli bedziesz jezdził z rozumem to bedzie to chodziło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:58, 30 Cze 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


a co ze spalaniem wzrośnie czy zmaleje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:01, 30 Cze 2009
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


Minimalnie może wzrosnąć po wyregulowaniu gaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:01, 30 Cze 2009
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Zależy od stylu jazdy, jak bedziesz wyzej na obrotach krecił a raczej tak bedzie, to wzrosnie. Ale biorac sie za tuning chyba nie powinno Cie za bardzo spalanie interesowac - a nawet jeśliby spalanie było takie jakie jest teraz to i tak paliwo wyjdzie Cie drozej bo bedziesz musiał lać Pb98 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:02, 30 Cze 2009
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


EDIT: No właściwie komora spalania będzie mniejsza, a co do spalania to się dowiedziałem, że nie powinno się zmienić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon93 dnia Wto 9:14, 30 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:05, 30 Cze 2009
ja
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


a macie jakiś pomysł żeby obniżyć spalanie ale żeby nie stracić na mocy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
planowanie głowicy
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin