Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Planowanie głowicy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Planowanie głowicy
PostWysłany: Śro 16:40, 09 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam mam otóż takie pytanie, bo mam zamiar zrobić planowanie głowicy na szkle papierem ściernym i czy nić mi przy tym się rozwali? Robię remont silnika;
drugi wał bez luzów na korbowodzie
nowe łożyska SKF z luzem C2/C3
nowe uszczelniacze CORTECO
nowe pierścienie
szlifu cylindra i nowego tłoka nie ma potrzeby robić/kupować

Cylinder mam 60ccm nominalny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Śro 16:42, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:32, 09 Sty 2013
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Co może się rozwalić ?

No to jak przesadzisz z planowaniem to jest szansa że korbowód pęknie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:06, 09 Sty 2013
krzysiek200
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz


poczytaj artykuł T. Sałka on tam opisuje planowanie głowicy w 223


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:47, 10 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Tylko że tego artykułu nie da się pobrać bo linki wygasły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:14, 10 Sty 2013
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Chcesz splanować tą głowicę, bo podejrzewasz że jest uskok czy dla "tjuningu" ?
Planowanie na szybie to według mnie tak jak zmiana pierścieni w 2t trochę taka loteria, dużo pewniej i praktyczniej było splanować na tokarce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:42, 10 Sty 2013
krzysiek200
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz


http://www.jawa50.cba.pl/tuningsilnika.html

Wujek Google nie gryzie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:17, 10 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


a sory sory, nie znalazlem tego bo troche źle wpisywalem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:49, 10 Sty 2013
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


możesz planować lecz musisz się liczyć z mniejsza żywotnością silnika. nie przesadź za bardzo z planowaniem bo tłok będzie później o głowice walił


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:55, 10 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


A to tak jeszcze pytanie takie, bo tuleja cylindra wchodzi w głowicę i to trzeba cylinder planować? Czy trzeba kołnierz głowicy zetrzeć do zera, a potem głowice trzeć?

Czy spolerowanie tej powierzchni tłoka wpłynie na lepsze spalanie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Czw 23:08, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:35, 11 Sty 2013
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


1 Cylinder zostawiasz w spokoju. Samą głowicę planujesz.
2 Tak możesz wypolerować tak samo jak komorę spalania w głowicy. Polerka ma za zadanie zmniejszyć możliwość osadzania się nagaru i tym samym polepszyć odprowadzanie ciepła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:02, 11 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Czyli trzeba ten kołnierz splanować i dalej głowice trzeć?

Uploaded with ImageShack.us

Widzę że Ty v max i arek z TRT Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:37, 11 Sty 2013
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


ścierając kołnierz już planujesz głowicę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:49, 13 Sty 2013
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


Boże, widzisz i nie grzmisz.

W jawce trzeba planować ten wewnętrzny pierścień, zewnętrzny ma za zadanie ustalić głowice na cylu i uszczelnić polączenie, jak go spilujecie to może być różnie.

Generalnie głowica bardzo ciężka do obróbki, nieregularny kształt, cięzko chwycić.

Osobiście nie zwiększałbym stopnia sprężania, dosyć ten silnik się już grzeje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:28, 24 Paź 2013
januszf_1992
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: opole
Płeć: Mężczyzna


a mi sie nie grzeje i moge sobie pozwolić na to wiec splanuje. 1mm przyszlifuje ten kołnierz i bede widział co sie stanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:37, 24 Paź 2013
route66
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna


ale żeś chłopie odkopał styczeń a październik to gruba różnica ; >


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Planowanie głowicy
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin