Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Na co naprawdę stać Jikova? - poprawiamy Czechów Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 17:30, 03 Gru 2008
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Gaźnik Jikov można by rozwierci maksymalnie do 18 mm, wtedy ścianka gardzieli miałaby 1,5mm. Średnica przepustnicy ma 20mm, więc powinna spokojnie uszczelnić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:27, 03 Gru 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Garry1 napisał:
a mam pytanko, jakby rozszlifować gardziel na maxa, to by się obyło bez tej wkładki?

Myślałem i o tym, ale nie tyle o rozszlifowaniu na okrągło a raczej na...kwadratowo, podobnie jak kształt przelotu na połączeniu króciec-gaźnik, z zachowaniem lekkich zaokrągleń w narożach kwadratu. Z tym, że w tej sytuacji rozpiłowałbym jeszcze więcej, np. do przelotu 19 na 18 lub 19 na 19mm - może nawet 20mm szerokości byłoby osiągalne pod warunkiem użycia płaskiej (lecz wciąż unoszonej, nie obracanej!) przepustnicy. Ponadto profil iglicy musiałby zostać zmieniony, bo w miarę unoszenia przepustnicy zmienia się totalnie pole przekroju odpowiadające danemu uniesieniu. Wytłumaczę to tak: jeśli podniesiemy przepustnicę w gardzieli kwadratowej (przjmijmy, 20 na 20mm) o 1mm od pozycji "zamknięta", to przelot otwarty wyniesie 20mm kwadratowych. Jeśli podniesiemy o tyle samo w gaźniku o okrągłym przelocie, to powierzchnia odsłonięta w ten sposób będzie dużo mniejsza. Nie powiem na 100%, jak mocno zmieni się reakcja silnika na dodanie gazu. Priorytetem w przeróbce dotyczącej wkłądki było uzyskanie najmniejszego przekroju gaźnika dokładnie na wysokości komory mieszania i rozpylacza w szczególności, i to osiągnąłem. Przy okazji wyeliminowałem prawie do końca progi na przejściu zwężka - komora mieszania, znów z dobrym dla osiągów skutkiem. To właśnie testowanie nowej iglicy i kwadratowego przekroju miało być tematem moich kolejnych przeróbek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:20, 04 Gru 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


Widziałem kiedyś gaźnik rozszlifowany na "kwadratowo" Wink jak znajde to zapodam foto, typek to robił w hondzie ns-1 Mr. Green a gdyby do jikova dać płaską przepustnice? zachowując oryginalny przelot?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:00, 04 Gru 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Płaska przepustnica może nie zwiększy osiągów sama z siebie, chociaż to też należałoby sprawdzić w praktyce. Trzeba znaleźć sposób na uzyskanie zadowalającej szczelności między nią a korpusem, mam na myśli luzy montażowe tych elementów. Z drugiej jednak strony, wydaje m się że w ten sposób też poprawi się nieco opływ powietrza wokół rozpylacza. Pod oryginalną przepustnicą tworzy się masa drobnych zawirowań (wyobrażacie sobie jak skomplikowaną "trasę" pokonuje powietrze wokół tych wszystkich zakamarków typu mocowanie iglicy czy prowadzenie przepustnicy po trzpieniu?). Kiedyś pokusiłem się by jedną z przepustnic nieco "wygładzić" od spodu, z zauważalnym efektem, co tylko potwierdza że trzeba jej poświęcić sporo uwagi w modyfikacjach. Kto wie, może jednak płaska w tych okolicznościach będzie lepsza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:02, 04 Gru 2008
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Ja już od dawna zastanawiam się nad płaską przepustnicą tylko nie wiem jak ją wykonać i z jakiego materiału a może udało by się przerobić orginalną Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:14, 04 Gru 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Materiałem mógłby być na pewno stop aluminium (choćby taki z którego wykonano cylinder), mosiądz, miedź itp. Nie polecałbym jednak stali i ogólnie twardych materiałów, bo powodowałyby szybsze zużywanie się korpusu gaźnika. Jeśli mielibyśmy dostęp do litego aluminium w postaci np. prostopadłościanu, można by było przepustnicę wyfrezować lub wypiłować, choćby i ręcznie jeśli tylko mamy dość cierpliwości. Blachy mosiężne czy miedziane można z powodzeniem giąć i ewentualnie lutować, jeśli byłaby taka potrzeba. Oryginalnej chyba nie da się przerobić, w każdym razie nie widzę takiej możliwości. Jedno co można z niej wykorzystać, to zdjąć wymiary i położenie otworów iglicy i zaczepu linki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:04, 05 Gru 2008
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Dzisiaj jako że miałem trochę czasu skoczyłem do wuja na wieś i troche przerobiłem zapasowom przepustncę od Jikova a jak to już piszę. Jedyne co mi przyszło do głowy to wyciąć przedni kawałek przepustnicy tak żeby została tylko ta część od strony krućca. Dla tych którzy nie wiedzą o co biega fotki drugiej przepustnicy z zaznaczonym miejscem cięcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

No i muszę powiedzieć że po tym zabiegu moto troszkę lepiej wkręca się na obroty
lecz nie ma nic za darmo. Ponieważ nowa przpustnica dostarcza więcej powietrza musiałem trochę zwiększyć poziom paliwa w komorze bo się dusił na ful obrotach ale efekt jest odczuwalny. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Pią 18:08, 05 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:10, 05 Gru 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Zwiększyłeś skos? też to kiedyś zrobiłem fakt efekt na luzie odczuwalny ale podczas jazdy prawie że zero...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:48, 05 Gru 2008
Flinston
HandlarZ
HandlarZ

 
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 1191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysieki
Płeć: Mężczyzna


on chyba nie zwiekszyl skosu tylko zrobil to calkiem na "kwadratowo" ;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:49, 05 Gru 2008
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


No dokladnie jak Flinston pisze. Poprostu wyciołem kawał przepustnicy w taki kwadrat jak na pierwszej fotce. To co było powyżej czerwonej lini znikneło Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Pią 22:55, 05 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:07, 06 Gru 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


No to też dzisiaj to spróbuje ;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:35, 31 Gru 2008
Conqeror
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozorków
Płeć: Mężczyzna


No to wspólczuje zamulenie murowane


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:09, 01 Cze 2009
maniak
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


a jeszcze jedno pytanka;czy rozpylacz ma być przewiercony na wylot?bo stary uległ zniszczeniu podczas deinstalacji a drugi już leży dorobiony
sorry za odkop ale kto pyta nie błądzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maniak dnia Pon 18:12, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:55, 22 Cze 2009
Lagoon
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam.Jestem nowy na forum i ten temat od razu mnie zaciekawił.Mam pytanie odnośnie tego rozpylacza:Czy trzeba koniecznie robić go od nowa czy można z wyjętego i poprostu dorobić daną ilość otworów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:27, 22 Cze 2009
Flinston
HandlarZ
HandlarZ

 
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 1191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysieki
Płeć: Mężczyzna


jezeli uda ci sie wyjąć stary bez uszkodzenia to mozesz w nim wierciec ale nie sadze zebys go wyjąl bez szwanku...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Na co naprawdę stać Jikova? - poprawiamy Czechów
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin