Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Kanały w cylindrze Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kanały w cylindrze
PostWysłany: Pon 13:58, 09 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Wreszcie nadchodzą te dni w których nasze forum zaczyna rozkwitać w pomysłach tuningu silnika. Trzeba sie zająć jedną z najważniejszych rzeczy mianowicie kanałami cylindra. I tutaj bede zadawał pytania PROFESJONALISTOM którzy znają sie na rzeczy.

1. Czy można poszerzyć i obniżyć otowory kanałów płuczących w gładzi cylindra jak tak to do jakich wymiarów?

2. O ile maxymalnie można powiększyć kanał wydechowy ?

3. O ile maxymalnie można powiększyć kanały płuczące nie w gładzi cylindra tylko tą częsć co idzie do karterów same kanały ?

Czekam na odpowiedzi TYLKO PROFESJONALISTÓW KTÓRZY MIELI Z TAKIM CZYMŚ DO CZYNIENIA !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:28, 09 Lip 2007
Szymon
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna


Daruj sobie takie przeróbki w domu, to poważna sprawa, którą lepiej zlecić warsztatom.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:52, 09 Lip 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


tak zlecic warsztatom i zapłacic majątek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:01, 09 Lip 2007
Pawel zx10r
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk


czemu nie! to jest do zrobienia w domu,tylko wystarczy odpowiedni sprzęt i trochę cierpliwosci popieram "karol282"!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:36, 09 Lip 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


ja również popieram karola282 jestem ciekaw tego tuningu tylko jak go zrobić Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:31, 09 Lip 2007
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Więc tak.. jeżeli chcesz sie bawic w przeróbke kanałów to polecam abys kierował się wymiarami które ktoś przygotował dla siebie i potem gdzieś udostępnił, to musi być sprawdzone bo w przeciwnym razie tracisz kupe kasy, jest też druga opcja: policzyć wszystko samemu pod swój silnik pod swój gust ale to jest czasochłonne i trzeba duzo rzeczy dokładnie i rzetelnie zmierzyć więc wybór zależy od Ciebie. Jeżeli chodzi o okna w cylindrze to to z tego co wiem to sie je podwyższa nie obniża (chyba, nie jestem pewien ale w żadnym z artykułów Tomasza Sałka nie pisze o obniżaniu okien w cylku). Zasada jest taka że podwyzszając okno ssące i wydechowe podnosisz obroty przy których silnik ma maxymalną moc i moment obrotowy, natomiast poszerzając je obnizasz ten pułap. Z poszerzaniem okien jest jednak ten bajer że jeżeli przechodzi przez okno pierścień to okno nie może być większe niż 0.6 średnicy cylindra, jeżeli nie przechodzi to o 0,7 tejże średnicy. Aha podwyższając okna zmieniasz (tu akurat zwiększasz) kąty otwarcia okien, a w Jawce są one dość duże bo to silnik wysokoobrotowy (o kątach pisze w temacie Pojemnośc szkodliwa silnika na tym forum). Ja bym Ci proponował poszerzyć okna do rozmiarów podanych w artykule p. Sałka dotyczącym Jawki, wydechowe zostawić jak jest a zamiast tego zrobić wydech pomysłu p. Leśnika i dostroic go pod siebie da Ci to naprawde dużo, jak będziesz miał jakieś wątpliwości czy pytania to pisz chętnie podyskutje bo jestem w tym samym miejscu z przeróbkami silnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:37, 09 Lip 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Jak chcesz eksperymentować to radzę zacząć od przeróbek tłoka - jak się coś nie uda jest on tańszy niż wymiana cylindra.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:59, 09 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Co zrobić z tłokiem wiem od pól roku Wink Wykonać owalizacje tłoka. Odchudzenie maxymalne tłoka, Wypolerowanie każdej jego czesci zrobić sworzeń pływający skrócić nóżke tłoka o 1 mm nie wiecej. W cylindrze już wykonałem otwór i mocowania pod membrany dellorto. Gaźnik także dellorto 20mm z płaską przepustnicą. Poszerzyłem kanał wydechowy o 1 mm z każdej strony a co do obniżania kanału wydechowego miałem racje wyprubowałem to w simsonie kolegi i silnik ma duży moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika. Spiłowałem go o 2 mm w dół. A ja niechce mieć zajebistych wysokich obrotów bo mi to niepotrzebne. Być może jak zostanie mi siano pokusze sie o wybicie tuleji i dorobieniu dodatkowych kanalików ssących i dorobieniu dwóch skośnych ale dość cienkich kanałów płuczących. Jak narazie bede musiał sie zadowolić powiększonymi kanałami płuczącymi Wink A wydech wg. leśnika nie odpowiada mi wyglądem ponieważ to serjny tłumik ze zmienionymi przegrodami w środku. Ja bede sie męczył nad dostrojeniem dyfuzora od yamachy dt.... ale to już wyższa szkoła jazdy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:01, 09 Lip 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Ale tłokiem podobnie jak cylindrem można zmieniać charakterystykę silnika. Można w jego denku wyciąć rowki, które usprawnią przepłukiwanie, usuwanie spalin itp. Więc te przeróbki tłoka co wymianiłeś to nie wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:47, 09 Lip 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Dużo gadania, a tylko trzy posty na temat... ( w dodatku autora i moderatora i jednego usera)

Obawiam się jednak, że bez własnych prób nic nie zrobisz z tzw. gotowca.

Do uzyskania szybkiego efektu proponował bym zajęciem się kanału wydechowego sądze, że skrócenie go o odpowiednią wartość da bardzo dużo. Oczywiście jak masz "odblokowany" tłumik Wink
Poszerzać bym, nie poszerzał gdyż można łatwo stracić ciśnienie wychodzących spalin. Jedynie co wypolerowanie.

Co do 3. pytania myśle, iż kanały płuczące można poszerzyć do granic możliwości. Jednak nie potrafie powiedzieć - tak czysto teoretycznie - czy to coś da. Przynajmniej przez to nie powinno nic się stać - na negatyw.

Natomiast 1. za to wogóle bym się nie brał bez przeliczeń. Choć spróbować zawsze można. Tyle jak wiadomo gorzej odzyskać stary wymiar po spiłowaniu Wink

PS. Bardziej są to teoretycznie rozważania i nie jestem profesjonalistą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:04, 09 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Z tymi rowkami próbowałem i lipa nic nie dawało nwet w nich nagar jeszcze siedział dodatkowo. Powiedz jak skrócić kanał wydechowy ?? Czy chcesz uciąć kawał cylindra ? Dość odważne ale jak skrucisz ten cylek to zmieni sie ustawienie i mogą wszystkie konie uciec nam na wysokie obroty Hrm A po cholere jasną w jawce 10 tys. obr. ?? Ja bym wiecej jak 8500rpm. nie wyciągał i ładnie wszystko zgrał żeby ciągnoł w każdym zakresie obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:13, 09 Lip 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Dokładnie pisząc poprzednio o skróceniu kanału wydech. myślalem o spiłowaniu troche cylindra i odrobine kolanka. To ładnie wypolerować, uszczelka i powinno być lepiej. Oczywiście bez przesady, żeby to się kupy trzymało.

Ostatnio zastanawiałem się nad usunięciem króćca pomiędzy gaźnikiem i cylindrem lub skróceniem go do minium - wielkiego minium. Jednak nie mam na to czasu ostatnio. Wakacje długie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:17, 09 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Ja kruciec mam wogóle inny bo mam pod gaźnik dellorto. Polecam zrobić go pod kątem 45* taki jest najlepszy z możliwych. Ja chyba wezme gumówke w ręce i kawałek cylindra spiłuje ciekawe co to da.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:27, 09 Lip 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Zostaw tą gumówkę, pilnik - zdzierak i jedziesz.

Potem ładnie to wyszlifuj, żeby się świeciło nie przybliżając jak psu jajka.
Pamiętaj, że nie dużo to da, a odczuwalnie może nawet nic, ale od czegoś należy zacząć.

Powiedz jakie masz zamiary (jak wykonać i na ile) te kanały płuczące. Jakąś koncepcje chyba masz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:53, 09 Lip 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Kanały płuczące wykona mi znajomy tokarz złota rączka Wink W swoim zakładzie ale chce 100zł za zabieg. Jak narazie mój budżet na to niepozwala Wink Wiec musze sie nacieszyć powiększonymi tylko kanałami w cylindrze i wyrównanymi krawędziami w szklance cylindra.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kanały w cylindrze
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin