Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » jawa 50 modyfikacje. Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
jawa 50 modyfikacje.
PostWysłany: Wto 20:54, 11 Mar 2014
gruby5350
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślibóz
Płeć: Mężczyzna


Witam. Chciałbym "dołożyć" trochę mocy mojej jawce Smile. Od czego zacząć? Wiem, że dysza w gaźniku ma rozmiar 68, króciec został powiększony (tzn. ten otwór), kolanko wydechowe przycięte o 10cm (dławik z tłumika też wyciągnięty ale w takim stanie kupiłem jawkę, trochę głośno chodzi... da sie wykonać jakiś "sprzęt" np. z puszek? Chodzi mi o lepszy dźwięk i nie chcę stracić na mocy Mr. Green.) Jawka na 1 biegu jest bardzo zrywna ale na 2 już jest gorzej, a na 3 to ma lekkiego "muła". Możecie mi też powiedzieć jak dobrze wyregulować zapłon? Przerwę na platynkach ustawiłem na 0.4mm. Czytałem różne poradniki ale nic z tego nie rozumiem... Ustawiam tłok w gmp później cofam wał i jak chcę ustawić wyprzedzenie zapłonu to za żadne skarby nie mogę tego dokonać. Niedługo będę wymieniał tarcze sprzęgła i tu kolejny problem... Jak ułożyć tarcze? (po jednej stronie tarcza jest wypukła a po drugiej wklęsła, nie chodzi mi o korek tylko o ten metal). Jedni mówią, że tarczę ułożyć wypukłymi stronami na zewnątrz, a inni, że do środka. Jaki olej wlać? (ten do sprzęgła). Czy warto kupować cylinder 60cc (jeszcze nie mogę wklejać linków ale napiszę nazwę z allegro "JAWA 50 JAWKA CYLINDER KPL 60 LEPSZA JAKOŚĆ ALMOT" )? I jaką świecę doradzacie? Z tego co czytałem na internecie to świeca odgrywa ważną rolę i ona też może dodać trochę mocy Mr. Green.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: jawa 50 modyfikacje.
PostWysłany: Śro 18:45, 12 Mar 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


gruby5350 napisał:
trochę głośno chodzi... da sie wykonać jakiś "sprzęt" np. z puszek?

Możesz zamówić sobie spawaka pod twoją konfigurację co poprawia osiągi.
gruby5350 napisał:
Jawka na 1 biegu jest bardzo zrywna ale na 2 już jest gorzej, a na 3 to ma lekkiego "muła".

Jaką masz zębatkę z przodu?
gruby5350 napisał:
Jaki olej wlać?

Lux 10 wystarczy
gruby5350 napisał:
Czy warto kupować cylinder 60cc (jeszcze nie mogę wklejać linków ale napiszę nazwę z allegro "JAWA 50 JAWKA CYLINDER KPL 60 LEPSZA JAKOŚĆ ALMOT" )?

Nie! Lepiej jest zainwestować w cylinder i roztoczyć na 55ccm.
gruby5350 napisał:
I jaką świecę doradzacie?

Najzwyklejszą starą Iskra jeśli masz. Na tej świecy dobrze hula.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:17, 12 Mar 2014
gruby5350
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślibóz
Płeć: Mężczyzna


Spawaka jak na razie sobie odpuszczę, bo to koszt 100-200zł trzeba znaleźć osobę, która zna się na robieniu spawaków i dobrze wyliczyć Mr. Green. Z tego co słyszałem to ten lux 10 nie jest zachwycający chociaż jak na razie chyba go kupię i przetestuję Smile. Zębatka przód-12 zębów, a z tyłu nie liczyłem jeszcze ale wydaje mi się, że jest to seryjna zębatka. W piątek powinny mi przyjść części więc teraz chcę się dowiedzieć w jakiej kolejności wkładać popychacze sprzęgła (długi/krótki i od której strony) i jak założyć tarcze. Którą stroną (wypukłą czy wklęsłą) na zewnątrz czy do ośrodka? I kolejny problem... Przypomniało mi się, że po odpaleniu jawki nie mogłem wbić luzy między 1, a 2. Dopiero luz między 2, a 3 wskakiwał. Tamten luz 1-2 no po prostu nie chciał się wbić, delikatnie napierałem na dźwignię ale od razu przeskakiwało na kolejny bieg. Po zgaszeniu jawki wszystko było elegancko. Czy to wina zużytych tarcz sprzęgła? Dodam, że jedna osoba doradziła mi olej Hipol 75w90 zamiast lux'a. I podobno świeca NGK B6HS jest jedną z najlepszych Mr. Green.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gruby5350 dnia Śro 20:24, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:53, 13 Mar 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Powiem Ci tak, śmigam na starej iskrze, olej mam lux 10 (możesz też wlać 10W40) i śmiga bardzo dobrze bez zastrzeżeń. Spawaki robią tylko ja nie bał bym się o obliczenie tylko dopasowanie do moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:59, 13 Mar 2014
gruby5350
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślibóz
Płeć: Mężczyzna


No ja niestety w garażu nigdzie chyba nie znajdę starej iskry ;/. Policzyłem zęby na zębatkach i wygląda to tak: przód-12, tył-55. Ponawiam pytanie, bo to najbardziej mnie interesuje. Jak założyć te tarcze sprzęgła? Bo tarcza z jednej strony jest wypukła a z drugiej wklęsła (sama tarcza, nie korek). I w jakiej kolejności wkładać popychacze?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gruby5350 dnia Czw 19:14, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:31, 16 Mar 2014
assassins09
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa
Płeć: Mężczyzna


tarcze wklęsłymi do wewnątrz {} - to tak obrazowo pokazane, jak nawet chciałbyś założyć na odwrót to i tak nie najdą na zębaktę a popychacze to najpierw wkładasz mały potem kulkę i długi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez assassins09 dnia Nie 10:32, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:25, 16 Mar 2014
gruby5350
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślibóz
Płeć: Mężczyzna


Mi tłumaczyli niedawno koledzy, że tarcze powinny być założone tym wypukłym do kapy. TZN. tu jest silnik>kosz>tarcza)>przekładka>tarcza)>docisk>kapa. ten nawias to strona wypukła tarczy. Co do popychaczy to od której strony wkładać? od strony sprzęgła: krótki,kulka i długi? Czy od strony zapłonu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:38, 16 Mar 2014
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Nie ma się co rozczulać nad świecami, dobierz sobie ciepłotę i próbuj najpopularniejsze to NGK,DENSO,BOSCH jedna będzie śmigać cały swój przebieg inna padnie po pierwszym odpaleniu nie ma reguły Wink.
Z cylindrem to najlepiej jakbyś w obecnym, o ile jest org. dorobił dodatkowe kanały.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stachu.G dnia Nie 18:39, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:59, 16 Mar 2014
gruby5350
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślibóz
Płeć: Mężczyzna


Stachu właśnie myślałem nad kanałami Mr. Green. Ale to bym musiał multiszlifierkę kupić, która pewnie przyda mi się przy innych pracach więc z nią problemu nie ma. Ale jak się do tego zabrać... Jak te kanały wyglądają? Coś o tym czytałem... Nie wiem czy sobie poradzę jako nowicjusz. Nie chcę spartolić oryginalnego cylindra, bo co do tego to jestem przekonany, że jest oryginalny tak jak tłok i inne podzespoły. Bez dobrego wyliczenia nie ma co sie brać za kanały. Wiem tyle, że trzeba po podgrzaniu wyciągnąć tuleję. Co dalej to już dla mnie czarna magia Mr. Green.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:44, 17 Mar 2014
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jak nie chcesz uszkodzić cylindra to lepiej komuś podeślij.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:25, 17 Mar 2014
gruby5350
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślibóz
Płeć: Mężczyzna


Nie chcę uszkodzić cylka ale chcę się nauczyć wszystkiego po kolei, bo w przyszłości na 100% mi się przyda taka wiedza. Jak na razie nie będę ruszał cylindra. Gdy będzie juz na wykończeniu zrobie szlif na 55-60ccm i powiększę kanały Mr. Green. Dzisiaj złożyłem sprzęgło. Olej hipol do przekładni manualnych będzie chyba odpowiedni. Ile może kosztować na stacji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:30, 18 Mar 2014
benchi
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: J-L
Płeć: Mężczyzna


Hipol to jakieś 15-20 zł.
Spory odnośnie rodzaju oleju trwają ale sprzęgło jawki na szczęście nie jest wrażliwe i wybacza niedoskonałości oleju.
Jedni leją hipol inni lux-10 i każdy chwali swoje.
U mnie na stacjach nie znalzłem lux'a więc leje hipol i nie mam problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:32, 18 Mar 2014
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


owszem benchi akurat ja leje lux 10, bo akurat jest dostępny od ręki,hipola nigdy nie lałem, ale cenowo podobny a słyszałem tylko o nim być może mit 'skleja tarcze sprzęgłowe".Sam kiedyś kombinowałem, jakiby tu lepszy/droższy olej zalać, a tak lux 10 kosztuje max 10 zł za litr do sprzegła wchodzi w granicach 0.5l czyli mamy na zmiane na 2 sezony co i tak nie jest potrzebne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:42, 18 Mar 2014
gruby5350
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślibóz
Płeć: Mężczyzna


Dzisiaj kupiłem Hipol do przekładki 80W90. Kosztował 14,50zł. Wlałem do swojej jawy poczekałem aż korek trochę nasiąknie (od czasu do czasu wciskałem klamkę sprzęgła i ruszałem kopką aby olej pokrył całe tarcze. Jawa oczywiście odpaliła za 1 strzałem Mr. Green. I chyba rozwiązałem problem. Biegi wchodzą bez zgrzytu, a kopka się nie ślizga. Teraz czekam tylko na koła (bo dałem do centrowania) i można przetestować. Wymieniłem popychacze sprzęgła (nowe były trochę dłuższe), sprężyny sprzęgła (nowe także były trochę dłuższe), tarcze sprzęgła, przekładkę i linkę sprzęgła. Więc wszystko co mogło źle wpływać na pracę sprzęgła zostało chyba wymienione Mr. Green. Dzięki Panowie za pomoc. Za parę dni postaram się zdać relacje z jazdy Mr. Green.

---Gdy byłem tak uradowany powstał kolejny problem... Przedni amortyzator mi wypadł, a właściwie taka rurka z długą sprężyną. I teraz nie wiem jak to zamocować. Przykręcałem tę całą rurkę. Trzymało się ale za każdym obrotem było słychać takie uderzenie. I teraz nie wiem na jaką odległość mam te rurkę wkręcić i czy dobrze to robie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gruby5350 dnia Śro 2:09, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:53, 21 Mar 2014
didson15
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna


odkręć śrubę z drugiej strony amorka i tam jest jakby taki zaczep na tą sprężynę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jawa 50 modyfikacje.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin