Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Gaźnik 16n3 w jawce Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gaźnik 16n3 w jawce
PostWysłany: Sob 19:50, 24 Lis 2012
XxDrago.pl
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna


Witam, ostatnimi czasy wpadł mi w ręce gaźnik ze simsona 16n3. Jako , iż mam ogara 200, a lubię podłubać, wpadł mi na pomysł zrobienie króćca do tego gaźnika pod silnik jawki.
W sumie teraz są jesienne dni więc, czas jest. Na samym początku miałem kawałek blachy dosyć grubej(żeby spawarka nie przepaliła), zrobiłem 2 blaszki od strony cylindra i od strony gaźnika(wymiary jak na gaźniku) po wiertłem wszystko ładnie. Od wujka załatwiłem, sobie kawałek rureczki pu calowej(średnica 15mm) wygiętej. Jako , iż ja jeszcze nie umiem spawać, poprosiłem ojca, i razem pospawaliśmy takie cudo:


Założony ładnie ze wszystkim wygląda tak:


Muszę, go jeszcze całego ładnie pomalować, wypolerować całego.

Aktualnie jestem w fazie regulacji, już jeździłem ale jeszcze wymaga dopracowania... Smile Napisałem ten temat, bo może ktoś by też wykorzystał ten pomysł Smile

Arrow [link widoczny dla zalogowanych]
Jak będę go rozbierał to dodam tam foty...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:31, 24 Lis 2012
ogarek2000
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Częstochowa/Woźniki
Płeć: Mężczyzna


Jak z mocą? poprawiło się czy pogorszyło? opisz jakoś Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:50, 24 Lis 2012
XxDrago.pl
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna


Ogólnie to mam problemy, z regulacją jeszcze nie jest dobrze wyregulowany. Ale wydaje mi się, że lepiej się wkręca, może minimalnie ma większą moc.Co do prędkości to nic ,nie mowie na razie bo nie jest odpowiednio wyregulowany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:01, 25 Lis 2012
ogarek2000
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Częstochowa/Woźniki
Płeć: Mężczyzna


A spoko to czekamy na dalsze relacje, napisz jak wyregulujesz już


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:45, 26 Lis 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Że tak się wyrażę ordynarnie Ameryki nie odkryłeś Wink patent z gaźnikiem Simsona jest już grubo znany w sieci. Moc nie wzrośnie ci jakoś szczególnie ale za to znacząco spadnie spalanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stachu.G dnia Pon 19:46, 26 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:44, 26 Lis 2012
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


Stachu moja jawunia lepiej sie na obroty wkręcała, łądniej paliłą Wink No ale fakt faktem ameryki nie odkrył Wink W sumie to nawet nie trzeba bardzo kruća przerabiac, wystarczą drobne modyfikacje, Podstawic coś pod dól przy cylindrze, rozwiercić góre, dorobić uszczelke czerwony slikon i gotowe Smile W moim przypadku wspaniale sie prawdzał, w jawce mi padł wtedy gaźnik, a w simsonie wał sie rozsypał tak ze z braku laku zrobiłem cos takiego... Ale czy ja wiem... Gra nie warta świeczki... Na porządnym Ikovie, bedzie działać tak samo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:58, 04 Gru 2012
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


Gdybym teraz miał śmigać ogarem, choć te piękne lata mam już dawno za sobą, na pewno zalożyłbym gaźnik 16n Wink Swego czasu na seryjnym silniku spalanie u mnie wynosiło 2 l/100km...a na jikovie? lekko ponad 4!

Może i jikov jest dobry, ale tylko wtedy gdy mamy nie wyrobiony egzemplarz...jakieś zestawy naprawcze, to nie ma sensu, lepiej założyć inny gaźnik.

Pewnie mnie stara gwardia zjedzie że nie potrafie wyregulować jikova i tak go nie lubię, ale nie dam wam tej satysfakcji, potrafię regulować silniki ale pod warunkiem że z osprzętem jest wszystko ok. Jeśli wam jikov nie grymasił to jesteście najwiekszymi szczęściarzami na świecie!

Dlaczego jawka ma opinie że słabo pali na ciepłym? Większość odpowie że puchnie tłok...jest to największy mit w jaki nigdy nie uwierzę, gdyby tlok spuchnął to silnik się w momencie zatrzymuje! Winowajcą jest właśnie gaźnik który podaje przez swoje wyrobienie za dużo paliwa, nie sposób tego wyregulować. Podaje za dużo paliwa, czyli tak jakby silnik pracował na ssaniu, czyli nie ma prawa normalnie chodzić i spalać racjonalne dawki paliwa...

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:23, 04 Gru 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Zacznę grać w Totka. Mr. Green

Milion razy mówiłem, powiem jeszcze raz, a co! Jawa przed modami paliła 3l/100km, obojętnie w jakich warunkach, po modach spalanie zmalało przy spokojnej jeździe dość znacznie (ile - nie pamiętam, nigdy zresztą na ekonomię nie jeździłem, poruszałem się raczej dynamicznie), zakładając 3l/100km robiłem tyle ile potrzebowałem i jeszcze zostawało mi na pojeżdżenie wkoło komina...
Ba, największe spalanie jakie osiągnąłem - 3,57l/100km to był wyczyn, wtedy to Jawa jechała jak dzika, większego spalania mimo usilnych prób nie zaobserwowałem Mr. Green.

Nasłuchałem się Leśnika i jakoś będę trwał przy Jikovach do upadłego, bo bardzo mi się podoba jak wszyscy narzekają, a nie idzie dopatrzeć się wad tego gaźnika po drobnych modyfikacjach Mr. Green.

Pozdrawiam niezadowolonych z Jikova i tych zadowolonych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:28, 04 Gru 2012
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


uuuuu 16n3 ciężko wyregulować w jawce. Nie poleca,. Lepiej założyć 16n1-11. Na tym gaźniku jest dolna partia obrotów nieco silniejsza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Wto 17:33, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:22, 04 Gru 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


To trzeba zaznaczyć!
Zgadzam się z Irzykiem... Jikov nie grymasi, jak ma sprawny zaworek nad pływakiem to jest bezawaryjny, 3l/100km to norma (oryginał, nie modyfikowany). W nim nie ma co się zepsuć praktycznie, jest to też jego największa wada bo nie ma za dużo co regulować ale coś za coś. A jak nie ma osobnego układu ssania to nie ma się czego dziwić że gdzieś paliwa jest za dużo a gdzieś za mało i znów jednocześnie nie ma się co zepsuć. W mojej jawce gaźnika na pewno nie zmienię, za to na styczeń jest plan na coś do kombinowania, tam będzie trzeba przemyśleć sprawę ze swapem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:44, 04 Gru 2012
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


Ja osobiście powiem tak... Z braku możliwości kupienią porządnego ikova w mojej okolicy myśle nad czymś innym ale zimowe pory i wolny czas pokażą czy zostane przy oryginale czy jednak nie. Ja tam nigdy w jawce nie sprawdzałem spalania ile sie wlało tyle sie jeździło tylko sie spoglądało pod korek ile jest Wink Piękne czasy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:37, 21 Sty 2013
wojtek1998
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Mam pytanie czy bez modyfikacji ramy da się wsadzić gaźnik od simsona do jawy 50 skuter?
Czy spadnie mi spalanie i o ile?
Czy używany gaźnik z simsona razem z nowym zestawem naprawczym ma parametry identyczne jak nowy gaźnik z epoki?
Czy nowe gaźniki odbiegają znacząco jakością od starego?
Dodam ,że mam silnik po porządnej kapitalce więc liczę na spalanie ok. 2litrów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:57, 22 Sty 2013
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


mysle ze na spalanie 2 litrow nie masz co liczyc chyba ze dasz mu najmniejsza dawke paliwa ale to co ci z takiego motóra. gaźnik bez problemu powinien wejsc bez modyfikacji do ramy. spalanie raczej nie spadnie moze nie znacznie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:22, 01 Lut 2013
wojtek1998
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Wypowie się ktoś jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:50, 01 Lut 2013
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Bez modyfikacji ramy pewnie tak, ale wydaję mi się, że owiewka będzie przeszkadzała.
Z tym spalaniem, to jak masz wszystko szczelne nie pizdujesz, to zauważysz delikatną poprawę, i nic za mocno nie wyrobione. Ale jawka spali Ci te 3l, nie ma bata. Zestaw naprawczy do starego gaźnika, jeśli chodzi o pływak, iglice to to się zużywa i wymienia, no chyba, że masz gdzieś oryginał, ale wątpię. Chyba że masz coś innego na myśli mówiąc 'zestaw naprawczy'. Nowe gaźniki z jawki? Jakoś mi się to nie podoba, ale nie wiem nie użytkowałem, choć pewnie jeśli chodzi o sam korpus, to czasem za 15 zł na allegro kupisz w dobrym stanie Smile Wiemy, że ceny paliwa są drogie sami tankujemy, ale 2l w jawce ? Mr. Green (KUPUJ RUSKĄ ) Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gaźnik 16n3 w jawce
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin