Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Zgrzytanie w skrzyni II
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zgrzytanie w skrzyni II
PostWysłany: Nie 15:02, 13 Maj 2012
jawnencja50
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Mam taki problem poniewaz w mojej jawce czasem podczas redukcji z 3 na 2 , 2 zgrzyta.Tylko raz tak mialem ze z 1 na 2 zgrzytnelo ale to raczej sie moze zdarzyc. To moze byc automat?? Czy moze cos ze skrzynia??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:21, 13 Maj 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


A przy wrzucaniu jedynki też zgrzyta, czy tylko podczas redukcji z 3 na 2? Podreguluj sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:02, 13 Maj 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


sprawdź luz na dźwigni sprzegła jeśli jest duży to wkręć śrubkę w prawym deklu od regulacji sprzegła tak aby na dźwigni było około 1-2 mm luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:05, 13 Maj 2012
jawnencja50
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


tylko przy redukcji,ale to nie zawsze, czasem tak jest, jutro popatrze to odpisze, Dzieki za info


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawnencja50 dnia Nie 19:05, 13 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:42, 13 Maj 2012
GaZoWaNy
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5

Płeć: Mężczyzna


dokręć sprzęgło, tak jak mówią koledzy tą śrubką, a jak to nie pomoże to nowe tarcze sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:03, 13 Maj 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


jak to wszystko zrobisz to pomyśl nad między gazem przy redukcji, większość posiadaczy jawek, wsek i innych prl sprzętów się śmieje ale takie sobie przyzwyczajenie wyrobiłem i już się nie oduczę, biegi bez zgrzytu praktycznie bez sprzęgła mógł bym zmieniać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:41, 13 Maj 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


coś nie za bardzo rozumiem Twojej wypowiedzi moskit ;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:47, 14 Maj 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Jeżeli dobrze mi sie zdaje chodzi o to aby przy redukcji odrobine przygazować.

Jak bym miał awarje sprzętu tzn. sprzegła to również bez problemu aby ruszyć ale to na pych a reszta redukcja i wrzucanie wyższych biegów bez zgrzytania. Już to przerabiałem ale sprzegło mi działało ale ręki wolnej nie miałem aby jedna do gazu a reszta musiała coś trzymać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:34, 14 Maj 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


po prostu wyrównujemy prędkość obrotową na wałkach skrzyni biegów poprzez dodanie gazu w momencie zmiany biegu, przy okazji dodając sprzęgło, praktycznie każdy tak robi w drugą stronę, jak daje bieg wyżej to odejmuje gazu nie wiadomo jednak dlaczego nikomu się nie chcę przy redukcjach. W starszych sprzętach i podczas wolnej jazdy to nie ma aż tak dużego znaczenia dla bezpieczeństwa i komfortu choć oszczędzamy wtedy skrzynię ale spróbujcie bez między gazu zredukować bieg na zakręcie w pełnym złożeniu na sporcie (oczywiście jeśli nie macie sprzęgła antyhoppingowego), gleba gwarantowana Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:23, 14 Maj 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


A ja lubię takie redukcje i strzały ze sprzęgła w zakręcie, w szczególności w Polonezie i Fiacie, buda leci na lepsiejszą stronę mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:17, 15 Maj 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Też się zastanawiałem nad tymi przygazówkami tylko że żadna instrukcja ich nie zaleca przy tego typu sprzętach ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:49, 15 Maj 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


żadna instrukcja obsługi sprzętów o tym nie mówi bo to raczej zagadnienie z techniki jazdy i ogólnie nie tak łatwe d zrozumienia dla każdego szczególnie żeby zbijać 5 biegów pod rząd jednocześnie hamując z 200km/h i wtedy robić międzygazy. Do jawki i innych szosowo-turystycznych sprzętów to nie jest tak ekstremalna zabawa i jak delikatnie jeździmy i umiejętnie operujemy prędkością i sprzęgłem międzygaz nie robi praktycznie żadnej różnicy ale trochę oszczędza skrzynię, zawsze to trochę mniejszy udar i ogólnie jazda jest płynniejsza (nie zderzamy się z pasażerem kaskiem). Ot po prostu to taka wisienka na torcie, coś w rodzaju tylnego hamulca w sporcie, wszyscy słyszeli a rzadko kto w złożeniu używa czy też przeciwskręt...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:54, 16 Maj 2012
jawnencja50
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


chlopaki juz jest okej. Moskito racja szczegolnie jak z laska jade Smile, od dzisiaj bede tak probowal.Nie moge od tej skrzyni wymygac zeby chodzila jak w zegarku, przeciez ponad 30 lat temu jeszcze nie synchronizowali skrzyn, zawsze sie jakis zgrzyt pojawi. Dzieki wszystkim jak chcecie to jeszcze sobie gadajcie Mr. Green, Jawka rzadzi !!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:05, 16 Maj 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


skrzyń nadal w motocyklach nie synchronizują Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zgrzytanie w skrzyni II
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin