Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » zaplon
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
zaplon
PostWysłany: Wto 19:50, 20 Cze 2006
Alonzo
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


juz sie tak wkurzam na jawe bo nie moge ustawic tego zaplonu, niestety nie mam suwmiarki wiec mam trudniej, probowalem ustawic wyprzedzenie zaplonu z linijka ale nic nie wyszlo, mam szczelinomierze wiec ustawilem te 0,4mm przy maksymalnym wychyleniu tloka ale tez zle chodzi kilka razy z tym probowalem ale nadal przerywa, no mam juz tego dosyc, moze mi jakos pomozecie i dacie inne sposoby na ustawienie zaplonu, bo suwmiarki nie mam od kogo pozyczyc ani gdzie kupic Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:05, 20 Cze 2006
wojtas91
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa


No suwmiarką najdokładniej ustawisz Exclamation

Ustawia się zapłon tak:
1. Zdejmujesz głowicę
2. Zdejmuje klapę od strony iskrownika
3. Bierzesz śrubokręt, lub kluczyk 8 i kręcisz wałem korbowym w prawo, tak, żeby tłok był najdalej wysunięty [ GMP - Górny Martwy Punkt ]
4. Jeżeli tłok będzie miał GMP [ najdalej wysunięty ] to ustawiasz wtedy przerwe na platynkach [ 0,4mm ] A zrobisz to tak: poluzowujesz śrubkę trzymającą platynki (znajduje się nad platynkami), gdy poluzujesz, wkładasz szczelinomierz o rozmiarze 0,4mm między platynki. Po włożeniu zaciskasz śrubkę.
5. Wkładasz szczelinomierz o rozmiarze 0,05mm między platynki [ może być też bibułka ] i kręcisz wałem korbowym w prawo.
6. Kręcisz tak długo, aż będziesz mógł wysunąć szczelinomierz [ bibułkę ] z platynek
7. I teraz bierzesz suwmiarkę (SUWMIARKA MUSI MIEć TEN PRĘCIK WYSUWANY), ustawiasz na niej 1,8-2,0mm (przy odblokowanym silniku, bo przy zablokowanym jest inne wyprzedzenie) no i przykładasz do ścianki cylindra [ tam gdzie tłok chodzi ]
no i jeżeli jest mniej niż te 1,8-2,0mm to zmieniasz wyprzedzenie, poluzowująć śruby (2) trzymające cały iskrownik i przekręcasz nim w lewo lub w prawo ( w zależności, jakie miałeś dotychczas to wyprzedzenie )
8. Jeżeli ustawisz wyprzedzenie, to zakładasz głowice i klapę i przeykręcasz, sprawdzasz czy świeca ma lepszą iskrę i czy fura śmiga Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:13, 20 Cze 2006
Alonzo
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


wielkie dzieki tylko ze nie mam suwmiarki a wsklepie juz zamowilem tylko ze bedzie za dwa tyg. Hrm narazie mam srobokret klucz i szczelinomierz no nic musze jakos to wykombinowac bo musze jezdzic Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:27, 20 Cze 2006
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Kupić możesz na allegro (wpisujesz w wyszukiwarkę suwmiarka). A zapłon możesz dać do ustawienia jakiemuś mechanikowi za browara Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:21, 20 Cze 2006
wojtas91
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa


No albo porzyczyć od mechanika na kilka minut suwmiarkę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:06, 20 Cze 2006
-Witu-
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lubaczów


a chyba mozna ustawic to jakos metoda prob i bledow? bo ja zakrecilem iskrownik(na oko) i przerwe(tez na oko) i mi chodzi motorek i dobra arczej jest iskra i widac ją też na przerywaczu jak kopie. czy mozna ustawic lepiej? (spalanie jest raczej dobre)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:45, 21 Cze 2006
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


pewnie a nawet na pewno można ustawić lepiej a z tym ustawieniem na oko to poprostu ci sie udało(masz dobre te oko)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:07, 21 Cze 2006
lukaszek56
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Białystok


hehe mi tato też na oko ustawiał i chodzi świetnie ale kupiłem 60ccm no i chyba będę musiał sam ustawić bo zaraz bedą coś gadać że ja kase marnuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:54, 21 Cze 2006
Bigos1988
>Pirat drogowy Bigi<
>Pirat drogowy Bigi<

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabłudów kolo Białegostoku


ja to tak sie niepierdole max daje w lewo i pozniej letko w prawo bardzo malutkap rzerwe i jest ok ja sobie zazacznylem jak ma byc korektorem i niemam problemu z ustawianiem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:15, 21 Cze 2006
-Witu-
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lubaczów


no wlasnie bo ja cewke zaplonowa dalem przy sciance ze w lewo sie nie dalo i tez troszke w prawo przesunolem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:45, 21 Cze 2006
lukaszek56
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Białystok


ale cofać można??? czy trzeba jeszcze raz przekręcić??? tłokiem Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:32, 07 Wrz 2006
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


a ja mam problem, bo u mnie nie da się ustawić tak żeby było 0,4 na platynkach a potem 1,8-2 mm przed górnym punktem 0,05. kreciłem na wszystkie strony i nic czy to może być wina platynek?? POMOCY!!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:44, 07 Wrz 2006
damian9310
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: szczecin


ja się ostatnio spotkałem z takim przypadkiem gdzie w silniku jawoskim wyprzedzenie byłó 6 mm a najmniej 3 mm na najbardziej opyżnionym i muj kolega mówiż że jeko kolega gadał z gościem od zapłonów i mówił że to platynki może też być krzywka na początek zmień platynki jak to nie pomoże to krzywke


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:14, 07 Wrz 2006
wojtas91
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa


Nom krzywka, albo platynki. Raczej platynki, a dokładniej ten taki plastik się wytarł pewnie, od platynek, co on jeździ po krzywce i rozwiera przerwe i zaraz styka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zaplon
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin