Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Ustawianie zapłonu - pytania Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ustawianie zapłonu - pytania
PostWysłany: Nie 11:17, 08 Kwi 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Ustawienie zapłonu
Zdejmujemy głowicę cylindra. Przy pomocy klucza obracamy wałem korbowym kręcąc śrubą mocującą krzywkę dopóki tłok nie osiągnie górnego martwego punktu (tłok najdalej wysunięty w przód). W tej pozycji ustawiamy luz 0,4 mm pomiędzy młoteczkiem, a kowadełkiem po obluzowaniu śruby [2]. Po regulacji śrubę zakręcamy. Między młoteczek i kowadełko wkładamy pasek bibułki papierowej i powoli obracamy wałem korbowym w przeciwnym kierunku do obrotów silnika, aż do chwili, kiedy bibułka zacznie przechodzić suwliwie między kontaktami. W chwili, kiedy bibułka da się wysunąć odstęp między kontaktami wynosi 0,05mm. W takiej pozycji tłok powinien znajdować się 1,2-1,5 mm przed górnym martwym punktem UWAGA jeśli mamy oddławiony silnik to wyprzedzenie zapłonu ustawiamy na 1,8mm - 2,0mm. Odległość tę mierzymy suwmiarką. Jeżeli wyprzedzenie zapłonu jest nieprawidłowe, luzujemy śruby obudowy iskrownika i pokręcamy całym iskrownikiem, w lewo lub w prawo w zależności od potrzeby. Po prawidłowym ustawieniu zaciskamy śruby obudowy iskrownika i następnie ponownie sprawdzamy wyprzedzenie zapłonu.

Między młoteczek i kowadełko wkładamy pasek bibułki papierowej i powoli obracamy wałem korbowym w przeciwnym kierunku do obrotów silnika, aż do chwili, kiedy bibułka zacznie przechodzić suwliwie między kontaktami. W chwili, kiedy bibułka da się wysunąć odstęp między kontaktami wynosi 0,05mm.


miedzy jakimi kontaktami ma wynosic 0,05mm miedzy młoteczkiem i kowadełkiem??? Embarassed Embarassed :oops:co to znaczy przechodzic suwilnie miedzy kontaktami??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:31, 08 Kwi 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Tak jest to odstęp pomiedzy młoteczkiem i kowadełkiem - w tym momencie przeskakuje iskra na świecy i rozpoczyna się zapłon mieszanki.
Powinno to nastąpić w 1,8-2 mm przed GMP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:34, 08 Kwi 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


a skat mam wiedziec kiedy jest GMP?? i co to znaczy przechodzic suwilnie miedzy kontaktami

W takiej pozycji tłok powinien znajdować się 1,2-1,5 mm przed górnym martwym punktem skat to mam wiedziec
wytłumaczcie mi bo nic z tego nierozumiem a musze sobie zapłon ustawic!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:43, 08 Kwi 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


http://www.jawencja.fora.pl/viewtopic.php?t=1560

Kolejnego WARNA nie chcesz bo w tamtym temacie jest wszystko napisane.

GMP - górny martwy punkt (tłok najdalej wysunięty)
DMP - dolny martwy punkt (tłok najdalej w "dole)

Suwliwie czyli nie zza dużym oporem i nie za lekko.

Odległoś tą mierzysz przykładając suwmiarkę do boku cylindra i wysuwając ten "pręt".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:07, 08 Kwi 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Ja mam milion razy szybszy sposób ustawiania zapłonu Cool . Poprostu ustawiam sobie tłok
2mm przed GMP a potem manewruje iskrownikiem tak żeby platynki były rozwarte w najwyższym punkcie na krzywce a platynki ustawiam szczelinomierzem na 0.4mm ale myślę że okładka ze zwykłego zeszytu też może robić za szczelinomierz bo ma podobną grubość. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:01, 08 Kwi 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Jest jeszcze prostszy - akumulatorem i żaróweczką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:09, 08 Kwi 2007
tsubasa
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suwałki


gniewny muglbys podac jakies szczególy??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:56, 09 Kwi 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Są dwa sposoby:
1. Odpinamy od przerywacza kabelki i podpianamy tam biegun dodatni (+), - dajemy na masę i gdzieś w szereg wpinamy żarówkę na np. 12 V. Jeśli żaróweczka zaświeci się tzn., że w tym momencie powinno dojść do zapłonu. Ustawiamy tłok 1,8-2 mm przed GMP i tak operujemy iskrownikiem by żaróweczka w tym momencie się zaświeciła.

2. Sposób bardzo podobny tylko nie wymaga żarówki.
Odpinamy od przerywacza cewkę i zamiast tego dajmy tam + z aku, - z aku oczywiście do masy. Ustawiamy tłok 1,8-2mm przed GMP i tak operujemy iskrownikiem by w tym momencie pojawiała się iskra. Musimy uważać iskra nie przeskakiwała zbyt długo ponieważ możemy uszkodzić (przegrzać) cewkę W/N z braku chłodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:08, 09 Kwi 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


a w tym pierwszym sposobie to dac plus z aku do przerywacza u minus z aku i w minusie dajemy zarówke i krecimy iskrownikiem az sie zaswieci??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:19, 09 Kwi 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


No jeden biegun żarówki dajemy na masę, a drugi do plusa w aku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:18, 09 Kwi 2007
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


jak chcecie sprawdzić iskre to wykręcacie swiece i wszystko jak zawsze tylko nie kopiecie w starter tylko rozwieracie i zwieracie styki i iskra przeskakuje(taki mniej męczący sposób)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:03, 10 Kwi 2007
Wujas50cc
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Pytanie Idea
Czy zamiast bibulki moze byc jakas kartka papieru?Taka zwykla od Zeszytu szkolnego Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:31, 10 Kwi 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Raczej może ale przecież szczelinomierz ma pasek o grubości 0,05 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:59, 14 Kwi 2007
Dexart
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Mozna prosic o jakies zdjecia bo kompletnie niewiem gdzie jest ten gmp
takie zdjecia wiecie pokazujace zaplon a na nich opisane
po 1 odkrecasz ta srubke pokazabe
po 2 luzujesz odleglosc miedzy tu a tu na 0.4mm

boze byl bym wdzieczny na maxa

moga byc jakies rysunki tylko takie dokladne thx


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:56, 14 Kwi 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Po pierwsze odkrecasz glowice i dekiel od strony iskrownika !
Obracasz tą srubą (na rysunku jest zaznaczona szczałką) w prawą stronę i patrzysz na denko tłoka czy wysuneło sie najdalej!(tłok).
Póżniej ustawiasz przerwe na platynkach(przerywaczu) zeby wynosiła 0.4mm. Po regulacji srube zakrecasz !!i wkładasz kawałek bibułki wmiedzy mloteczek a kowadełko i krecisz całym iskrownikiem lewo az bibułka niezacznie suwlinie i cały czas patrzysz na denko tłoka az osiągnie 2.00mm (z oddławionym silnkiem) czyli jak tłok bedzie o 2.00mm przed GMP (tłok najdalej wysuniety w przód)! jezeli tłok bedzie 2.00mm przed GMP! zakrecasz sruby iskrownika i sprawdzasz jeszcze raz wyprzedzenie zapłonu

GMP- tłok najdalej wysuniety w przód
Jezeli cos zle napisałem prosze mnie poprawic


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ustawianie zapłonu - pytania
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin