Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Sprzęgło - regulacja czy wymiana? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprzęgło - regulacja czy wymiana?
PostWysłany: Pią 23:40, 23 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam, mam problem z wyregulowaniem sprzęgła. W deklu, tam gdzie wchodzi pręcik w otwór nie było kulki, więc wstawiłem. Po dokręceniu dekla, sprzęgło działało ciasno, tak jak w książce pisze, natomiast kopniak się ślizgał. Nawet po odkręceniu śruby od regulacji sprzęgła, kopka się ślizgała. Teraz wyjąłem kulkę i efekt ten sam. Po dokręceniu śruby, sprzęgło jest napręzone, natomiast kopniak się ślizga. Po lekkim odkręceniu biegi wchodzą ze zgrzytem. Macie pomysł jak rozwiązać ten problem? Z góry dzięki za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:50, 24 Mar 2012
Maciej
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


hmmm... a może masz zjechane tarcze sprzęgłowe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:25, 24 Mar 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Może za długie popychacze sprzęgłowe masz? Bo wygląda na to, że cały układ od krótkiego popychacza do śruby regulacyjnej jest troszku za długi, naciska na talerzyk sprzęgłowy.

Pamiętam, że zawsze śrubę regulacyjną ustawiałem tak, żeby opierała się o długi popychacz, ale nie dociskała go. Po prostu żeby nie było luzu na wajsze (dobrze napisałem?), na którą zaczepiasz linkę sprzęgła. Potem wszelkie korekty dokonywałem za pomocą regulacji naciągu linki przy klamce sprzęgła.

Na nowych tarczach jakiś czas dawało radę, potem musiałem dorzucić drugą kulkę między popychacze, do dzisiaj mam spokój...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:39, 24 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Dzisiaj sprawdzę stan tarczy. Długi popychacz jest orginalny, więc wątpie żeby było w nim cos nie tak. Wiecie może jaki powinien mieć rozmiar?? I dlaczego kopka się ślizga przy mocniejszym naciągu ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:44, 24 Mar 2012
evL
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Sprawdź również czy są zęby na przekładce pomiędzy tarczami..
Miałem tak, sprzęgło działało bdb, a kopniak się ślizgał - powód? Brak zębów na przekładce..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:50, 24 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Możesz pokazać te zęby na zdjęciu ? Bo nie bardzo wiem o co chodzi.

Do tego motor według mnie osiąga połowę swojej mocy. Rozkręce aparat zapłonowy, bo cewki trą o wirnik, może przez to. Zobacze też, na którym ząbku jest blaszka na iglicy. Może to być też wina zapłonu, że jest taka słaba.


Zdjąłem stare tarcze. Korki były spłaszczone, teraz zakładam nowe. Tylko jak te tarcze się wkłada, bo zapomniałem zerknąć przy ściąganiu - te wypukłości na tarczach maja być do siebie czy od siebie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Sob 14:56, 24 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:25, 24 Mar 2012
Maciej
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Strona wklęsła do wklęsłej a pomiędzy nimi podkładka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:25, 24 Mar 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


to kup tarcze majtku nie ksoztują bo jak rozebrane już bedziesz miał to po co skręcać stare.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:33, 24 Mar 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Do siebie. Od siebie powinny się nie zmieścić - łańcuch wtedy jest za wąski, a nawet jeśli się zmieści, to po naciśnięciu rączki sprzęgła rozpierdzieli się wszystko...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:07, 24 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


@Kondzio przeciez napisałem, że założyłem nowe...

@Maciej, już wcześniej znalazłem na necie instrukcje, ma być wypukłościami na zewnątrz Wink

Miałem kłopot z założeniem samemu, w końcu kolega mi pomógł. Ułamały się 2 zabezpieczenia, na szczęście stary znajomy posiadał kiedyś kilka jawek i miał takie zabezpieczenia, ale na wszelki wypadek zamówiłem nowy komplet na allegro. Już wszystko złożone, uszczelkę na pokrywę zrobiłem z silikonu, więc do jutra musi podeschnąć. Jutro zaleje LUX-10 i zobaczymy co dalej wyniknie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:45, 24 Mar 2012
Maciej
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Mamy nadzieje że wszystko będzie ok ;p Jak ja zmieniałem tarcze to zabezpieczenia pogubiłem ale miałem na szczęście rezerwowe ;D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Sob 21:49, 24 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:02, 24 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Pewnie te z allegro dojdą do piątku. Jak wszystko będzie dobrze, to musze rozwiążać kolejna usterkę. Tak jak pisałem wcześniej, motor jest bardzo słaby, na 2 ledwo pod górkę podjeżdża.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:50, 24 Mar 2012
Maciej
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


może kompresje traci? A tak po za tym jaka jest różnica odczuwalna pomiędzy lux-10- a Hipolem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Sob 23:06, 24 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:28, 24 Mar 2012
Jamaican
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Różnicy w mocy na pewno nie odczujesz. Poczytaj na temat klasyfikacji olejów Hipol i LUX 10. Chodzi o lepkość i smarowanie. Ja dotychczas do dwusuwów lałem hipola, ale w ksiązce serwisowej jawy podają, aby lać LUX 10. Zresztą nawet na forum jest więcej zwolenników LUX10 niż HIPOLA.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:15, 25 Mar 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Bo zwolennicy hipola nie przechwalają się tym, po prostu leją olej... Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sprzęgło - regulacja czy wymiana?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin