Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Problem z karterem Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem z karterem
PostWysłany: Nie 20:44, 01 Mar 2009
stiepanek
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice


Witam.
Mam taki problem robie remont silnika mojej jawki, i przed remontem była troche słaba. Wcześniej kiedyś walnęło mi łożyski na wale i wał tarł o gładź karteru od strony magneta. I tak to teraz wygląda:







Czy to może mieć duży wpływ na moc silnika?
Co zrobić, aby to jakoś zniwelować?
Pozdrawiam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:00, 01 Mar 2009
luki991
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Pludry, woj.Opolskie
Płeć: Mężczyzna


jak chcesz to ja mam używane w bdb stanie jak chcesz to zagadaj do mnie na gg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luki991 dnia Nie 21:01, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:53, 02 Mar 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Papier ścierny 80 i lecisz...Aż zrobi się w miarę gładki a potem coraz drobniejszy. Albo kupić 2 nowe kartery...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:20, 02 Mar 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Z tego co zobaczyłem to łożysko jest wyrobione i głębiej wchodzi wał i ci ociera możliwe że masz gniazda wyrobione na wale więc tak jak kolega Piorko papier ścierny i jedziesz. Będziesz też musiał kupić nowe łożyska i zobaczyc czy masz dobre gniazda na wale.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:11, 02 Mar 2009
Stachu
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Opatkowice
Płeć: Mężczyzna


Zgadzam się papier ścierny a na koniec polerka na lustro ale najlepiej było by kupić nowe kartery


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:11, 03 Mar 2009
stiepanek
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice


Łożyska zmieniam na te z luzem C3 bo wcześniej miałęm zwykłe.
To trohce to wypoleruje i będzie lepiej chodzić, tak myśle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:57, 03 Mar 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Tylko gdy będziesz kupywał łożyska zamknięte to zostaw je zamknięte sam robiłem remont i pootwierałem i są straszliwe luzy po koło 50km a olej tyle doleci do łożysk ponieważ nie są pozamykane szczelnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:05, 03 Mar 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jak żeś kupił PPL-e to się nie dziwie czemu się zatarły po 50km na otwarciu. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:14, 03 Mar 2009
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


cross napisał:
Tylko gdy będziesz kupywał łożyska zamknięte to zostaw je zamknięte sam robiłem remont i pootwierałem i są straszliwe luzy po koło 50km a olej tyle doleci do łożysk ponieważ nie są pozamykane szczelnie.


Ej, a że tak zapytam to czy benzyna z olejem to ma smarować łożyska czy to tylko tak dla picu większość łożysk C3 jest otwartych ? xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:57, 03 Mar 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Takie rzeczy nie są dla picu choć myślę że zatarcie łożysk może doprowadzić nagar pojawiający się przy nie szczelnym układzie tłok-cylinder,lub po prostu tak jak wcześniej wspomniałem kupionym chłamie po czym ostro zajechanym w czasie eksploatacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:23, 03 Mar 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Nie za bardzo czje te łożyska C3 ja kupywałem łożyska made in japan kolega miał takie w junaku i zatar 3 wały na tych łożyskach chyba że C3 są przystosowane do oleju i benzyny bo te zamknięte mają fabryczny smar który je smaruje więc sory że wprowadzam was w błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:29, 03 Mar 2009
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


JAk dla mnie jeśli włożysz zamknięte łożyska na wał to Ci ten smar po prostu wypłuka i tyle z zabawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:36, 03 Mar 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Zatkane łożyska są do miejsc gdzie dociera piasek, pył i inne dziadostwo, np w bębnie są zakryte. Zabezpieczenia należy bezwzględnie ściągnąć przy zakładaniu do karterów ponieważ jeżeli się tego nie zrobi łożyska mają za małe smarowanie i na smarze który jest oryginalnie momentalnie się zacierają. Ojciec kiedyś nawet zostawił z jednej strony zabezpieczenie-też się zatarły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:16, 03 Mar 2009
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Te łożyska muszą być rozbebeszone z tych osłonek na smar bo po 1 nie było by smarowania a po 2 oznaczenie C3 oznacza że łożysko pod wpływem temperatury samo się uszczelnia a tym samym zmniejszają się luzy takiego łożyska między kulkami a bierznią co powoduje większe tarcie a bez smarowania to wiadomo co się z zamkniętym łożyskiem stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:10, 03 Mar 2009
Stachu
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Opatkowice
Płeć: Mężczyzna


ja jeżdże od ponad roku na zamkniętych łożyskach i miałemremont w tamtym roku i nic się nie dzieje ale wole żeby odkrywać zrobiłem to experymentalnie w efekcie przejechałem ok 3 tyś i nic się nie dzieje Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Problem z karterem
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin