Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Pierścień na wałku zdawczym
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pierścień na wałku zdawczym
PostWysłany: Czw 14:06, 14 Kwi 2011
Marwin
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam, prosiłbym o podpowiedź kogoś zorientowanego w temacie wałka zdawczego, mianowicie nie mogę dojść co oprócz metalowego pierścienia (tulejki) który wchodzi na wałek zdawczy powinno jeszcze być po jego obydwu stronach, na chłopski rozum i patrząc na serwisówkę coś jest. Dla pewności chodzi o tulejkę która wchodzi na wałek a na zewnątrz jej jest simering.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:13, 14 Kwi 2011
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


tulejka, zębatka, podkładka zabezpieczająca, nakrętka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:56, 14 Kwi 2011
Marwin
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


No tak, zgadza się ale czy oby na pewno nic więcej nie ma, nowej tulejki nie mogę nigdzie dostać a ma delikatne luzy na wałku i wiadomo że zębatka po pewnym czasie i tak się obluzuje i nie będzie dociskała tulejki do łożyska i między tulejkę a wałek będzie przedostawał się olej co już oczywiście było. Wraźnie w serwisówce jest coś jeszcze ale co, może ktoś z Was ma jeszcze to miejsce w oryginale i może pomóc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:49, 14 Kwi 2011
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Nakrętka nie obluzuje się za bardzo dzięki podkładce zabezpieczającej nakrętkę przed odkręceniem. Zatem jeśli podkładka będzie dobrze zaklepana, to zębatka się nie obluzuje i wszystko będzie git. W praktyce obluzuje się, ale tylko delikatnie. Jest tak jak mówił cross - wałek zdawczy, simmering, tulejka, zębatka, podkładka zabezpieczająca i nakrętka.

Już nie pamiętam dokładnie, ale w którymś 223 spotkałem się z dwiema podkładkami - każda po przeciwnej stronie zębatki zdawczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:32, 14 Kwi 2011
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Hmmm, a wiesz Irzyk coś w tym może być zauważ, że kartery są wytarte od łańcucha i nie wiem ale ktoś mógł wydystansować ją by łańcuch nie ocierał. Bym musiał kiedyś to sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:04, 15 Kwi 2011
tony d
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 841
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WILAMOWICE


dokałdnie Smile tak jak pisza koledzy Smile mozesz dać jakąś podkładkę ślizgową w celu zrobienia dystansu :)wtedy nie bedzie przycierało ci uszczelniacza na wałku Smile ale robiąc to nie zapomnij o uszczelniaczu znajdującym sie na deklu Smile jeśli sama zebatka ma luzy to nic strasznego a cały wałek tez moze miec niewielki luz bo w pokrywie o ile się nie myle i tak masz drugie łozysko które stabilizuje wałek :P poza tym nie jest to f1 zeby musiało ogromne przeciążenia przenosić ;d


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:51, 15 Kwi 2011
Marwin
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


W moim przypadku chodzi mi tylko o uszczelnienie tego miejsca, dystans to oczywiście podkładka i sprawa załatwiona, problem wycieku rozwiązałaby sama nowa tulejka, która tak mi się wydaje powinna wejść z oporem i być dopasowana na wałku, wtedy od wewnętrznej strony nie byłoby wycieku nie obracała się a od zewnętrznej uszczelniał by uszczelniacz, ostatecznie i chyba tylko zostaje ją na nowo wytoczyć bo tak jak wspomniałem nie napotkałem jej nowej...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marwin dnia Pią 8:53, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:54, 15 Kwi 2011
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


I wątpię czy napotkasz bo ja też nie mogłem kupić i wsadziłem chyba o ile pamiętam środek łożyska po rozebraniu go i też było dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:49, 15 Kwi 2011
Marwin
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


O, to dobry pomysł na zaadaptowanie jej z łożyska.
Zapodam jeszcze zdjęcie z serwisówki, może jestem w błędzie ale wydaje się że Czesi dali tam coś jeszcze...



http://img94.imageshack.us/i/04052f.jpg/

http://img830.imageshack.us/i/0405a.jpg/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marwin dnia Pią 15:04, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:02, 16 Kwi 2011
tony d
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 841
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WILAMOWICE


Te motorki jeśli nie mają wycieków to znaczy oleju w silniku nie ma. zastąp zwykłe łozysko na łozysko uszczelnione i git


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:23, 16 Kwi 2011
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Jak mi to wytłumaczysz, że w silniku który pracuje 2 lata ponad i jest cały czas stan oleju nie ma wycieku ? I poza tym chyba wie co ma zrobić to nie pisz bezsensownych postów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:49, 16 Kwi 2011
Marwin
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Niie no tak, spokojnie, moim zdaniem i raczej nie tylko, akurat ten silnik Jawki to bardzo udana konstrukcja jak oczywiście na tamte lata, i uważam że jeżeli jest dobrze złożony i normalnie eksploatowany to o wyciekach nie może być mowy. Powiem może (jeżeli gogoś to nie interesuje to sory) że moja jawcia to zakup mego ojca, kupił ją w (salonie) w 78r i od tamtego czasu jest przede wszytkim w moich rękach. To na niej zdobywałem wiedzę motoryzacyjną i nie tylko, od niej wszystko się zaczęło. Była użytkowana w trudnych warunkach ale wspaniale to zniosła, a że jest to tzw. kaczka to tymbardziej ją podziwiam. I za żadne skarby się jej nie pozbędę, szykuję ją pod syna który mam nadzieję że będzie chciał na nią wsiąść, oczywiście wystarczy jak to zrobi od święta. Myślę że takich osób jak ja jest sporo z sentymentem do dzieciństwa spędzonego na Jawce która kiedyś była "czymś"!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pierścień na wałku zdawczym
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin