Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Pare pytań =D Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pare pytań =D
PostWysłany: Pią 6:36, 29 Sie 2008
Rogu
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna


Witam będe pisał prosto z mostu bo tak łatwiej xD

1. Dlaczego mój silnik jak sie nagrzeje nie zapali od kopa, czym to jest spowodowane tym że tłok się rozpręża, czy jest tego jakaś inna przyczyna ?

2. Czytałem gdzieś że niektórzy gotują nowy tłok pare godzin w oleju silnikowym i że ponoć coś mu to daje, co daje takie coś o_O może mi to ktoś wytłumaczyć ?

3. Ostatnie pytanie czy montował ktoś do jakwki 20 (tej z osłonami) gaźnik od mz 150 ?

Z góry tHx ^^, Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:19, 29 Sie 2008
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Po pierwsze to powinieneś poczytać i popatrzeć i użyć opcji szukaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:44, 29 Sie 2008
Polonez
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


1. Może to być źle ustawiony zapłon, niestety jawkę ciężko ustawić tak żeby zawsze paliła z kopa czy ciepła czy zimna Hrm
2. Ponoć daje to to, że się nowy tłok nie zaciera. Zdania co do tego są podzielone, jedni mówią że to działa inni że nie. Teraźniejsze tłoki są słabej jakości, więc można spróbować, ale tłok wygotowany zwiększa swoją średnicę, więc trzeba jeszcze raz pod niego robić szlif.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:05, 29 Sie 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


To raczej nie będzie wina tłoka no chyba że słyszysz jak po kilku minutowej jeździe że coś się piłuje w silniku a więc może być to tłok do wymiany ale zapalać z kopa po wymianie raczej nie będzie bo to już inna sprawa m.in zapłonu i odpowiedniej regulacji gaźnika wszystko jest opisane na forum polecam zajrzeć pod te dwa linki:
http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/ustawienie-zaplonu,1560.html
http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/regulacja-gaznika,1555.html

Ps. A co do gaźnika z MZ do oryginalnej Jawki nie ma co dawać jedynie po gruntownej modyfikacji silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Pią 9:06, 29 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:25, 29 Sie 2008
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Co do serii gotowania tłoka woleju silnikowym - zapobiega to zjawisku puchnięcia tłoka. O gaźniku z ETZ 150 było kiedyś na forum - http://www.jawencja.fora.pl/tuning-mechaniczny,22/gaznik-od-mz-etz-150,2238.html . Polecam przeczytać posty Leśnika Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:41, 29 Sie 2008
Rogu
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna


Dobra w takim razie nie zabieram się nawet za zakładanie tego gaźnika bo to jest bez sensu bo moja jawka jest tak słaba że pod większą górke musze zawsze redukować do 1 a jeżdże na Z11 ;/

Na wiosne się z nią pobawie może kupie sobie nowy cylinder i spróbuje wygotować w tym oleju ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:48, 29 Sie 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jak będziesz miał cylinder i tłok Almota to raczej obejdzie się bez gotowania w oleju ja ci polecam jednak zrobić szlifa i załatwić oryginalny tłok jeśli przeszlifujesz na 1szlif wtedy mógłbym ci załatwić tłok na 1 szlif oryginał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:18, 29 Sie 2008
Rogu
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna


Mógłbyś napisać troche dokładniej o co Ci chodzi ze "szlifem". Bo jak widać jestem nowicjusz i jeszcze sie nie łapie w tym waszym slangu xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:32, 29 Sie 2008
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


Szlif cylindra - przetoczenie tulei cylindra na większy rozmiar, np. gdy chcesz wrzucić szerszy tłok lub gdy tuleja jest porysowana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:43, 29 Sie 2008
Rogu
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna


okej dzięki za wytłumaczenie =D

Bo mi głównie chodzi o to żeby jawka mi sie tak nie grzała, bo wszystko jest fajnie puki jest zimna jak sie nagrzeje to już słabnie ;/

A to że tłok puchnie to wada fabryczna czy silnik był źle docierany ;>?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:57, 29 Sie 2008
krawiec_
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Właściwie i to i to. Chociaż złe dotarcie (lub jego brak) bardziej wpływa na puchnięcie i nadmierne grzanie. Olej w skrzyni masz? Bo ja zapomnaiełm wlać po remoncie i tak tarcze sprzęgła sie rozszerzyły, że wcale rozsprzęglenia nie było. Olej poza tym, że smaruje to chłodzi silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:12, 29 Sie 2008
Rogu
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna


Wlać wlałem ale często mi się zdarza że wycieka troche oleju chyba ze skrzyni biegów, no i sam nie wiem ile tego oleju ma być tak naprawdę ;>?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:50, 29 Sie 2008
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


JAk Ci troche wycieknie to się nic nie stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:57, 29 Sie 2008
kamil352
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie


poziom oleju sie ustawia tak :

1. stawiasz motor na równym podłożu
2. odkręcasz srubke taką małą na srodku pokrywy kolo niej pisze olej
3 . wlewasz olej stopniowo aż sie zacznie lac z tego otworu
4 zakrecasz srubke i gotowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:59, 29 Sie 2008
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Każdy silnik się poci.. drobne wycieki można tolerować ale kałuż pod moto już nie... do skrzyni ogara wchodzi 0.5 litra oleju.. ale mi zawsze troche wiecej...niewiedziec czemu Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pare pytań =D
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin