Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Nie wiem co jest,. pomóżcie_NA DOTARCIU Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nie wiem co jest,. pomóżcie_NA DOTARCIU
PostWysłany: Czw 19:03, 31 Maj 2007
Ogarowiec
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Siemka.

Otóż znowu mam problem z moim kochanym lecz czasami nieźle wkur... Ogarkiem.

Odpala przeważnie za pierwszym kopem i pali bez problemu i iskra jest super. Gdy ostatni raz go odpaliłem, na zimnym silniku, to miał dużo mocy i był bardzo szybki, na wszystkich biegach jechał znakomicie i tak przejechałem na nim około 5 km, zgasiłem i poszedłem się najeść. Gdy do niego wróciłem odpaliłem go i pojechałem na dalszą przejażdżkę i wtedy zauważyłem, że mocno stracił na mocy, ledwo kulał się na 3. (silnik był jeszcze ciepły po poprzedniej jeździe)

Zastanawiam się, czy to może być spowodowane tym, że on jest na dotarciu (wymieniałem pierścienie) i gdy się za mocno zagrzeje traci moc Sad

Na koniec dodam chyba najważniejszą rzecz: przed tą jazdą na całkowicie zimnym silniku, nie rozgrzałem silnika i mocno mu gazowałem na postoju i w jeździe, tak około 5 minut: więc przypuszczam że to przez to stracił moc
Myślę dobrze czy się mylę? Doradźcie mi.

P.S. wszystko jest dobrze poskręcane, nie ma lewego powietrza, nowy kondensator, świeca itp.
I czy to jeszcze może być przez to jest źle ustawione wyprzedzenie zapłonu?

Sorki, że się tak rozpisałęm

POMÓŻCIE MI Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:11, 31 Maj 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Jak sie rozgrzeje to napewno niebedzie miał super mocy !!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:13, 31 Maj 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


oj chłopaczku moim zdaniem tłok ci puchnie czyli gdy jest silnik ciepły to tłok rozserza się w cylindrze i jest większe tarcie i motorek zwalnia radze ci wymienić tłok na nowy i docierać go z odpowiednią prędkością


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:27, 31 Maj 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Zgadzam się z poprzednikiem że to tłok puchnie ale muszę też dodać że na dotarciu to normalne że tak się dzieje. Ja na twoim miejscu lał bym więcej oleju do mieszanki tak 1:25 i jeszcze pojeździł trochę ale nie 5 nie 10km ale tak ze 100 i jeśli nic by się nie zmieniało po tym przebiegu albo by było gorzej to wtedy bym zmienił tłok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:28, 31 Maj 2007
Ogarowiec
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


JAWKOWICZ789 napisał:
Jak sie rozgrzeje to napewno niebedzie miał super mocy !!!!!


no dobra, ale powinien chociaż dobrze jechać na wszystkich biegach, co nie? Wink



Kam@$ napisał:
oj chłopaczku moim zdaniem tłok ci puchnie czyli gdy jest ciepły rozserza się w cylindrze i jest większe tarcie i motorek zwalnia radze ci wymienić tłok na nowy i docierać go z odpowiednią prędkością


No może i to jest prawda, ale przecież nie warto wymieniać samego tłoka, bo nowe części ze starymi = zero efektu. Tak więc chyba musiałbym kupić nowy cylinder i tłok, co nie?

Powtarzam jeszcze raz pytanie, czy jak nagrzeje go na wolnych na postoju i nie będę go mocno męczył, to kłopot zniknie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:32, 31 Maj 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


poco nowy cylinder ??????????????/Sam tłok wystrczy i pierscienie mozesz nowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:34, 31 Maj 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Kłopot raczej nie zniknie a wręcz przeciwnie bo na postoju silnik nie ma chłodzenia i tłok by puchł coraz bardziej aż by się zatarł tak więc lepiej tak nie robić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:15, 01 Cze 2007
Ogarowiec
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


dobra, ale nie wiem czy mnie dokładnie zrozumieliście, bo ja wymieniałem tylko pierścienie, tłoka nie wymieniałem, jeżdżę na nim od roku i mi nigdy nie puchł.

P.S. a czy mogę wymienić ten tłok na używany?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:30, 01 Cze 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


nie bo będzie motor później źle działał ponieważ używany tłok jest dotarty na innym cylindrze i jak go przełożysz to będzie nie równo dotarty do gładzi twojego cylindra i będzie przepuszczał kompresje bokiem więc najlepiej kupić nowy tłok i pierścienie i to wszystko dotrzeć

ps polecam dwupierścieniowy tłok Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:03, 01 Cze 2007
Ogarowiec
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


a więc jutro go odpalę, niech sobie pochodzi na wolnych i nie będę go za mocno forsował, zobaczę jak będzie jeździł i zdam relację Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:19, 01 Cze 2007
omenn
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieluń


Kam@$ napisał:
nie bo będzie motor później źle działał ponieważ używany tłok jest dotarty na innym cylindrze i jak go przełożysz to będzie nie równo dotarty do gładzi twojego cylindra i będzie przepuszczał kompresje bokiem więc najlepiej kupić nowy tłok i pierścienie i to wszystko dotrzeć

ps polecam dwupierścieniowy tłok Wink

Kolega Kam@$ sie chyba lekko pomylił. Lekki sprostowanie: tłoka sie nie dociera tylko pierścienie! Koledze chyba chodziło o to, że używany tłok bedzie zniszczony(jak to zwykle bywa) a to nie wpłyie pozytywnie na prace silnika. To tylko taka jedna moja uwaga :P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:46, 01 Cze 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Kolego omenn to ty masz złe informacje nowy tłok się dociera i pierścienie i wał i cylinder też trzeba dotrzeć.Jednym słowem wszystkie nowe części się dociera. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:17, 01 Cze 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Przecież tłok też musi się dopasować do cylindra. Przeciez jak silnik pracuje to on się powiększa pod wpływem ciepła.

Co do tematu to pierścieni nie ma co specjalnie docierać ale gazowanie na postoju to jest największa głupota. Co do problemu to możesz mieć niewłaściwą świecę, źle ustawiony gaźnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:39, 02 Cze 2007
=XawiD=
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czarnków


1. Tłok się nie dociera, cylinder też nie tylko pierścienie.
2. Przy zmianie pierścieni należy wymieniać tłok...
3. Jeżeli nie czujesz progu na cylindrze, to nie potrzeba go wymieniać lub szlifować przy wymianie tłoka z pierścieniami.

Cytat:

Przeciez jak silnik pracuje to on się powiększa pod wpływem ciepła.



Kolego ty tu mówisz o zjawisku puchnięcia tłoka. Jeżeli tłok puchnie to się rozszerza, a co za tym idzie rozszerzają się też pierścienie. Dobrą metodą jest hartowanie tłoka w oleju aby nie puchł.

Cytat:
Co do tematu to pierścieni nie ma co specjalnie docierać



A gdzie w tej bajce Kubuś Puchatek? Pierścienie należy docierać przez około 1 000km, nie przegrzewając sprzętu oraz lejąc więcej oleju do benzyny - mieszanka 1:30.

Cytat:
ale gazowanie na postoju to jest największa głupota.



Z tym się zgodzę, pod warunkiem, że motor/motorower jest chłodzony powietrzem, a nie cieczą. Jeżeli powietrzem, to się po prostu zagrzeje, spuchnie tłok i zatrze.

Cytat:

i wał i cylinder też trzeba dotrzeć.


Kolejny mit... Wału nie docierasz, cylindra też nie. Jedyne co docierasz to pierścienie.


Teraz przejdziemy do kolegi problemu...


Nie będę tłumaczył dlaczego, bo już mi się nie chce ale powiem Ci, że jeżeli nie ma na cylindrze progu to załóż nowy tłok i pierścienie. Docieraj go z prędkością ok 35km/h na 3 biegu, lej mieszankę 1:30 i nie przegrzewaj go. Rób odpoczynki po 20min co 5km. Staraj się też jeździć rano lub wieczorem - upały powodują, że cylinder się szybko nagrzewa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:08, 02 Cze 2007
Szymon
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna


Wierutna bzdura, cylinder i tłok również MUSZĄ się dotrzeć.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nie wiem co jest,. pomóżcie_NA DOTARCIU
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin