Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Nie mogę rozpołowić :/
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nie mogę rozpołowić :/
PostWysłany: Śro 15:41, 18 Kwi 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


Jak w temacie, a konkretnie chodzi o to, że mam już odkręcone WSZYSTKIE element śruby itd. które trzymają silnik i jak wale młotkiem to mi sie rozejść nie chcą za żadną cholerę!!!

robi się tylko malutki taki tyci tyci prześwit, ale tylko w miejscu w którym uderzam a np, na środku dalej sie trzyma.

mój tata mój że musi być porządnie "zapieczone na łożyskach" czy cos takiego i mimo starań to nie chce sie rozejść.

W dodatku są spore naprężenia i jak powiedzmy wyjmę z tej powstałej szpary śrubokręt to jest "pyk" i jest dalej ciasno jak na początku... oszaleć moża.
próbowałam z wielu stron i nie idzie... co robić??

ps-zanim napisałam tego posta użyłam opcji szukaj ale nic co by mi pomogło nie znalazłam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:47, 18 Kwi 2007
Wujas50cc
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Moze lozyska na wale trzymaja tez tak mialem, a sprzeglo zdlejes Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:10, 18 Kwi 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


hej popukaj od strony sprzęgła w wał młotkiem GUMOWYM!! i spróbuj załatwić kogoś kto by mógł wsadzić pomiędzy szczelinę polówek palce i trzymać silnik obrócony do doły a ty pukaj DELIKATNIE młotkiem gumowym w wał tak żeby się wysunął wraz z drugą połową silnika jak będzie ciężko wychodzić to weź posmaruj wał od tamtej strony (np wd40 lub olejem silnika) tak żeby łatwo się zsuwał i pukaj młotkiem gumowym aż druga połowa z wałem nie wyjdzie

ps ja sam to robiłem na dwóch silnikach i wały są proste bo młotek gumowy nie niszczy wału a zwykły tak ponieważ metal ma większą silę uderzenia niż młotek gumowy(gumowy ma więcej niż połowę mniejszą siłę uderzenia Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:12, 18 Kwi 2007
maciek-konik
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


popukaj w wałki i w wał, ale delikatnie przez jakies drewno miękkie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:58, 18 Kwi 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


śWIETNIE!!!!!!!!!!!
wszystko co trzyma jest zdjęte sprzęgło też.
tylko że jest pewien problem....
TEN SILNIK NIE BYŁ ROZBIERANY OD BLISKO 20 LAT!!!!!!!!!!!!
a.. przy okazji. Popękały mi pierścienie i mam pozamiatane Mad

co do łożysk to owszem one trzymają bo są tylko i wyłącznie do wymiany.... do nieczego więcej sie nie nadają... i że ja na tym jeździłam

ps-kolejny raz... już nie wiem który uprzejmie informuję że jestem dziewczyną więc prosze piszcie do mnie w poprawny sposób Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:00, 18 Kwi 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Zrób tak:wkręć silnik w imadło na płask sprzęgłem do sufitu i jak masz małą szczelinkę w jednym miejscu to spróbuj ustawić karter tak żeby ta szczelinka była na całej dułgości silnika a następnie włóż coś ciękiego między kartery na końcu silnika a od strony wału weź dwa śrubokręty i włóż jeden nad skrzynią korbową między trzymanie silnika a drugi pod skrzynię korbową np: w tym miejscu gdzie są te uchwyty do skręcenia karterów.Przekręć sobie imadło tak żebyś stała w jednej lini z silnikiem i jak już tak stoisz to musisz równocześnie naciskać śrubokręty do dołu. Jak szczelina się powiększy ( a powinna) to znowu wyrównaj karter na całej długości i znowu włóż coś gróbszeg między kartery i tak aż kartery się rozejdą. Wał możesz troche posmarować olejem lub wd40 tak jak kam@$ napisał to będą mniejsze opory i powinno łatwiej schodzić. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:07, 18 Kwi 2007
nieutek
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza


Jak wyciągasz śrubokręt i sie robi PYK, to chya wina kopnika a mianowicie tego pręta kopnika (bo sprężyna ciagnie, i złacza silnik spowrotem). Możliwe ze jest on z jednej strony lekko spłaszczony i dziala jak klin. Spróboj w niego postukac młotkiem od strony sprzegła. Aha żeby ci ułatwic podpowiem ci ze przy rozpoławnianiu silnika pomocne sa takie odstepy miedzy kraterami tam gdzie sie mocuje srubami slilnik do ramy. Włóż tam dwa srubokręty i rozginaj.

Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:18, 18 Kwi 2007
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


jest takie nacięte miejsce od dołu silnika w mocowaniu i tam musisz rozpychać połówki

jeśli tak mocno siedzą łożyska to rób tak:
gdy już jest miejsce do wsadzenia czegoś to wsadz np jakieś twarde drewno między kartery,potem troche dalej i jeszcze dalej(trzy od góry)i tka samo od dołu
potem wyciągasz pierwszy i wsadzasz coś grubszego i dlaej to samo aż będzie już duża szczelina i coś dużego sie wsadzi i wtedy mocno między połówkami zapsze sie i rozpołowi sie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:05, 19 Kwi 2007
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


spryskaj silnik obficie wd 40 moze to cos pomoże!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:02, 19 Kwi 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


wiem że srubokręty dwa wsadzićmiędzy kartery i tak dalej... ale to nie działa. jedyna nadzieje jest w tym żeby wd40 dało efekt. spryskam silnik tym zostawie na noc dzisiaj i jutro sie zobaczy... to musi pomóc bo jak nie to klapa....

co do rozginania to próbowałam ale duża szczelina za cholere nie chce sie zrobić... więc jeśli po spryskaniu coś sie zmieni i dam rade rozpołowić to utowrze nową wiarę...
WD40....

amen Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:59, 19 Kwi 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


hej przecież wał siedzi mocno na łożyskach trzeba go wypukać tak jak napisałem wcześniej i powinno się ładnie rozpołowić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:24, 19 Kwi 2007
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


zrób tak,zrób jakąś szczeline w karterach i wsadz śrubokręty,niech ktoś je trzyma,potem wyciągnij symering i weż rurke tak żeby wybił sie wał z łożyskiem(żeby weszła na czop wału i nie uszkodziło gwintu) i ci karter odejdzie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nie mogę rozpołowić :/
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin